گزارشی از یک آکسیون مبارزاتی در آمستردام

متن کامل با فرمت پی دی اف

بعدازظهر روز ۱۷ جون ۲۰۲۳ برابر با ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، در حمایت از جنبش‌ها و مطالبات کارگران ایران و به ویژه کارگران اعتصابی، یک آکسیون افشاگرانه در میدان “دام” آمستردام هلند برگزار شد. این آکسیون توسط کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران در هلند که فعالین چریک‌های فدایی خلق در هلند بخشی از آن هستند، سازمان یافته بود.

محل برگزاری آکسیون با بنرها و همچنین شعارهای بزرگ علیه امپریالیسم و سرمایه‌داری و علیه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی آراسته شده بود. تصاویر متعددی در ارتباط با جنایات حکومت علیه کارگران و زحمت‌کشان و زنان و خلق‌های تحت ستم نیز در محل آکسیون قرار داده شده بود. بخش دیگری از بنرها به تصاویر جان‌باختگان جنبش‌های انقلابی سال‌های اخیر و به ویژه تصاویر جان‌باختگان خیزش بزرگ توده‌ای چند ماه اخیر اختصاص داشت و شعارهای مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و … در محل به نمایش درآمده بود. تعداد زیادی از اعلامیه‌های کمیته حمایت از مبارزات کارگران به زبان‌های فارسی و انگلیسی و هلندی نیز در محل در بین بازدیدکنندگان از آکسیون و عابرین توزیع شد. در طول این حرکت موسیقی و ترانه سرودهای انقلابی پخش شد که باعث جلب نظر رهگذران به محل و آگاهی آنها از اهداف و نظرات برگزار کنندگان آکسیون می‌شد.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند با برپایی میز کتاب و نمایش بنرها و آرم سازمان فعالانه در پیشبرد این آکسیون مبارزاتی شرکت داشتند و در بحث با مراجعین در رابطه با شرایط حیات و کار مردم ایران زیر حاکمیت ضد خلقی جمهوری اسلامی و مبارزات دلیرانه کارگران و خلق‌های تحت ستم با مراجعین بحث و گفت‌وگو داشتند. این آکسیون از ساعت ۲ بعد از ظهر آغاز و در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر به اتمام رسید.

جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
زنده باد انقلاب!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند
۲۰ جون ۲۰۲۳