لندن: گزارشی از آکسیون علیه اعدام‌های جمهوری اسلامی

متن کامل با فرمت پی دی اف

در روز شنبه اول جون ۲۰۲۴ تظاهرات ایستاده‌ای در مرکز شهر لندن در اعتراض به ماشین اعدام و سرکوب جمهوری اسلامی صورت گرفت.

این تظاهرات در منطقه “ترافلگار اسکوئر” برگزار شد. به علت مصادف شدن زمان این تظاهرات با یک رویداد ورزشی، یعنی یک مسابقه فوتبال اروپایی در لندن، جمعیت بسیار بزرگی از کشورهای مختلف در این میدان گرد آمده بودند که بسیاری از آنان از محل آکسیون و تصاویر و بنرهای بزرگی که در محل نصب شده بود دیدن کرده و ضمن صحبت با رفقا همبستگی خود را با مبارزات مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی و حامیانش اعلام می‌کردند. از جمله یک خانم جوان از عربستان سعودی با اشاره به دوستان ایرانی خود می‌گفت که ایران و مردم آن از بهترین کشورها و مردمان دنیا هستند و رژیم حاکم است که مسئول تبهکاری‌ها و اعمال ضد مردمی در ایران و منطقه می‌باشد ولی عده‌ای از روزنامه نگاران “احمق” و ژورنالیسم فریبکار تصویری وارونه از مردم ایران در میان کشورهای منطقه ارائه می‌دهند و به سیاست تفرقه و بحران و جنگ دامن می‌زنند.

یک نوجوان انگلیسی با دیدن تصاویر شهدا و جوانان مبارزی که به دست رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی که در طول سال‌ها اعدام شده و یا به قتل رسیده بودند، می‌پرسید “آیا همه این‌ها را رژیم جمهوری اسلامی کشته است؟” و هنگامی که پاسخ می‌گرفت که این عکس‌ها نمایانگر حتی یک درصد از تعداد جان‌باختگان راه آزادی در ایران نیستند که توسط این رژیم یا اعدام و یا در خیابان‌ها کشته شده‌اند، با خشم می‌گفت که دولت‌های ما نباید از این رژیم حمایت کنند!

در جریان این آکسیون چند نوبت سخنرانی به زبان انگلیسی در توضیح جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم ما و ابعاد وسیع اعدام و کشتار جوانان و همچنین ستم‌های گوناگون به مردم و به ویژه به زنان صورت گرفت. در این سخنرانی‌ها تاکید می‌شد که مردم ایران به حمایت مردم و افکار عمومی آزادی‌خواه و نه دولت‌ها متکی بوده و از بازدیدکنندگان از آکسیون خواسته می‌شد که به دولت خود فشار بیاورند که به حمایت‌های رسوای‌شان از جمهوری اسلامی پایان داده و تنها به نمایش مراسم “گیس بُران” در مقابل دوربین‌ها و سپس سکوت عملی در مقابل جنایات جمهوری اسلامی علیه زنان و مردم ایران اکتفا نکنند.

در پایان این سخنرانی‌ها، شعارهایی به زبان انگلیسی سر داده شد از جمله:

مرگ بر جمهوری اسلامی!
به اعدام و سرکوب باید پایان داده شود!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
قربانی کردن زنان در ایران باید پایان یابد! و …

در طول سخنرانی اعلامیه‌های بسیار زیادی به زبان انگلیسی در میان عابران از کشورهای مختلف پخش شد و آنها با اهداف برگزارکنندگان این آکسیون ابراز همبستگی کرده و از کوشش آنها برای رساندن صدای مردم به گوش افکار عمومی قدردانی می‌کردند.

این تظاهرات که توسط فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران و سازمان دمکراتیک ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان بر پا شده بود از ساعت ۱ بعدازظهر آغاز و در ساعت ۳ بعدازظهر با موفقیت به پایان رسید.

جمهوری اسلامی، محصول گوادلوپ، ننگت باد، مرگت باد!
زنده باد انقلاب! پیروز باد سوسیالیسم!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در لندن
۲ جون ۲۰۲۴