حکم اعدام دوجوان کارگر افغان را محکوم می‌کنیم!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در روزهای اخیر دیوان عالی جمهوری اسلامی رای بیدادگاه‌های حکومت در مورد صدور حکم اعدام برای دو تبعه افغان به نام‌های محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی را تایید کرده است. این دو که از جوانان کارگر افغان هستند که در ایران تحت شرایط استثمارگرانه بسیار شدید کار و زندگی می‌کردند، به حمله مسلحانه به حرم “شاهچراغ” شیراز در آبان‌ماه گذشته متهم شده‌اند و بنا به رای قوه قضاییه قرار است در ملاء عام به دار آویخته شوند.

حکم اعدام وحشیانه این دو جوان کارگر افغان در شرایطی صادر شده است که حکومت برای تشدید جو ارعاب و ترس در جامعه و مقابله با روحیه انقلابی توده‌ها در هفته‌های اخیر به هر جنایتی از حملات شیمیایی به مدارس دخترانه تا قتل‌های مشکوک زنان در شهرهای مختلف ضمن قطعه قطعه کردن بدن قربانیان و بالاخره صدور احکام اعدام‌های وحشیانه دست زده است.

تایید حکم اعدام این دو جوان ستمدیده افغان در حالی اعلام می‌شود که با توجه به ماهیت بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی همه می‌دانند که اتهامات وارده بر این دو جوان ساختگی بوده و مجازات اعدام، صرفا بر اساس اتکاء قضات مردم ستیز حکومت بر اعتراف آنان در زیر شکنجه‌های قرون وسطایی صادر شده است.

افغان ستیزی و اعمال ستم‌های مختلف بر خواهران و برادران افغان که در زیر سخت‌ترین شرایط در ایران زندگی می‌کنند، یکی از سیاست‌های دائمی رژیم ضدخلقی جمهوری اسلامی بوده است. در چارچوب همین سیاست در شرایطی که دست‌اندرکاران این رژیم خود را نیازمند دید‌ه‌اند تا جهت جلوگیری از خیزش‌های انقلابی گرسنگان، جو ترور و وحشت را هر چه بیشتر در جامعه بگسترانند، بیدادگاه‌های حکومت اکنون در صدد اعدام این دو جوان افغان در ملاء عام برآمده‌اند.

چریک‌های فدایی خلق ایران، احکام وحشیانه بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی علیه محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی و تمامی قربانیان دیگر این رژیم ددمنش را محکوم کرده و تاکید می‌کنند که برای نابودی ماشین اعدام و سرکوب جمهوری اسلامی، این رژیم ضد خلقی باید به دستان توانای کارگران و زحمتکشان ما هرچه سریعتر سرنگون گردد.

جمهوری اسلامی، دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
جمهوری اسلامی، ماحصل گوادلوپ ننگت باد! مرگت باد!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

چریک‌های فدایی خلق ایران
ششم خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۲۷ می ۲۰۲۳