بمباران و محاصره همه جانبه نوار غزه، جنایت غیر قابل کتمان دولت اشغالگر اسرائیل!

متن کامل با فرمت پی دی اف

نزدیک به یک هفته است که دولت اشغالگر اسرائیل، نوار غزه را محاصره و به طور وحشیانه و مداوم نقاط مسکونی و اهداف غیر نظامی را مورد حملات هوایی مرگ‌بار خود قرار داده است. آن‌چه به دولت اسرائیل بهانه و امکان چنین جنایت آشکار و چنین شرارت غیر قابل توجیهی را داده است یورش نظامی حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل می‌باشد.

دولت اسرائیل محاصره نوار غزه، قطع برق و آب و محروم کردن مردم بی‌دفاع فلسطین از دسترسی به غذا و دارو در این منطقه را با وقاحت تمام به عنوان “مجازات دسته‌جمعی” اعمال کرده و هدف از سازمان دادن چنین اعمال قساوت‌آمیز علیه افراد غیر نظامی فلسطینی را که با هیچ معیار انسانی قابل توجیه نیست “ریشه‌کن کردن” حماس مطرح کرده است. در حالی که اولا حماس به مثابه یک جریان بنیادگرای اسلامی که دست‌ساز خود اسرائیل می‌باشد و سال‌هاست که توسط رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی تغذیه می‌شود، نه تنها همان توده فلسطینی محروم ساکن در نوار غزه نیست بلکه این توده‌ها بارها علیه سلطه ظالمانه حماس به مثابه یک قدرت دولتی در غزه دست به مبارزه زده‌اند.

از طرف دیگر، امروز شواهدی در دست است که نشان می‌دهند حماس که همچون خود دولت صهیونیستی اسرائیل، یک جریان ضد توده‌های فلسطینی است، یورش خود به اسرائیل را بدون اطلاع این دولت انجام نداده است. همان‌طور که مقامات مصری اخیرا اعلام کردند آنها سه روز قبل از حمله حماس به اسرائیل، امکان چنین حمله‌ای را با آن دولت در میان گذاشته بودند. حال بگذریم از این که به هیچ‌وجه برای مردم آگاه جهان قابل قبول نیست که ارگان‌های اطلاعاتی اسرائیل از تدارکات طولانی مدت حماس که مستلزم حمل و نقل‌های سنگین مهمات جنگی در مرز با اسرائیل است قبل از اقدام به این حمله، مطلع نشده باشند.

واقعیت این است که یورش حماس، این نیروی مرتجع بنیادگرای اسلامی به اسرائیل صرفا به مثابه دادن یک بهانه به دست دولت اشغالگر و فاشیست اسرائیل عمل کرده و شرایط را برای بمباران وحشیانه این دولت علیه مردم غیر نظامی فلسطین آماده نموده است. در این میان حمایت همه جانبه معمول امپریالیسم آمریکا از دولت اسرائیل و تبلیغات دروغین رسانه‎‌های امپریالیستی علیه حماس و آماده‌سازی افکار عمومی جهت پذیرش جنایات هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم غیر نظامی و بی‌دفاع، دست دولت جنایتکار اسرائیل را برای ارتکاب به هر گونه وحشی‌گری و جنایت علیه مردم فلسطین در نوار غزه باز گذاشته است.

در چنین اوضاعی است که غزه امروز زیر بمباران و موشک‌باران مداوم دولت اسرائیل قرار گرفته و صهیونیست‌های اشغالگر با محاصره این منطقه، غزه را از دست‌یابی به “آب و برق و مواد غذایی و سوخت” محروم ساخته‌اند. در طی روزهای اخیر بیش از ۱۹۰۰ فلسطینی در اثر بمباران‌های دولت اشغالگر اسرائیل که آگاهانه مناطق مسکونی را مورد حمله قرار داد، به قتل رسیده‌اند که نزدیک به ۶۱۴ نفر از آنها کودک و ۳۷۰ زن بودند. تعداد زخمی‌ها نیز بیش از ۷ هزار نفر تخمین زده شده است. 

