کشتار مردم فلسطین افشاگر چهره فاشیست‌های حاکم بر اسراییل!

متن کامل با فرمت پی دی اف

پس از حمله تروریستی و کاملا برنامه‌ریزی شده حماس در تاریخ ۷ اکتبر به اسرائیل آن‌هم در شرایط امنیتی شدیدی که دولت اسراییل در نوار غزه و در مرز با فلسطینیان ايجاد کرده، این دولت فاشیست دستاویز لازم برای حمله به غزه با ادعای نابودی حماس را پیدا نمود. یورش وحشیانه ارتش اسرائیل اما عملا به نسل‌کشی مردم فلسطینی مقیم غزه بدل شد تا آن‌جا که جهان در قرن ۲۱ با پدیده جدیدی از انسان‌کشی روبرو گردید.
اکنون مردم جهان شاهد فاجعه‌ای به وسعت قتل بیش از ۱۵ هزار فلسطینی که حدود ۶ هزار تن از آنان کودک بودند، هستند! این شدت از کشتار و نسل‌کشی فجیعی که صهیونیست‌های حاکم بر اسرائیل علیه توده‌های فلسطینی انجام دادند، برای انسان قرن ۲۱، جلوه‌ای از اوج وحشی‌گری و سبعیت هرچه تمام‌تر رژیم جنایت‌کاری‌‌ست که با پشتوانه بسیار روشن دولت‌های امپریالیستی و در راس آنها آمریکا، توانسته است دست به چنین جنايات فجیعی بزند. هر وجدان بیداری که تصاویر دهشتناک این نسل‌کشی و ویدیوهای بسیار تألم برانگیز در این رابطه را ببیند، نمی‌تواند تا مدت‌های طولانی از فکر ظلم و ستم و نسل‌کشی وحشتناکی که بر این مردم گذشته و می‌گذرد، بیرون بیاید.

در رابطه با جنایات دولت اسرائیل، آن‌چه بیش از هر نکته دیگری جلب توجه می‌کند، مرگ و آوارگی و آسیب کودکان و غیر نظامیان است. ویدیوهای بسیار زیادی از بهت و لرزش و ترس بسیار عمیقی که کودکان خردسال را در برگرفته این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود. ویدیوها کودکان خردسالی را مستند کرده‌اند که از شدت صداهای مهیب انفجار و ترس و وحشت مردم از ویران شدن خانه‌ها و زیر آوار گیر کردن و همچنین دیدن خون و جراحات خود و اطرافیان و … به شدت می‌لرزند و با ترس به اطرافیان نگاه می‌کنند؛ خردسالانی که به جای آن‌که در آغوش امن پدر و مادر خود باشند بر تخت بیمارستان بی‌کس و تنها در انتظار آینده‌ای مبهم به دنیا نگاه می‌کنند. لرزش بی امان دست و پای این کودکان بی پناه به گمان من هرگز از ذهن و فکر انسان‌هایی که قلب‌شان برای انسانیت می‌تپد، پاک نخواهد شد.
در این میان اما دولت‌های امپریالیستی که جز به منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند، برای توجیه جنایات دولت و ارتش اسرائیل مسبب وضع پیش آمده را گروه ارتجاعی بنیادگرای اسلامی حماس که دست‌ساز خودشان است، جلوه می‌دهند و چنین وانمود می‌کنند که گویی اسراییل با بمباران و کشتن مردم فلسطین، نیروهای حماس را مورد حمله قرار داده و آنها را حذف می‌کند. این میزان از وقاحت آن‌هم در حالی که دست این قدرتمندان برای انسان‌های آزاده در سراسر جهان رو شده در نوع خود بی‌نظیر است. پنهان کردن و وارونه جلوه دادن حقیقت و توجیه شنیعانه این نسل‌کشی برای مردم دنیا به راستی ماهیت پلشت سیستم سرمایه‌داری را هرچه بیشتر بر همگان آشکار ساخته است.

