گزارشی از آکسیون اعتراضی شنبه ۷ اکتبر در استکهلم!

متن کامل با فرمت پی دی اف

روز شنبه ۷ اکتبر ساعت یک بعدازظهر تجمع اعتراضی‌ای در میدان سرگل استکهلم درحمایت از مبارزات شجاعانه  ستمدیدگان بلوچستان و اعتراض به احکام اعدام برگزار گردید. در جریان این آکسیون شعارهایی همچون “رژیم تروریستی جمهوری اسلامی نابود باید گردد”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “زنده باد آزادی”، “زنده باد سوسیالیسم”، “ماشین جنایت و اعدام را متوقف کنیم” و … سر داده شد. یکی دیگر از اهداف برگزاری این حرکت گرامیداشت خاطره بیش از ۱۰۰ شهید جمعه خونین زاهدان و افشای گسترده‌تر این جنایت رژیم در افکار عمومی بود.

در ۸ مهر برابر با ۳۰ سپتامبر سال گذشته جمهوری اسلامی با ددمنشی تمام اعتراضات برحق و مسالمت آمیز خلق بلوچ را مورد تعرض قرار داده و تعداد زیادی را به خاک و خون کشید. امسال هم در سالگرد چنین روزی دو باره تظاهرات آنها را با گلوله و سرکوب پاسخ داد. در جریان این وحشی‌گری، مزدوران حکومت تعداد زیادی از مردم معترض و ازجمله چندین کودک را دستگیر کردند. تظاهر کنندگان ضمن محکوم کردن این جنایات خواهان آزادی دستگیرشدگان در بلوچستان و تمامی زندانیان سیاسی شدند. در جریان این حرکت سخنرانی‌هایی صورت گرفت که مضمون اصلی آنها تاکید بر ضرورت مبارزه علیه خشونت دولتی واعدام‌ها و تلاش برای آزادی‌ زندانیان سیاسی و افشای چهره پلید و تبهکار رژیم جمهوری اسلامی در افکار عمومی بود. در این سخنان تاکید می‌شد که ما باید از مردم دنیا بخواهیم که به مبارزات مردم ایران کمک کنند و هرچه بیشتر رژيم را تحت فشار قرار دهند. فریاد شعارهای انقلابی همراه با پخش سرودهای انقلابی فضای آکسیون را هر چه بیشتر پر شور نموده بود. 

فعالین چریکهای فدایی خلق از جمله نیروهایی بودند که با بنرها و نشریات و اعلامیه‌های سازمان در این آکسیون شرکت داشتند. بنرهای رفقا که بالای میدان نصب شده بود، مورد توجه مردم قرار گرفت. رهگذری با دیدن شعار زنده باد سوسیالیسم گفت “سوسیالیسم در ایران مذهبی ممکن نیست” رفقا با توضیح در باره درک این فرد از “ایران مذهبی” تاکید کردند که خواست توده‌ای و وسیع “نان کار مسکن آزادی و استقلال” در زندگی واقعی توسط توده‌های تحت ستم ایران نشان می‌دهد که اتفاقا برای رسیدن به این مطالبات باید برای سوسیالیسم مبارزه نمود. 

این تظاهرات با راهپیمایی به طرف مجلس و سردادن شعارهای کوبنده در ساعت ۳ بعدازظهر پایان یافت. 

نابود باد رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی!
گرامی باد یاد و خاطره جانباختگان جمعه خونین زاهدان!

سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد
۹ اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ مهر ۱۴۰۲