گزارشی از آکسیون حمایت از مردم ایران در استکهلم سوئد

 شنبه ۱۹ نوامبر ساعت ۳ بعداز ظهر به‌رغم هوای سرد و برفی، شهر استکهلم (سوئد) شاهد تظاهراتی با شرکت کمونیست‌ها و نیروهای انقلابی در حمایت از خیزش توده‌های ستمدیده در ایران بود. در طول این تظاهرات شعارهای زیادی از جمله شعارهای زیر از سوی تظاهرکنندگان فریاد زده شد: “این رژیم تروریستی نابود باید گردد”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “دانشجو، معلم، کارگر، اتحاد، اعتصاب”، “سرمایه‌داری را همین الان نابود کن”، “سفارت ایران باید بسته شود”. جدا از شعارهای انقلابی که سر داده شد تعدادی از تظاهرکنندگان مبادرت به سخنرانی کرده و هر یک دیدگاه‌ها و تحلیل‌های خود را در رابطه با خیزش توده‌ها در اختیار دیگران قرار دادند.

یکی از سخنران‌ها در رابطه با مقاومت مردم به‌رغم سرکوب‌های خونین رژیم سخن گفت و با درود فرستادن به زنان انقلابی ایران که دارند تاریخ می‌سازند به کارگران ذوب آهن که به میدان آمده‌اند اشاره کرد و ضمن درود به کارگران بخش صنعتی که وارد اعتصاب شدند؛ از تلاش‌ها و مبارزات مردمان مهاباد که ارتجاع اسلامی را خلع سلاح کردند و مزدوران حکومتی را فراری دادند، قدردانی کرد. این سخنران همچنین از ابتکار مردم سنندج که شعار زنده باد سوسیالیسم و پرچم سرخ را بالا بردند تجلیل نمود. سخنران دیگری ضمن درود به مردم ستمدیده ایران که این انقلاب را به پیش می‌برند تاکید نمود که این انقلاب نه شاه می‌خواهد نه آخوند و نه سرمایه‌داری. این سخنران سپس گفت: بعد از این رژیم حکومت‌های اسلامی یکی یکی در حال سرنگونی هستند. مردم ایران یک انقلاب “قوی” و “مدرن” را به پیش می‌برند که هدف آن رفع هرگونه تبعیض می‌باشد.

سخنران دیگری معتقد بود که نیروی راست جامعه در حال تلاش است که روی این خیزش انقلابی لابی‌گری کرده و هدفش “رژیم چنچ” است تا بتواند به عنوان آلترناتیو، صرفا مهره‌ای را با مهره دیگر عوض کند. این سخنران سپس تاکید نمود که نباید اجازه دهیم رسانه‌های امپریالیستی تبلیغ برای پرچم‌های منفور را گسترش دهند بلکه باید در مقابل آنها آلترناتیو کمونیستی را قرار داد. باید یک اتحاد انقلابی در سراسر کشور برای سرنگونی شکل گیرد. در این تجمع  یکی از رفقای چپ سوئدی نیز سخنرانی کرد و تاکید نمود که سوسیالیست‌ها و مبارزان اینترنشنال کارگری باید از مبارزات مردمی دفاع کنند، مردمی که در خیابان‌ها در حال سرنگونی رژیم هستند. سخنران اضافه کرد که حزب عدالت سوئد از نیاز به تشکل و سازمان‌دهی توده‌ها و مطرح شدن آشکار خواسته‌های اقتصادی انقلابیون و حق آنها برای رساندن این خواسته‌ها به گوش جهانیان دفاع می‌کند. در جریان این سخنرانی‌ها یکی از تظاهرکنندگان فریاد زد: “اسلحه در مقابل اسلحه! “. 

پس از پایان سخنرانی‌ها تظاهرکنندگان مبادرت به یک راهپیمایی طولانی از وسط شهر به طرف “مین توریت” که نزدیک پارلمان است؛ نمودند. درآنجا نیز یکی از چپ‌های سوئد در مورد آنچه در ایران در حال اتفاق افتادن است، صحبت کرد .

فعالین چریک‌های فدایی خلق با بنرها و آرم سازمان در این حرکت حضور فعال داشتند. برخی از مراجعه‌کنندگان به محل تظاهرات از بنرها و آرم سازمان عکس می‌گرفتند. سوالاتی که در این تظاهرات بیشتر شنیده می‌شد، درباره سلطنت طلبان و برخوردهای لمپنی و تهاجمی آنها و چگونگی مقابله با شعبان بی مخ‌هایشان و همچنین حامد اسماعیلیون و  چرایی علم کردن مسیح علی نژاد بود.
این حرکت که در ساعت ۳ بعدازظهر شروع شده بود در  ساعت ۵ و نیم بعدازظهر به پایان رسید.

جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد – استکهلم
۲۰ نوامبر ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف