لشکر کشی جمهوری اسلامی به کردستان را محکوم می‌کنیم! 

متن کامل با فرمت پی دی اف

رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی بار دیگر با لشکرکشی به مناطقی از کردستان ماهیت مردم‌ستیز و ضد انقلابی خود را به نمایش گذارده است. در آخرین روزهای خرداد ماه، جمهوری اسلامی با گسیل انواع ساز و برگ نظامی، توپ‌های دور برد، پهباد، هلی‌کوپتر و … به همراه صدها نفر از نیروهای سرکوبگر خود، زیر نام “پاک‌سازی” منطقه، به ناحیه کوسالان مریوان، لشکرکشی کرده و ضمن گلوله‌باران این منطقه و اذیت و آزار روستاییان، خسارات زیادی را به زمین‌ها و جنگل‌های منطقه وارد ساخته است. در جریان درگیری‌های مسلحانه‌ای که در طول این لشکرکشی اتفاق افتاده تعداد زیادی از نیروهای رژیم کشته و زخمی شده‌اند. به رغم سکوت دستگاه‌های تبلیغاتی حکومت راجع به این تلفات، فيلم‌های مربوط به آن در فضای مجازی در سطح گسترده‌ای پخش شده است.

این حملات جنایتکارانه که باعث گسترش وحشت و ناامنی در حیات اهالی منطقه شده، در شرایطی به وقوع می‌پیوندند که مقامات جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر و به ویژه در جریان خیزش بزرگ توده‌ای معروف به “انقلاب ۱۴۰۱ “، سرکوب و کشتار خلق مبارز در کردستان را هم‌چون سایر نقاط ایران افزونی بخشیده و در همان حال ضمن مذاکره با دولت عراق و با فشار به حکومت اقلیم کردستان عراق خواهان برچیدن پایگاه‌های نیروها و احزاب کرد ایران در کردستان عراق شده است.

اگرچه مقامات حکومت می‌کوشند با چنین حملاتی جنبش انقلابی توده‌ها را سرکوب و در اراده توده‌های به‌پاخاسته در کردستان برای نیل به آزادی خلل وارد کرده و آنها را منکوب کنند، درست در چنین شرایطی ما شاهد موجی از اعتصابات و اعتراضات توده‌ای در سقز علیه تلاش رژیم برای تغییر در آرامستان آیچی محل آرامگاه ژینا (مهسا) امینی و ده‌ها مورد دیگر از جنایات روزمره علیه مردم مبارز در حاکمیت جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

حمله نظامی به کردستان و آزار و اذیت توده‌های محروم منطقه یک اقدام ضد خلقی‌ست که باید توسط تمامی وجدان‌های آزادی‌خواه محکوم گردد. بدون شک این جنایات نهایتا نخواهند توانست گریبان رژیم ضد خلقی جمهوری اسلامی از سرنوشت محتوم خویش یعنی سرنگونی به دستان توانای توده‌های تحت ستم و متحد به‌پاخاسته رها سازند.

مرگ بر رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۱۹ جون ۲۰۲۳