بمباران و محاصره مردم ستم‌دیده فلسطینی در غزه تلاشی آگاهانه‌ از سوی صهیونیست‌های نژاد‌پرستی است که سال‌هاست سرزمین مردم فلسطین را با توسل به زور و جنگ غصب کرده‌اند و حال در صددند با دست یازیدن به هر جنایتی منطقه کوچک نوار غزه را نیز از مردم فلسطین تخلیه کنند تا سرزمین فلسطینِ تحت اشغال خود را وسعت بخشند. در حال حاضر این یک هدف شناخته شده از جنایات اخیر دولت و ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین می‌باشد که البته خود نیز آن را کتمان نمی‌کنند. آنها از مردم غزه خواسته‌اند که اگر نمی‌خواهند در اثر بمباران “نابود” شوند باید قبل از شروع حملات زمینی هر چه زودتر مناطق شمال غزه را ترک و به جنوب بروند. ارتش اسرائیل برای تخلیه این مناطق ۲۴ ساعت مهلت تعیین کرده است. اعلام چنین “مهلتی” با علم به این واقعیت صورت گرفته است که در نوار غزه بیش از دو میلیون و سیصد هزار فلسطینی زندگی می‌کنند که نه جایی برای رفتن دارند و نه با بمباران‌های وحشیانه ارتش اسرائیل و شروع حملات زمینی از جای امنی برای ماندن برخوردار هستند. مهم‌تر این‌که اساسا در چنین مهلتی امکان جابه‌جایی چنین جمعیت عظیمی وجود ندارد. در این شرایط، حتی سازمان ملل هم جابه‌جایی غیر نظامیان از شمال غزه به جنوب که هم مرز با مصر می‌باشد را دارای “پیامدهای انسانی ویرانگر” اعلام کرده و چنین جابه‌جایی جمعیتی را امری غیر ممکن خوانده است. در حال حاضر مهلت تعیین شده پایان یافته اما هنوز بخش بزرگی از مردم حتی اگر می‌خواستند، قادر به ترک خانه و کاشانه خود نشده‌اند.

واقعیت این است که هدف دولت اسرائیل استفاده از موقعیتی که جریان مرتجع حماس پیش‌آورده، ادامه نسل‌کشی مردم فلسطین و پاک‌سازی بخش دیگری از منطقه غزه از مردم فلسطین می‌باشد. در همین رابطه یکی از آخرین خبرهای منتشر شده حاکی از این است که ارتش این دولت، فلسطینی‌هایی را هم که مجبور کرده بودند از راهی که خود ارتش تعیین کرده بود به جنوب بروند، مورد بمباران وحشیانه خود قرار داده و شماری از مردم و از جمله چندین کودک را به قتل رسانده است. این جنایت نیز قصد اشغالگران نژادپرست برای کشتار آگاهانه مردم فلسطین را بر ملا می‌سازد.

شکی نیست که حماس یک نیروی ارتجاعی است. اما این واقعیت ذره‌ای در ماهیت اشغالگری و سرکوبگری دولت اسرائیل تغییر ایجاد نکرده و جنایات این رژیم علیه خلق فلسطین را توجیه نمی‌کند. در شرایط کنونی و اوضاعی که در منطقه حاکم است وقتی دو نیروی ارتجاعی اسرائیل و حماس با هم به هر دلیلی درگیر شده‌اند، وظیفه نیروهای انقلابی نه پشتیبانی از یکی علیه دیگری بلکه مخالفت آشکار با هر دو و دفاع همه جانبه از خواست‌های بر حق مردم فلسطین می‌باشد. به همین دلیل هم ما همچون همیشه در کنار خلق فلسطین ایستاده و از مطالبات و آزادی و حق تعیین سرنوشت این خلق که تحت شدیدترین ظلم‌ها و ستم‌ها قرار دارد، پشتیبانی می‌کنیم. 

مرگ بر امپریالیسم و سگ‌های زنجیری‌اش!
نابود باد صهیونیسم و بنیادگرایی اسلامی!
پیروز باد مبارزات خلق ستم‌دیده فلسطین!

چريک‌های فدایی خلق ایران
۲۲ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