هلند: گزارشی از مراسم بزرگداشت جان‌باختگان دهه شصت و سالگرد خیزش توده‌ها!

متن کامل با فرمت پی دی اف

 شنبه دوم سپتامبر ۲۰۲۳ در گرامیداشت یاد و آرمان‌های تمامی جان‌باختگان دهه‌ی ۶۰ که به دست رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی به قتل رسیدند و به ویژه جانباختگانی که در نقطه‌ی اوج این کشتار یعنی قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و همچنین به مناسبت فرا رسیدن سالگرد خیزش انقلابی ۱۴۰۱ که به دنبال قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی به دست گشت ارشاد جمهوری اسلامی در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ شروع شد، مراسمی در میدان دام شهر آمستردام برگزار شد. 

این مراسم توسط “کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران – هلند” که فعالین چریکهای فدایی خلق ایران بخشی از آن هستند، سازمان یافته بود. محل مراسم با بنرها و تصاویری از کشتارهای جمهوری اسلامی و شعارهای مبارزاتی به شکل بسیار گیرایی تزیین شده بود که توجه عابرین را به خود جلب می‌کرد.

در جریان این مراسم که با اجرای موزیک زنده و خواندن سرودهای انقلابی شروع گشت، رفیق محمد هشی از زندانیان دهه‌ی ۶۰ و از جان به در بردگان کشتار سال ۶۷ دو بار به زبان انگلیسی سخنرانی نمود. رفيق سخنران با تکیه بر مشاهدات خود در دوران زندان گوشه‌هایی از وحشیگری‌های رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی در زندان‌ها و جریان قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را با بازدید کنندگان مراسم در میان گذاشت. در این سخنرانی‌ها رفیق سخنران کشتار انقلابیون و توده‌های ستمدیده را ذاتی سلطه دیکتاتوری حاکم قلمداد نموده و رسیدن به آزادی را منوط به نابودی جمهوری اسلامی دانست. سخنرانی زنده و با احساس رفیق هشی  با استقبال بازدیدکنندگان از مراسم قرار گرفت.

اجرای چند ترانه سرود انقلابی به زبان‌های فارسی و کردی با هنرمندی هنرمند جوان، آناهیتا و همچنین هنرمندان مترقی از ترکیه در فواصل برنامه مورد استقبال و توجه قرار گرفت. 

در این مراسم شعارهای مختلفی به زبان‌های هلندی و فارسی سر داده شد که از سوی شرکت کنندگان تکرار می‌شد؛ شعارهایی همچون “نابود باد جمهوری اسلامی”، “مرگ بر امپریالیسم”، “پیروز باد انقلاب”،”زنده باد سوسیالیسم” و غیره که موضع ضد امپریالیستی و ضد سرمایه داری برگزارکنندگان مراسم را نشان می‌داد.

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند نیز با برگزاری میز کتاب و بر افراشتن آرم سازمان به توزیع انتشارات سازمان پرداخته و با مراجعه کنندگان به محل آکسیون درباره شرایط ایران و مبارزات مردم ایران صحبت کرده و آگاهی رسانی کردند.

 آکسیون مبارزاتی روز شنبه دوم سپتامبر که از ساعت ۱۴ تا ۱۷ بعد از ظهر ادامه داشت در انتها با پخش سرود انترناسیونال با موفقیت به پایان رسید.  

جاودان باد خاطره تمامی شهدای راه آزادی و سوسیالیسم!
نه می‌بخشیم و نه فراموش می کنیم، با انقلاب علیه استثمارگران، در هم می‌شکنیم بساط دار و شکنجه را!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند
۳ سپتامبر ۲۰۲۳