گزارشی ازجشنواره “صدای مردم” در وین، اتریش!

متن کامل با فرمت پی دی اف

به روال هر سال جشن “صدای مردم” با شرکت بیش از ۵۰ هزار نفر از اهالی شهر وین در محل “Prater Wiener im Jesuitenwiese” برگزار شد. این جشن مردمی در روزشنبه اول و یکشنبه دوم سپتامبر برگزار شد. در این مراسم مردمی نیروهای سیاسی مختلف با نصب چادر، مبادرت به معرفی آرمان‌های سیاسی و مواضع خود و پخش موزیک‌های مترقی نمودند. تقریبا اکثر فعالین سیاسی ملیت‌های مختلف ساکن وین در این جشن شرکت نموده و حضور پررنگی داشتند. 

این جشنواره از صبح زود روز شنبه شروع و تا پاسی از یکشنبه شب ادامه داشت. فعالین چریکهای فدائی خلق در وین از جمله نیروهایی بودند که با نصب چادر اطلاعاتی و گذاشتن میز کتاب به توزیع انتشارات سازمان به ویژه به زبان آلمانی در جریان این جشن پرداختند. محل چادر با بنرها و عکس‌های بنیانگذاران سازمان و همچنین شهدای خیزش‌های اخیر تزئین شده بود.  

در جریان این حرکت چند اعلامیه به زبان آلمانی در بین مردم پخش شد که با استقبال مردم مواجه شد. بطوری که از هرکدام از این اعلامیه‌ها ۲۰۰ عدد پخش شد. در این اعلامیه‌ها و متن‌های اطلاعاتی در مورد کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ و حمله جنایتکارانه دولت صهیونیستی اسرائیل به مردم غزه توضیحاتی داده شده بود. میزان بازدید جوانان اتریشی از میز کتاب بیش از انتظار بود و چندین جلد کتاب مبارزه مسلحانه هم استراتژی هم تاکتیک رفیق مسعود احمدزاده و حماسه مقاومت نوشته رفیق اشرف دهقانی به زبان آلمانی توسط این جوانان خریداری شد. به واقع میز کتاب یکی از پربازدیدترین و شلوغ‌ترین میزها بود و فعالین سازمان ضمن پاسخ به پرسش‌های جوانان بازدیدکننده به تشریح مواضع انقلابی تشکیلات در مورد اوضاع ایران پرداختند.

جشنواره “صدای مردم” تریبونی برای نمایش همبستگی مردم و ارائه فرهنگ مردمی می‌باشد. جشنواره امسال که برگزاری آن از تاریخی طولانی در بین مردم اتریش برخوردار است، پس از دو روز با پایکوبی جوانان و شرکت کنندگان تا پاسی از شب ادامه یافت و سپس با موفقیت به پایان رسید.

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در وین – اتریش
۴ سپتامبر ۲۰۲۴