گرامی‌داشت خیزش انقلابی 1401 در لندن!

متن کامل با فرمت پی دی اف

    

روز شنبه در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد جنبش بزرگ انقلابی مردم ایران علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی تظاهرات بزرگی در میدان ترافلگار اسکوئر لندن برگزار شد. فراخوان برگزاری این تظاهرات توسط گروه‌ها وجریانات مختلف سیاسی داده شده بود و تعداد بسیار زیادی از ایرانیان مبارز لندن در آن شرکت کردند. این تجمع از ساعت ۱۲ ظهر آغاز شد. صحن بخشی از این تظاهرات با عکس‌ها، بنرها و شعارهای متنوع مبارزاتی و رادیکال، نظیر “نان، کار مسکن، آزادی و استقلال”، “نابود باد رژیم جمهوری اسلامی با تمام دسته‌ها و باندهایش”، “مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر”، “زنده باد سوسیالیسم، زنده باد انقلاب” به زبان‌های فارسی و انگلیسی تزیین شده بود. همچنین عکس‌های جانباختگان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ و آرم چریکهای فدائی خلق ایران در محل تظاهرات نصب شد که توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کرد و عابرین از این تصاویر و بنرها عکس می‌گرفتند و با رفقا در مورد شرایط کار و زندگی و مبارزات مردم ایران به گفتگو می‌پرداختند. در جریان این حرکت سخنرانی‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی انجام شد. از جمله رفیق محمد هشی در جریان دو نوبت سخنرانی به زبان انگلیسی گوشه‌ای از تاریخ حیات ننگین رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی و سرکوب‌های خونین این رژیم علیه مخالفان از نخستین روزهای به قدرت رسیدنش را با بیانی رسا و تاثیرگذار به نمایش گذارد. با توجه به این که میدان ترافلگار اسکوئر یک محیط توریستی‌ست که روزانه هزاران تن از اتباع کشورهای مختلف از سراسر دنیا از آن عبور می‌کنند، سخنان این رفیق توجه بسیاری از عابران را جلب کرد و آنها به صحبت‌های این سخنران و سایر سخنرانان در رابطه با شرایط ایران گوش می‌کردند. این رفیق سخنران در صحبت‌های خود جلوه‌هایی از جنایات جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته در سرکوب خونین توده‌های کارگر و زحمتکش به‌ویژه قتل‌عام سیستماتیک دهه ۶۰ و کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را در صحبت‌های خود مطرح کرد و سپس با ذکر تاریخچه کوتاهی از چگونگی قتل ژینا (مهسا) امینی به دست مزدوران جمهوری اسلامی به شورش بزرگ مردمی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و راجع به مبارزات دلیرانه مردم ایران در این سال صحبت کرد. او سپس با تاکید برضرورت حمایت افکار عمومی مردم آزادی‌خواه از مبارزات  توده‌های ستمدیده ایران و فشار بر دولت‌های امپریالیستی حامی جمهوری اسلامی توسط مردم این کشورها صحبت خود را به پایان برد. همچنین  تعداد زیادی اعلامیه به زبان انگلیسی از سوی فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن و سازمان دمکراتیک ضدامپریالیستی ایرانیان در انگلستان  در میان بازدیدکنندگان از آکسیون توزیع شد. 

در طول حرکت شعارهای زیادی به زبان‌های انگلیسی و فارسی نظیر “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “اعدام تظاهر کنندگان باید متوقف شود”، “به قربانی کردن زنان در ایران باید پایان داده شود”، “کارگر زندانی، دانشجوی زندانی، معلم زندانی، آزاد باید گردد” و…  سر داده شد. 

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن و سازمان دمکراتیک ضدامپریالیستی ایرانیان در انگلستان از فراخوان‌دهندگان این تظاهرات بودند که پس از چند ساعت با موفقیت به پایان رسید. 

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن
۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