سوئد: گزارشی از آکسیون به مناسبت سالگرد کشتار خونین زاهدان!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان که جنایتکاران جمهوری اسلامی بیش از صد نفر از اهالی این شهر را با وحشی‌گری تمام در آن روز به شهادت رساندند، یک آکسیون اعتراضی در “مینت توریت استکهلم” تحت عنوان “کشتار در بلوچستان را فراموش نکنیم” برگزار شد. این حرکت اعتراضی از ساعت دو بعدازظهر روز یکشنبه ۲۹ سپتامبر با شرکت جمعی از کمونیست‌ها و آزادی‌خواهان شروع شد و طی آن سرودهای انقلابی پخش و شعارهای انقلابی همچون “سرنگون باد رژیم تروریستی ایران” و “اعدام‌های جمهوری اسلامی باید متوقف شوند” و … سر داده شد.

در این حرکت اعتراضی که از سوی تشکل شورا-استکهلم فراخوان داده شده بود، فعالین چریکهای فدائی خلق با بنرهایی از اعدام در ملاء عام و به دار کشیدن مردم توسط رژیم ددمنش جمهوری اسلامی همراه باعکس‌هایی از جوانان کشته شده در خیزش‌های مردمی در ایران، شرکت داشتند. این آکسیون مبارزاتی با پخش اطلاعیه و سخنرانی‌هایی علیه کشتار وحشیانه جمهوری اسلامی در جمعه خونین زاهدان و همچنین محکومیت اعدام‌های روزمره رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی همراه بود و صحبت‌ها با استقبال مردم مواجه شد. در سخنرانی‌هایی که ارائه شد، یکی از سخنرانان با اشاره به کشته شدن فاجعه بار ۵۲ کارگر در معدن طبس از رنج و ستم کارگران که ناشی از ستم سرمایه‌داری حاکم است، سخن گفت و با همدردی با خانواده این کارگران از اینکه هر روزه کار و حیات خلق‌های ایران همچون کارگران زیر چرخ‌های ماشین جنایت رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی له می‌شود، ابراز خشم و نفرت کرد. او همچنین گفت که تنها با اتحاد تمامی کارگران و خلق‌های زحمتکش امکان سرنگونی دیکتاتوری حاکم مهیا می‌شود. همچنین در همراهی با اتحاد کارگران جهان سرودی از گروه یوروم ترکیه که در باره انفجار معدن بود، پخش شد.

در بخش دیگری از این حرکت بحثی در باره اینکه رژیم به مبارزات صلح آمیز خلق بلوچ با رگبار مسلسل پاسخ داد نیز طرح شد و بر ضرورت امر اتحاد و همبستگی خلق‌ها برای مبارزه جهت سرنگونی رژیم تاکید گردید. این بحث‌ها همراه بود با شعار “پیش به سوی مبارزه برای آزادی خلق‌های دربند ایران”.

بنرها و آرم فعالین چریکهای فدائی خلق با استقبال بازدید کنندگان مواجه شد و افرادی که از محل عبور می‌کردند از بنرها و عکس‌های موجود در آکسیون عکس و فیلم می‌گرفتند. همچنین گروهی از جوانان بادیدن آرم چریکهای فدائی خوشحال شدند و یکی از آنها با بالا بردن شصت خود گفت از نظر ما صد در صد عالی است. یکی از بازدیدکنندگان که از آمریکای لاتین  بود با دقت به عکس‌ها نگاه می‌کرد و سپس پرسید: راه کمک به ایرانی‌ها کدام است و اینکه کدام جریان‌های سیاسی به آنها در این شرایط سخت کمک می‌کنند؟ که از سوی رفقا پاسخ‌های لازم به وی داده شد.
این آکسیون که بیش از ۵۰ نفر در آن شرکت داشتند ساعت سه بعدازظهر با موفقیت به پایان رسید .

گرامی باد یاد همه جانباختگان جمعه خونین زاهدان!
سرنگون باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
زنده باد انقلاب!

سازمان هواداران چریکهای فدائی خلق ایران در سوئد
۱۰ مهر ۱۴۰۳ برابر با  اول اکتبر ۲۰۲۴