اعدام وحشیانه سه زندانی سیاسی در اصفهان

متن کامل با فرمت پی دی اف

بامداد امروز ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۲)، رژیم جنایت‌کار جمهوری اسلامی سه زندانی سیاسی را در اصفهان اعدام نمود. صالح میرهاشمی، مجید کاظمی‌ شیخ شبانی و سعید یعقوبی کرد سفلیاز، متهمان پرونده معروف به “خانه اصفهان” بودند که رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی با اعمال شکنجه‌های وحشیانه آنها را مجبور به اعتراف به قتل دو بسیجی و یک مامور انتظامی کرده بود. اما واقعیت این بود که آنها بارها این اتهام را رد کرده و تأکید کرده بودند که اساسا مسلح نبوده و کسی را نکشته‌اند. در واقع ماموران مورد نظر جمهوری اسلامی در اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در محله خانه اصفهان کشته شده‌بودند که اساسا ربطی به این سه نفر نداشت. اما بیدادگاه رژیم به رغم انکارهای مشخص این سه جوان مبارز، آنها را مسبب این امر جلوه داده و به مرگ محکومشان نمود. این واقعیات بار دیگر نشان داد که برای نیروی امنیتی جمهوری اسلامی نه روشن شدن واقعیت بلکه تنها نشان دادن قدرت کذایی‌اش در کشف و پیدا کردن فوری عامل کشته شدن مامورانش اهمیت دارد و دیگر مهم نیست که چه کسی به دار کشیده شود.

باید تأکیدکرد که دو بسیجی و مأمور نیروی انتظامی کشته شده در محله خانه اصفهان متعلق به نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی بودند؛ نیروهایی که در جهت حفظ نظام خون آشام جمهوری اسلامی از هیچ‌گونه وحشی‌گری و ارتکاب به جنایات فجیع و خونین در حق توده‌های تحت ظلم و ستم ایران روی گردان نیستند؛ و به همین دلیل هم مرگ توسط نیروها و توده‌های انقلابی شایسته آنهاست.

اعدام سه زندانی نامبرده در شرایطی انجام شد که از مدتی پیش مردم اصفهان خواهان لغو احکام اعدام غیر مستند و ظالمانه آنها بودند و برای این منظور تجمعاتی بر پا می‌کردند. تازه اعتراض به اجرای حکم ظالمانه این سه زندانی تنها به اصفهان خلاصه نشده بود بلکه در نقاط مختلف و به خصوص در خارج از کشور نیز به اعدام آنها اعتراض شده بود. اما برای جمهوری اسلامی بنا به ماهیت ضد انقلابی‌اش تنها چیزی که اهمیت ندارد، نظر و رای مردم می‌باشد. گردانندگان جمهوری اسلامی به خوبی می‌دانند که ارکان رژیم فاسدشان تا چه حد پوسیده و در حال سپرده‌شدن به گورستان تاریخ است. به همین خاطر برای این که بتوانند چند صباحی به عمر ننگین خود ادامه دهند، تلاش می‌کنند از طریق اعدام جوانان مردم ایران به نیروهای سرکوبگر خود قوت قلب داده و نگذارند، حکومت‌شان در چشم آنها ضعیف و خدشه‌پذیر جلوه کند. البته این در حالی است که ماه‌هاست توده‌های انقلابی ایران در کف خیابان هیبت ننگین این رژیم را به سخره گرفته‌اند!

از اهداف دیگر رژیم ددمنش جمهوری اسلامی از کوبیدن بر طبل اعدام، ایجاد فضای رعب و وحشت هر چه بیشتر در جامعه می‌باشد. اما نباید تردید داشت که نوای شوم این طبل، دامن خود جنایتکاران حاکم را خواهد گرفت و آنها که امروز وحشت‌شان را با توسل به اعدام جوانان مبارز ایران لاپوشانی می‌کنند، دیر یا زود توسط مردم رزمنده ایران از سریر قدرت به زیر کشیده شده و به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهند شد. دیروز مردم قهرمان ایران با ندای “بگیر، ببند، بکش، گور خود کنی به دست خود”، رژیم مستبد و وابسته به امپریالیسم شاه را از تخت سلطنت به زیر کشیدند. به همین ترتیب این مردم مبارز، رژیم جمهوری اسلامی، این ماحصل گوادلوپ امپریالیست‌ها را هم به سرنوشت رژیم قبلی دچار خواهند کرد.

چریک‌های فدایی خلق ایران اعدام وحشیانه سه زندانی جوان در اصفهان را محکوم کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این عزیزان، بر مبارزه هرچه قاطع‌تر جهت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی که برای تأمین منافع امپریالیست‌ها و سرمایه‌داران داخلی به هر جنایتی دست می‌یازد، تأکید می‌کنند.

زندان ، شکنجه ، اعدام نابود باید گردد!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
جمهوری اسلامی، ماحصل گوادلوپ، ننگت باد! مرگت باد!
جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ برابر با ۱۹ ماه مه ۲۰۲۳