گزارشی از بزرگترین تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در لندن

متن کامل با فرمت پی دی اف

در اعتراض به تداوم جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و فاشیست اسرائیل علیه مردم فلسطین بعدازظهر امروز تظاهرات بسیار بزرگی در شهر لندن برگزار شد. در این تظاهرات که توسط گروه های ضد جنگ سازمان داده شده بود بنا به اخبار منتشره و مبتنی بر ارزیابی های تاکنونی حدود نیم میلیون تن از مردم آزادیخواه، اتحادیه های کارگری، گروه های چپ ضد جنگ و ضد میلیتاریسم و مسلمانان و یهودیان مخالف صهیونیسم و … شرکت کرده بودند. این تظاهرات پس از تظاهراتی که در سال 2003 با شرکت حدود دو میلیون نفر از مردم انگلستان علیه لشکرکشی امپریالیست ها به عراق برگزار شده بود بزرگترین تظاهرات مردمی در سال های اخیر در انگلستان بوده است.

در طول این تظاهرات شعارهای بسیار متنوعی در محکومیت رژیم آپارتاید حاکم بر اسرائیل و جنایات آن علیه مردم فلسطین و سکوت امپریالیست های غربی در برابر نسل کشی مردم در غزه سر داده شد. از جمله “به اشغال فلسطین پایان دهید”، “بمباران کودکان در غزه را متوقف کنید”، “فلسطین آزاد باید گردد”، “ما هیچگاه غزه را تنها نخواهیم گذارد”، “مردم فلسطین آزادی می خواهند”، “آتش بس فوری در غزه”، “شرم بر ریشی سوناک (نخست وزیر انگلستان)”، “شرم بر بی بی سی”، “برقراری صلح بدون برقراری عدالت غیر ممکن است” و ….

در حرکت امروز شمار جوانان و نوجوانان شرکت کننده از هر نژاد و ملیت که برای حمایت از آرمان ها و خواست های برحق مردم فلسطین و علیه دولت اسرائیل در این تظاهرات شرکت کرده بودند بسیار چشمگیر بود. همچنین تعداد بسیار زیادی از یهودیان با حمل پرچم و پلاکاردهایی ضمن محکوم کردن دولت اسرائیل و سیاست های اشغالگرانه این دولت در طول 75 سال اخیر خواهانه حمایت از مردم فلسطین و همچنین وحدت بین مردم یهود و مسلمان ساکن منطقه علیه صهیونیست ها شده بودند.

صف حرکتی تظاهرکنندگان بسیار طولانی بود و شمار بسیار زیادی از نیروهای پلیس در مسیر حرکت ایستاده بودند که در برخی موارد به بهانه سرداده شدن شعارهای ضد اسرائیلی ضمن درگیری با تظاهر کنندگان چند تن از آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگیر کردند.

این تظاهرات در ساعت 12 ظهر در مقابل ایستگاه قطار زیر زمینی “Embankment” و پارکی که در کنار این ایستگاه قرار دارد آغاز و جمعیت پس از چند ساعت راهپیمایی و تجمع در نزدیکی میدان ترافگار اسکوئر و خیابان پارلمان انگلستان به حرکت خود پایان داد.    

جنگ علیه مردم غزه فورا باید متوقف شود!

پیروز باد مبارزات مردم فلسطین!

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن!

6 آبان 1402 برابر با 28 اکتبر 2023