حمله نیروهای اسراییل به بیمارستان الشفاء و بمباران کردن صدها انسان مجروح که برای معالجه در بیمارستان به سر می‌بردند و همچنین مردم غیر نظامی آواره‌ای که به دلیل نداشتن خانه و محلی برای زندگی در فضای بیمارستان زندگی می‌کردند، یک جنایت جنگی و ناقض تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشری است که دولت‌های سرمایه‌داری غرب با ژست دموکراسی و روشنفکری در بوق خود می‌دمند و برای آن تبلیغ می‌کنند. جنایت جنگی نخواندن حمله دولت اسرائیل به بیمارستان‌ها از طرف دولت‌های غربی و امپریالیسم آمریکا به طور مسلم دست داشتن آنها در این جنایات وحشتناک را یادآوری می‌کند.

در جريان بمباران بیمارستان الشفاء جان صدها کودک نارس به خطر افتاد و تعداد بسیار زیادی از کودکان مجروح قتل عام شدند. جنایتی که این روزها در حق مردم بی پناه فلسطين می‌شود، مصداق بارز یک نسل‌کشی‌ست. رژیم صهیونیستی اسراییل با هدف نابودی کامل فلسطینیان قصد دارد که نوار غزه را به تصرف کامل خود درآورد و خانه و کاشانه میلیون‌ها فلسطینی را به زور گلوله و موشک از چنگال‌شان درآورد.
بمباران بی‌رحمانه مدارس، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌های حامل مجروحين و خانه و کاشانه مردم و جلوگیری از دست‌یابی به آب و غذا و دارو همه و همه در حالی صورت می‌گیرد که ادامه این جنگ خانمان‌سوز به نفع کارخانه‌های اسلحه‌سازی‌ست که طبق گزارشات از شروع این جنگ تا به امروز سودهای کلانی به جیب زده‌اند. اساساً جنگ دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه با کمک‌های مستقيم امپریالیست‌ها به خصوص آمریکا در تامين تسلیحات و بودجه صورت می‌گیرد.
سیستم فاسد و پوسیده سرمایه‌داری که قدرت‌های بزرگ همواره حافظ و مدافع آن بوده و هستند، بار دیگر هرچه عیان‌تر نشان داد که جان انسان‌ها در مقابل سود هرچه بیشتر سرمایه‌داران، کوچک‌ترین اهمیتی ندارد و این سیستم ضد انسانی از هر حربه‌ای برای دست یازیدن به سود بیشتر استفاده می‌کند ولو به قیمت کشتار و آوارگی هزاران انسان غیر نظامی و بی‌پناه.

ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی به قدری وسیع و غیر قابل باور است که در کلمات نمی‌گنجد. بمباران بی امان مناطق غیر نظامی مسکونی و کشتن و آواره کردن هزاران انسان بی‌گناه در حالی که قدرت‌های‌ جهانی نظاره‌گر این حد از سبعیت و وحشی‌گری می‌باشند، در نوع خود بی‌سابقه است.

بمباران بیمارستان دارالشفا و العوده، اندونزی، قدس و … در شرایطی که هزاران مجروح و آواره در آن‌جا زندگی می‌کردند برگ تازه‌ای از جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی اسرائیل بود که ابتدا با بی‌شرمی تمام این حملات را به حماس نسبت می‌دادند اما در نهایت ثابت شد که این جنایت هم بخشی از برنامه‌های خود اسراییل برای اشغال غزه و نسل‌کشی فلسطینیان است.
در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد یک پزشک نروژی که ۱۶ سال است در بیمارستان الشفا در غزه طبابت می‌کند را در حال مصاحبه با یک شبکه خبری نشان می‌دهد؛ وی با صراحت اعلام می‌کند که حمله به بیمارستان الشفا کار خود اسراییل بود. آنها به بهانه حضور حماس در این بیمارستان، زنان و مردان و کودکان مجروح و آوارگانی که به بیمارستان پناه آورده بودند را بمباران کردند. وی در یک ویدیوی دیگر که خود در فضای مجازی پخش کرده مسئول این جنایات را شخص بایدن رییس جمهور آمریکا و سایر روسای کشورهای غربی و اروپایی دانست و بمباران بیمارستان‌های الشفا و العوده را «خاک‌سپاری انسانیت» ذکر کرد.
تا کنون بر اثر بمباران‌ها و حملات موشکی ارتش اسرائیل در مجموع ۱۶ بیمارستان از ۳۴ بیمارستان غزه از کار افتاده‌اند و ۱۸ بیمارستان دیگر نیز از خدمت‌رسانی به بیماران خارج شده‌اند.

