گزارشی از تظاهرات اول ماه مه در کاسل آلمان!

متن کامل با فرمت پی دی اف

روز چهارشنبه اول ماه مه، تعداد کثیری از فعالین کارگری و نیروهای چپ از ملیت‌های مختلف به مناسبت روز جهانی کارگر در شهر کاسل دست به راهپیمایی زدند.

تظاهرگنندگان ابتدا در ساعت ۱۰ صبح در یکی از مراکز فرهنگی این شهر تجمع کرده، سپس با دادن شعار به طرف مرکز شهر که محل سخنرانی‌های نهایی بود، راهپیمایی کردند.

در میدان اصلی شهر، سخنرانان که بیشتر نمایندگان اتحادیه‌های کارگری آلمان بودند در ارتباط با مزد بیشتر، ساعات کار کمتر و امنیت شغلی به سخنرانی پرداختند و خواستار رسیدگی به مطالبات کارگران، مطالبات پرستاران و دیگر اقشار جامعه به جای صدور اسلحه به کشورهای دیگر و حمایت دولت از جنگ‌های ضد مردمی شدند.

سخنرانان همچنین نسل‌کشی دولت اسراییل علیه خلق فلسطین را محکوم کردند که این امر با تشویق و هورا کشیدن و حمایت شرکت‌کنندگان مواجه گردید. سپس راهپیمایی به سوی محل تجمع همیشگی که یکی از پارک‌های شهر بود ادامه یافت. این پارک جهت تجمع شرکت‌کنندگان و گذاشتن میز کتاب انتخاب شده بود.

فعالین چریک‌های فدایی خلق در مسیر راهپیمایی اعلامیه‌های تشکیلات را به مناسبت روز جهانی کارگر به زبان‌های آلمانی و فارسی پخش کردند. آنها همچنین در پارک محل تجمع پایانی تظاهرات، میز کتاب گذاشتند که با استقبال مراجعه‌کنندگان مواجه گردید.

رهگذران و مراجعه‌کنندگان با دیدن کتاب‌ها و اعلامیه‌ها به زبان آلمانی، با طرح سوالات گوناگون در صدد بیشتر آشنا شدن با مواضع چریک‌های فدایی خلق برآمدند که پاسخ‌های لازم به آنها داده شد و در توضیح به افشاگری نسبت به جنایات دو رژیم وابسته در ایران یعنی رژیم سلطنت و جمهوری اسلامی  و نقش مبارزاتی چریک‌های فدایی خلق که خواستار یک جامعه دمکراتیک به رهبری طبقه کارگر می‌باشند، اشاره گردید.

در پایان مراسم طبق روال هر سال، شرکت‌کنندگان به رقص زیبای کردی مبادرت نموده و سرود انترناسیونال را سر دادند. 

زنده باد اول ماه مه، روز جهانی کارگر!
نابود باد رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی!
پیروز باد انقلاب، زنده باد کمونیسم! 

فعالین چريک‌های فدایی خلق ایران در کاسل-آلمان
اول ماه مه ۲۰۲۴