گزارشی از یک آکسیون در هلند!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در روز شنبه ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴، در اعتراض به جنایات رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی به مثابه تجلی دیکتاتوری امپریالیستی حاکم بر ایران، در اعتراض به شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی و در دفاع از مبارزات مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی  آکسیونی در میدان دام آمستردام برگزار شد. این آکسیون با فراخوان کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران – هلند که فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند، سازمان یافت. در آفیش این مراسم خواست آزادی زندانیان سیاسی و کارگران زندانی و فعالین کارگری به عنوان بخشی از خواست‌های مبرم مردم ایران در مبارزه علیه جمهوری اسلامی طرح شده بود. بنرها و تصاویر متعددی از جمله عکس‌های برخی از جانباختگان جنبش انقلابی مردم ایران و شعارهای مرگ بر امپریالیسم و مرگ بر ارتجاع توسط رفقای کمیته در میدان به نمایش گذارده شده بود.

 در طول این حرکت که از ساعت یک بعدازظهر آغاز شد مطالب از قبل ضبط شده در توضیح شرایط مبارزاتی در ایران به زبان‌های انگلیسی و هلندی از بلندگو مرتبا پخش می‌شد و توجه عموم را جلب می‌کرد. پخش ترانه سرودهای انقلابی نیز توجه عابرین را جلب می‌کرد. مراجعین زیادی از این آکسیون بازدید کردند و ضمن خواندن مطالب نوشته شده در بنرها با رفقا در مورد شرایط ایران صحبت و از آنها سوال می‌کردند که رفقای کمیته پاسخ‌گوی سوال‌های مردم بودند.   

در اطلاعیه کمیته که در طول مراسم خوانده شد، جنایات و لشکرکشی صهیونیست‌های حاکم بر اسراییل علیه مردم فلسطین و لبنان که با حمایت امپریالیست‌ها تداوم یافته است، محکوم شده بود. همچنین در اطلاعیه کمیته با اشاره به مقارن بودن این آکسیون با سالگرد انقلاب اکتبر از این حرکت بزرگ و الهام‌بخش طبقه کارگر و تاثیرات غیر قابل انکار آن بر مبارزات کارگران علیه نظام سرمایه‌داری یاد شده‌بود. جنایت کشتار ۵۲ کارگر زحمتکش معدن طبس و محکومیت سرمایه‌داران زالوصفت و رژیم مدافع آنان نیز بخش دیگری از بندهای افشاگرانه اطلاعیه کمیته بود که به زبان‌های فارسی و انگلیسی و هلندی در اختیار بازدیدکنندگان از این آکسیون قرار گرفت.  

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران نیز در این آکسیون فعالانه شرکت کرده و میز کتاب بر پا کردند و در طول حرکت برخی کتاب‌ها به فروش رفت و مقداری کمک مالی نیز جمع آوری شد.

در زمان برگزاری این آکسیون همچنین نیروهای مجاهدین مشغول برگزاری یک آکسیون در این میدان بودند و از جمله شعارهای آنان خواست ((رژیم چنج)) در ایران بود. همچنین نیروهای کرد طرفدار اوجلان نیز در پایان یک راهپیمایی در این میدان تجمع کردند و خواست اصلی آنان آزادی عبدالله اوجلان رهبر ((پ ک ک)) و شعار استقلال کردستان بود. این آکسیون افشاگرانه مبارزاتی در ساعت ۴ بعدازظهر با موفقیت به پایان رسید. 

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در هلند
۱۴ اکتبر ۲۰۲۴