از مسائل سخت دیگری که پس از بمباران‌های متعدد اسراییل در غزه و محاصره منطقه وجود دارد، گرد و غبار بسیار زیادی‌ست که از آوار ساختمان‌ها تولید می‌شود و مردم مجبور به تنفس در این هوای آلوده می‌شوند. از طرف دیگر کمبود شدید آب پاکیزه به یک معضل بسیار جدی در آن‌جا تبدیل شده است. مردم ناچارند از آب دریا و آب‌های آلوده بنوشند و مسلما در مورد مسائل بهداشتی هم دچار مشکلات جدی هستند. دسترسی به امکانات بهداشتی تقریبا وجود ندارد.
مردم در این مدت دچار بیماری‌های بسیاری شده‌اند. اجساد بسیاری هنوز زیر آوار مانده است که به دلیل نبود تجهیزات مناسب و سوخت کافی، عملا امکان بیرون کشیدن آنها وجود ندارد. این اجساد در حال تجزیه شدن هستند و باعث انتشار سریع بیماری‌ها و عفونت‌ها می‌شوند. از طرفی به دلیل عدم دسترسی به غذای کافی، بسیاری در زیر آوار و خانه‌های بمباران شده به دنبال غذا می‌گردند. مشکل فاضلاب و همچنین زباله‌هایی که راهی برای جمع‌آوری آنها وجود ندارد، یکی دیگر از علل انتشار بیماری‌های متعدد در این منطقه شده است.

مردم غزه نزدیک به دو ماه است که در اثر بمباران‌های زیاد و از ترس جان‌شان و همچنین اضطراب و نگرانی بسیار خواب از چشمان‌شان ربوده شده و هر لحظه در انتظار مرگ روزگار می‌گذرانند. همین امر باعث بروز افسردگی در میان مردم شده است. سيستم ایمنی همه به شدت نزول کرده و همین امر زمینه ابتلا به انواع بیماری‌ها را فراهم آورده است.
در مورد فوریت‌های پزشکی و نبود تجهيزات و دارو نیز به کرات سخن گفته شده است. کار به آن‌جا رسیده که انجام عمل‌های جراحی بدون استفاده از مواد بیهوشی و با امکانات اندک صورت می‌گیرد که خود فشار مضاعفی‌ست که بر مردم غزه تحمیل می‌شود.
دردهای بسيار زیادی از این دست در غزه وجود دارد و کمتر به آنها پرداخته شده است. بی تردید در صورت ادامه یافتن این وضعیت با یک تراژدی انسانی بزرگ مواجه خواهیم شد. یک نسل‌کشی عظیم!

واقعیت این است که بحران‌سازی و جنگ‌افروزی، ذاتیِ سیستم ضد ‌انسانی و استثمارگرانه سرمایه‌داری‌ست. مادامی که جنگ سرمایه‌داران در هر کجای زمین در جریان باشد، هر روز سود بیشتری به جیب آنان خواهد ریخت. اما نسل‌کشی‌ای که امروز در غزه صورت می‌گیرد، بار دیگر روی کریه سرمایه‌داران را هرچه روشن‌تر به نمایش گذاشته است.
اما در این میان واکنش افکار عمومی در سرتاسر جهان نسبت به این اعمال شنیع و ضد انسانی صهیونیست‌های حاکم بر اسرائیل با حمایت امپریالیسم آمریکا و متحدینش نسبت به این جنایات هولناک، انرژی‌بخش و خوشحال‌کننده است. تظاهرات‌های متعدد و پرشور مردم علیه این جنایات در جای جای دنیا و اعلام برائت بخشی از یهودیان در سراسر جهان از رژیم صهیونیستی، نمونه‌هایی از این واکنش‌هاست.

با امید به نابودی نظام فاسد سرمایه‌داری، صهیونیسم و امپریالیسم حامی آنان در سراسر جهان!

آساره پویان
آذرماه ۱۴۰۲
دسامبر ۲۰۲۳