حمله به قرارگاه‌های مجاهدین در آلبانی را محکوم می‌کنیم!

متن کامل با فرمت پی دی اف

صبح روز سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، نیروهای پلیس آلبانی در یک اقدام سازمان یافته و طرح ریزی شده، به قرارگاه‌های سازمان مجاهدین خلق در آلبانی حمله کرده و در جریان تعرض خود، یکی از اعضای این سازمان را کشته و قریب به ۱۰۰ تن را نیز مجروح کردند. مطابق اطلاعیه شورای ملی مقاومت وابسته به مجاهدین، ۱۰۰۰ تن از مامورین پلیس آلبانی در “یک حمله ناگهانی” به قرارگاه “اشرف” این سازمان هجوم برده، ساکنین این محل را که به عنوان پناهنده در این کشور پذیرفته شده اند، با گاز اشک آور و گاز فلفل مورد حمله قرار داده و آسیب‌های زیادی به وسایل محل وارد کرده‌اند و همچنین بسیاری از کامپیوترهای این سازمان را شکسته و یا با خود برده‌اند. مقامات آلبانی اعلام کرده‌اند که این عملیات با تصمیم “دادستان ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته” در هراس از حضور عوامل حملات سایبری و “احتمال نفوذ نیروهای امنیتی حکومت ایران” صورت گرفته است.

بدون شک این عمل جنایتکارانه، حاوی یک پیام مشخص به جمهوری اسلامی و اپوزیسیون رنگارنگ این حکومت است: امپریالیست‌ها به دلیل منافع بیکران خود در ایران، به رغم تمامی فریادهای دفاع از “حقوق بشر” و “دمکراسی طلبی” و… و به رغم مشاهده بزرگترین جنبش‌های انقلابی مردمی علیه این رژیم تبهکار و حامیانش، تمام قد، در پشت سگان زنجیری هار خود در ایران ایستاده‌اند و از موجودیت آن دفاع می‌کنند.

این اقدام جنایتکارانه دولت آلبانی در شرایطی صورت می‌گیرد که رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی، این ماحصل کنفرانس گوادلوپ و کارگزار قدرت‌های امپریالیستی، همچنان با عواقب و بازتاب‌های قیام دلاورانه مردم ایران در ماه‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند و در هراس از خیزش گرسنگان و نیاز به سرکوب خونین خیزش انقلابی مردم، بیش از پیش به حربه‌ی دستگیری و شکنجه و اعدام جوانان آزاده در داخل و تعرض در خارج کشور به نیروهای اپوزیسیون دست یازیده است. 

حمله مسلحانه به برخی مراکز سازمان مجاهدین در پاریس در هفته‌های اخیر در زیر چشم دولت فرانسه و لشکر کشی جنایتکارانه به کردستان در پاسخ به همین نیاز یعنی سرکوب اعتراضات توده‌ها و گسترش فضای رعب و وحشت در داخل و خارج و قدر قدرت نشان دادن این حکومتِ نوکر امپریالیست‌های غارتگر و دشمنِ زحمتکشان صورت می‌پذیرد. 

بدون شک برنامه هجوم امروز دولت آلبانی بدون اطلاع و تایید قدرت‌های اصلی حامی این حکومت یعنی امپریالیست‌های آمریکا و اروپا صورت نگرفته است. تنها نابینایان سیاسی هستند که نمی‌توانند درک کنند که قدرت‌های اصلی که دستور محدود سازی، کنترل و سرکوب مخالفان جمهوری اسلامی در داخل و خارج را صادر می‌کنند، همان‌هایی هستند که نه تنها اسباب روی کار آوردن دار و دسته خمینی مزدور در سال ۱۳۵۷ را فراهم آوردند، بلکه در طول  ۴۴ سال گذشته با حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم از رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی در تمام بحران‌های انقلابی در چند دهه اخیر و در جریان جنبش‌های توده‌ای، در عمل موجودیت این حکومت را علیه کارگران و زحمتکشان و خلق‌های تحت ستم ما تضمین نمودند. امروز نیز همین قدرت‌ها در حراست از منافع اقتصادی – سیاسی خود در منطقه، با تمام قوا به پشتیبانی از بقای سگان زنجیری خود در ایران که با خشم و نفرت و خیزش انقلابی توده‌ها روبرو می‌باشند، یعنی این رژیم تا مغز استخوان وابسته و جنایتکار، ادامه می‌دهند و در همان حال با عوام‌فریبی تمام و با تشویق نیروهای وابسته و سازشکار برای “انقلاب زنانه” _ و نه اجتماعی _ ایران اشک تمساح می‌ریزند، مراسم گیس بُران به راه می‌اندازند و به مردم محروم و جانفشان ما توصیه می‌کنند که در خیابان‌ها به منافع این رژیم و ارگان‌های سرکوب نظام تعرض نکنید، بلکه به خانه‌هایتان برگردید و “مبارزه مدنی” کنید! انقلاب اجتماعی لازم نیست! آزادی و دمکراسی از طریق مشارکت در تاریک‌خانه‌های پارلمان‌های فاسد و عوام‌فریب غرب و به رهبری امپریالیست‌ها و مرتجعین به دست می‌آید، نه با نیروی قدرتمند کارگران و زحمتکشان و زنان و خلق‌های تحت ستم ایران! 

همین قدرت‌ها هستند که در اوج انقلاب توده‌ها، پول‌های بلوکه شده را برای تقویت دستگاه سرکوب جلادان حاکم بر ایران آزاد می‌کنند، دیپلمات – تروریست‌های بالفطره آن را آزاد می‌کنند، دست مزدوران رژیم را در ضربه زدن و ترور مخالفان این رژیم باز می‌گذارند، بساط انتصاب همین جلادان در “کمیته‌های حقوق بشر” سازمان ملل را فراهم می‌کنند و از ده‌ها کانال مختلف با آن بر سر میز مذاکرات علنی و غیر علنی می‌نشینند و آن را برای سرکوب توده‌های به پا خاسته تسلیح و تشجیع می‌کنند و در تمام این احوال نیز پیگیرانه می‌کوشند در میان نیروهای اپوزیسیون این حکومت نفوذ کرده و آن‌ها را “مال خود” کنند!

حمله وحشیانه امروز پلیس آلبانی به قرارگاه‌های سازمان مجاهدین در این کشور، یک اقدام سرکوبگرانه، خلاف عرف بین المللی مورد ادعای همین دولت‌های به اصطلاح دمکراتیک و اربابانشان و مهمتر از همه اقدامی در حمایت آشکار از رژیم سرکوبگر و وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی، این دشمن قسم خورده کارگران و زحمتکشان ایران است و به همین دلیل چریک‌های فدایی خلق ایران جدا از همه اختلاف نظرهایی که با این سازمان دارد، آن را قاطعانه محکوم می‌کنند. این حمله نمونه کوچک ولی غیر قابل انکار دیگری در اثبات این واقعیت عینی‌ست که آزادی و رهایی توده‌های دربند ما نه از کانال پشتیبانی و دخالت امپریالیست‌های جنایتکار و دلخوش کردن به “حمایت” ها و امکانات مادی و معنوی آنها، بلکه از طریق یک انقلاب اجتماعی به رهبری طبقه کارگر با هدف سرنگونی قهر آمیز این حکومت و قطع سلطه امپریالیستهاست که متحقق خواهد شد.  

نابود باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
مرگ بر امپریالیسم و سگ‌های زنجیریش!
پیروز باد انقلاب گرسنگان برای نان، کار، مسکن، آزادی و استقلال!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ جون ۲۰۲۳