هلند: گزارشی از آکسیون در دفاع از زندانیان سیاسی!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در تداوم موج آکسیون‌های افشاگرانه‌ای که در ماه‌های اخیر بر ضد رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و حمایت امپریالیست‌ها از موجودیت این رژیم علیه کارگران و زحمت‌کشان ما صورت می‌گیرد، روز ۲۹ جولای ۲۰۲۳ (۷ مرداد ۱۴۰۲) در شهر آمستردام هلند حرکت مبارزاتی دیگری در دفاع از زندانیان سیاسی در ایران و همچنین در محکومیت احکام اعدام در جمهوری اسلامی برگزار شد.

این آکسیون از سوی کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران در هلند که فعالین چريک‌های فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند در میدان دام آمستردام برپا گشت.

رفقای سازمانده این حرکت از ساعت یک بعدازظهر در میدان حاضر شده و بنرهای بزرگ حاوی تصاویری از جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم تحت ستم ایران و همچنین شعارهای مختلف نظیر مرگ بر امپریالیسم و نابود باد رژیم جمهوری اسلامی و … را در محل آکسیون مستقر کردند. همچنین عکس‌هایی از ژینا (مهسا) امینی و سایر جان‌باختگان دلیر خیزش انقلابی ۱۴۰۱ به نمایش درآمد که توجه عابرین را به خود جلب می‌کرد. آنها از بنرها و تصاویر مستقر در محل عکس و فیلم تهیه می‌کردند.

در این حرکت نسبت به حرکات گذشته تعداد زیادتری از عابرین به محل آکسیون آمده و از حرکت رفقا پشتیبانی کردند. تعداد زیادی از اطلاعیه‌های افشاگرانه کمیته به زبان‌های هلندی و انگلیسی در میان بازدیدکنندگان از محل آکسیون پخش شد. در طول آکسیون سرودهای انقلابی پخش می‌شد و شرکت‌کنندگان در این آکسیون شعارهایی به زبان‌های فارسی و هلندی و انگلیسی علیه جمهوری اسلامی سر دادند:

جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی تمامی زندانیان سیاسی!
کارگر زندانی آزاد باید گردد!
زنده باد سوسیالیسم! و … از زمره شعارهای سرداده شده بود.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند نیز در این حرکت فعالانه شرکت کرده و با برپایی میز کتاب ضمن پخش اعلامیه‌های کمیته به بحث و گفت‌وگو با بازدیدکنندگان از آکسیون در مورد شرایط جاری در ایران و اهداف آکسیون پرداختند.

این آکسیون از ساعت یک بعدازظهر آغاز و پس از سه ساعت و نیم، در ساعت چهار و نیم عصر با موفقیت به اتمام رسید.

جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد!
زندانی سیاسی به همت توده‌ها آزاد باید گردد!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند
۱ آگوست ۲۰۲۳