جنایت بزرگ جمهوری اسلامی در زاهدان!

در شرایطی که شعله‌های انقلاب مردم قهرمان ایران برای دست‌یابی به نان و مسکن و آزادی سراسر ایران را فرا گرفته است، روز جمعه ۸ مهر ماه (۱۴۰۱)، رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در زاهدان، حمام خون دیگری به راه انداخت. مأموران جنایتکار این رژیم با شلیک گلوله به سوی مردمان محروم و شدیداً رنجدیده بلوچ، تعداد زیادی از اهالی شهر را کشته و مجروح نمودند. زمینه این جنایت و وحشی‌گری، برپایی تظاهرات مردم مبارز زاهدان در اعتراض به تجاوز به یک دختر ۱۵ ساله توسط سرهنگ ابراهیم کوچک‌زایی فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بود.

توده خشمگین و جان به لب رسیده از ظلم‌هایی که در حق آنان روا می‌شود در شرایطی که ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان آشکارا از عامل این تجاوز حمایت می‌کرد، روز جمعه برای ابراز اعتراض خود به سوی کلانتری ١۶ زاهدان راهپیمایی کردند. اما ماموران انتظامی با گلوله‌های جنگی به میان جمعیتی که تنها سنگ در دست داشتند شلیک نموده و باعث مرگ تعداد زیادی از اهالی شدند.

به دنبال این جنایت دهشتناک که باعث شدت یابی خشم توده‌های انقلابی گشت، آنها از پای ننشستند و با جسارت انقلابی به برخی از مراکز سرکوب و ستم از جمله به دو کلانتری و تعدادی بانک یورش بردند. در همان حال تظاهرات پراکنده ای در شهر بر پا شد که باز هم با شلیک گلوله‌های جنگی توسط مأموران جنایتکار جمهوری اسلامی پاسخ گرفت و منجر به کشته شدن تعداد دیگری از مردم زاهدان گردید.

بر اساس گزارشات منتشر شده در جریان درگیری‌هایی که بین توده‌های محروم زاهدان و پلیس سرکوبگر به وجود آمد، چند تن از مزدوران رژیم نیز کشته شدند. حمید رضا هاشمی، معاون فرمانده اطلاعات سپاه استان با نام مستعار سید علی موسوی، در میان کشته شده‌های جمهوری اسلامی قرار داشت که یکی از جنایتکاران معروف منطقه بود.

گزارشات منابع محلی در بلوچستان حاکی است که هویت حداقل ۵۳ نفر از قربانیان این کشتار محرز می‌باشد. البته همین منابع تاکید می‌کنند که تعداد کشته شدگان بسیار بیشتر بوده و تعداد زیادی نیز مجروح شده‌اند. در چنین شرایطی خبرگزاری ایرنای جمهوری اسلامی از کشته شدن تنها  ۱۹ نفر خبر داده و با بی‌شرمی تمام مدعی شده که آنها در “اقدامی تروریستی” کشته شده‌اند.

جنایت زاهدان یک‌بار دیگر برخورد سرکوبگرانه جمهوری اسلامی با توده‌های رنجدیده بلوچ را به نمایش گذاشت و به نوبه خود آشکار ساخت که توده‌های قهرمان ما برای از بین بردن کدام ظلم‌ها و ستم‌ها و چه محرومیت‌ها و تبعیضاتی در سراسر ایران دست به انقلاب زده‌اند. رویدادهای زاهدان آشکار ساخت که این توده انقلابی تا زمانی که به این وضع ظالمانه پایان نداده و ریشه ظلم و ستم‌های موجود را در آتش خشم خود نسوزانده و به خاکستر تبدیل ننماید، از پا نخواهد نشست.  

جمهوری اسلامی نوکر غارتگران، دشمن زحمتکشان نابود باید گردد!
برقرار باد اتحاد همه خلق‌های ایران علیه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
پیروز باد مبارزات وقفه ناپذیر خلق‌های تحت ستم ایران!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۱۰ مهر ۱۴۰۱ – ۲ اکتبر ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف