گزارشی از یک آکسیون مبارزاتی در آمستردام هلند!

متن کامل با فرمت پی دی اف

 روز شنبه ۲۹ جون ۲۰۲۴ در میدان آزادی آمستردام که در مقابل میدان دام آمستردام است، آکسیونی در افشای ۴۵ سال جنایات رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی و حامیان امپریالیستش، حمایت از مقاومت مردم فلسطین و همچنین دفاع از مبارزات مردم ایران، آزادی زندانیان سیاسی و بزرگداشت خاطره فراموش‌نشدنی جانباختگان ۸ تیر ۱۳۵۵ برگزار شد. این آکسیون به دعوت کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران، که فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند، برگزار گشت.

۲۹ جون سالروز بزرگداشت لغو بردگی سورینامی‌ها توسط دولت هلند است. به همین دلیل جمعیت بسیار زیادی در این میدان جمع شده و مراسم‌های بزرگداشت این روز را برگزار می‌کردند که شامل سخنرانی، موزیک و رقص بود. 

در طول این آکسیون اعلامیه‌های افشاگرانه کمیته دفاع از مبارزات کارگران و زحمتکشان به سه زبان هلندی، انگلیسی و فارسی پخش شد. همچنین مطلب کوچکی در بزرگداشت جانباختگان ۸ تیر سال‌های ۵۵ و ۶۰ خوانده شد. پخش موسیقی و ترانه سرودهای انقلابی به زبان‌های فارسی و ترکی و فرانسوی و انگلیسی و … بخش دیگری از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این آکسیون اعتراضی بود. همچنین فایل‌های صوتی از پیش ضبط شده که شامل افشاگری علیه جمهوری اسلامی و دفاع از مبارزات و جنبش انقلابی توده‌های تحت ستم ایران بود، در طول این حرکت بارها پخش شد. این اقدامات باعث جلب تعداد زیادی از عابرین و توریست‌ها و بازدید آنها از این آکسیون و بنرها و تصاویر و شعارهای برگزار کنندگان این آکسیون مبارزاتی علیه جمهوری اسلامی بود.

یکی از اتفاقات جالب در این حرکت بلند کردن و چرخاندن آرم سازمان توسط چند جوان هلندی بود. آنها با در دست گرفتن این آرم و سردادن شعارهایی به زبان انگلیسی و از جمله “آزاد باد فلسطین” خشم خود را نسبت به امپریالیسم و صهیونیسم و حمایت خود را از آکسیون ما  ابراز می‌کردند. 

این آکسیون مبارزاتی از ساعت ۲ بعدازظهر آغاز و در ساعت ۵ بعدازظهر با موفقیت به اتمام رسید. 

نابود باد امپریالیسم و صهیونیسم!
نابود باد رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی!

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند
۱ جولای ۲۰۲۴