تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در سوئد!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در چهارچوب تظاهرات گسترده‌ای که در هفته‌های اخیر علیه لشکرکشی ارتش ضدخلقی اسراییل به غزه در شهرهای مختلف جهان صورت می‌گیرد، روز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه (۵ نوامبر) به دعوت “انجمن مردم فلسطین” تظاهراتی در استکهلم سوئد برگزار شد. این تظاهرات در محکومیت جنایات دولت اسراییل در غزه و نسل‌کشی فلسطینیان و در حمایت از حقوق برحق توده‌های فلسطین برگزار شد. هزاران نفر از مردم آگاه و نیروهای مبارز و مترقی سوئد در این روز علیه سیاست‌های تجاوزگرانه و جنگ ویرانگر اسرائیل در غزه که با حمایت آشکار دولت آمریکا و سایر امپریالیست‌ها از دولت صهیونیست اسرائیل امکان تحقق و گسترش یافته به خیابان آمدند و امپریالیست‌ها و صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کُش را محکوم کردند. این تظاهرات از ساعت دوازده ظهر در میدان “اودن پلان” استکهلم با تجمع تظاهرکنندگان شروع شد. هدف این تظاهرات اعلام حمایت از مردم ستمدیده فلسطین در مقابل جنایات صهیونیست‌ها در غزه و محکوم کردن حمایت امپریالیست‌ها و ناتو از تجاوز آشکار و کشتار هولناک خلق فلسطین توسط اسراییل بود. تظاهرکنندگان خواهان توقف فوری جنگ بربرمنشانه و جنایتکارانه دولت اسرائیل علیه توده‌های محروم فلسطینی و برقراری یک آتش‌بس فوری بودند. هزاران نفر از ملیت‌های مختلف در این تظاهرات شرکت داشتند. بخش عمده شرکت کنندگان جوان‌هایی بودند که با شعار ضرورت آزادی مردم فلسطین از ظلم و ستم صهیونیست‌ها و برای یک فلسطین آزاد به صف تظاهرات پیوسته بودند.

در بخش سخنرانی‌ها نیروها و افراد مختلفی با طرح شعارها و نظراتی پیرامون ضرورت ارسال کمک فوری به فلسطینیان و محکوم کردن کشتار بچه‌ها و زنان و فلسطینی‌های در حال فرار و بمباران کردن خانه‌ها و مخفیگاه‌ها و بیمارستان‌ها توسط ارتش متجاوز صهیونیستی با حاضرین سخن گفتند. پس از سخنرانی‌های جمعیت به راه افتاد و مردم با سردادن شعارهایی نظیر “نتانیاهو  قاتله، بایدن قاتله، کریسترسون قاتله!” خشم و نفرت خود را از جنایات اسراییل در کشتار فلسطینیان و همچنین از حمایت مقامات سوئد و سایر امپریالیست‌ها از این جنایات نشان دادند. تظاهرکنندگان همچنین با فریادهای خود خواهان “همبستگی بین‌المللی کارگران” و مبارزات متحدانه آنها می‌شدند و این شعار را نیز مرتباً تکرار می‌کردند. یکی دیگر از شعارهایی که وسیعاً سر داده می‌شد این بود: “هیچ اسلحه و هیچ کمکی به اسرائیل نباید ارسال شود”. در رابطه با این شعار بحثی در بین تظاهرات‌کنندگان جاری بود که مطابق آن شماری از مردم معتقد بودند که سوئد اصلاً نباید هیچ اسلحه‌ای در هیچ نقطه‌ای از جهان بفروشد، چرا که  فروش اسلحه به معنی گسترش جنگ و کشتار است. در طول تجمع و تظاهرات سرودهای انقلابی فلسطینی متعددی پخش می‌شد.

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران با حمل پرچم و آرم سازمان در این تظاهرات شرکت داشتند و به سئوالات متعددی از سوی مردم راجع به مواضع سیاسی سازمان پاسخ می‌دادند. برخی از زنان سوئدی از کشته شدن آرمیتا توسط رژيم کودک‌کش جمهوری اسلامی بسیار ناراحت بودند و نسبت به سرنوشت خواهران و برادران خود و نسل جوان در ایران بسیار حساسیت نشان می‌دادند. 

این تظاهرات به مدت دو ساعت در خیابان‌های مرکزی استکهلم ادامه یافته و سپس در خلال نزدیک به دو ساعت جمعیت به چندین سخنرانی و همچنین برنامه‌های موزیک که توسط گروه فلسطینی ـ سوئدی “کوفیا” اجرا شد، گوش فرا داد. این مراسم در ساعت ۴ بعدازظهر در مقابل مجلس سوئد پایان یافت.  

نابود باد امپریالیسم و صهیونیسم دشمنان اصلی خلق‌های خاورمیانه!
زنده باد مبارزات و مقاومت خلق فلسطین در مقابل اشغالگران اسراییلی و حامیان امپریالیستش!
مرگ بر رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی و مزدوران رنگارنگش در فلسطین!

سازمان هواداران چریکهای فدایی خلق ایران در سوئد-استکهلم
۶ نوامبر ۲۰۲۳