گزارشی از یک آکسیون مبارزاتی در هلند!

متن کامل با فرمت پی دی اف

امروز ۴ نوامبر ۲۰۲۳، به دعوت “کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران-هلند” که فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند، یک آکسیون مبارزاتی در حمایت از مبارزات مردم ایران و همچنین دفاع از حقوق بر حق مردم فلسطین در مقابل امپریالیست‌ها و صهیونیست‌ها در میدان دام آمستردام برگزار شد. این آکسیون به عنوان “به یاد آبان خونین، در دفاع از زندانیان سیاسی و برای محکوم کردن جنایات اخیر دولت اسراییل علیه فلسطینیان” برگزار شد. در همین رابطه بنرها و پلاکاردهای مختلفی در میدان دام آمستردام قرارگرفته بود که توجه عابرین را به خود جلب می‌کرد. در همین روز یکی از اتحادیه‌های کارگری هلند به نام “اف ان وی” (FNV ) نیز با صدور فراخوانی از اعضای خود و مردم دعوت کرده بود که برای یک تظاهرات علیه سیاستهای اقتصادی دولت هلند در میدان دام تجمع کنند.

به رغم هوای بسیار بد و بارانی رفقای کمیته ساعت ۱۱ در میدان دام تجمع کرده و آکسیون خود را آغاز کردند. در طول این آکسیون اطلاعیه‌های کمیته به زبان‌های انگلیسی و هلندی در میان عابرین پخش شد و ترانه سرودهای مبارزاتی به زبان عربی و زبان‌های دیگر در حمایت از توده‌های محروم فلسطینی و تبلیغ همبستگی بین‌المللی خلق‌های تحت ستم علیه امپریالیسم و نظام سرمایه‌داری پخش می‌شد. تعدادی از عابرین با رجوع به رفقا در مورد موضوع آکسیون و مسایل دیگر سوالات و بحث‌هایی مطرح می‌کردند که توسط رفقا به آنها جواب داده می‌شد.

همچنین در طول حرکت خطابیه‌هایی به زبان انگلیسی و هلندی از بلندگو در مورد شرایط کشور ما و مبارزات مردم علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی پخش می شد که مورد توجه عابرین و تجمع کنندگان در میدان قرار می‌گرفت.

در طول این حرکت یک گروه فلسطینی که بیشتر متشکل از زنان بودند در میدان دام حضور داشتند که در دفاع از مبارزات و مقاومت برحق مردم فلسطین علیه جنایات اسراییل و حامیان امپریالیستش نمایشات خیابانی اجرا کرده و گل میخک سفید به نشانه صلح خواهی در میان جمعیت پخش می‌کردند. در یکی از این نمایشات آنها صحنه‌هایی از قتل عام کودکان در غزه را به نمایش گذاشتند. 

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران نیز با برپایی میز کتاب و آرم سازمان فعالانه در این آکسیون مبارزاتی شرکت داشتند. تعدادی از بازدید کنندگان از محل آکسیون در کنار آرم سازمان عکس می‌گرفتند. به رغم هوای بسیار بارانی و باد شدید این آکسیون که از ساعت ۱۱ صبح شروع شده بود تا ساعت ۳،۵ بعداز ظهر ادامه یافت و با موفقیت به کار خود پایان داد.

نابود باد صهیونیسم و امپریالیسم دشمنان مردم فلسطین!
مرگ بر رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند
۴ نوامبر ۲۰۲۳