کتاب جدید رفیق اشرف دهقانی منتشر شد:

“بررسی زمینه ضربات سال‌های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ و ناگفته‌هائی ازتاریخ چریکهای فدائی خلق ایران!

متن کامل با فرمت پی دی اف

اخیراً اشرف دهقانی از اعضای اولیه و یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های سازمان چریکهای فدایی خلق ایران از دهه ۵۰، کتابی را با عنوان “بررسی زمینه ضربات سال‌های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ و ناگفته‌هایی از تاریخ چریکهای فدائی خلق ایران”  توسط انتشارات چریکهای فدائی خلق ایران منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب نتایج یک کار پژوهشی گسترده را که با استناد به مشاهدات عینی خود و با اتکا به بیش از ۱۰۰ منبع مختلف تاریخی در طول چند سال به انجام رسانده، در اختیار خواننده و به‌ویژه نسل جوانی می‌گذارد که کنکاش‌گر چرایی فراز و فرود نظری-تشکیلاتی یکی از مهم‌ترین نیروهای سیاسی مبارز کشور ما در دهه ۵۰ یعنی سازمان چریکهای فدائی خلق ایران که بزرگترین سازمان چپ خاور میانه گردید، هستند.

در این کتاب یکی از بحث انگیزترین مسایل مربوط به سازمان چریکهای فدائی خلق ایران در دهه ۵۰ یعنی علل ضربات سالهای ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ که منجر به جان باختن تعداد زیادی از نیروها و کادرها و رهبران سازمان شد، زیر ذره بین قرار گرفته و نویسنده با جمع آوری اسناد و شواهد متعدد از منابع مختلف، علل و زمینه‌هایی که دست ساواک در وارد آوردن ضربات کاری به این سازمان باز گذاشت را مورد یک واکاوی عمیق سیاسی، علمی و پژوهشی قرار داده و دلایل واقعی آن ضربات را به خوانندگان می‌نمایاند. در این کتاب با توجه نقش و وظایفی که نویسنده از ابتدای تشکیل چریکهای فدائی خلق بر عهده داشته، برخی از “ناگفته‌های” مربوط به تاریخ چریکهای فدائی خلق نظیر رویداد مربوط به دستگیری جنجالی نویسنده در آلمان در سال ۱۳۵۴ نیز برای اولین بار و از زبان خود او با خواننده علاقه‌مند در میان گذاشته می‌شود.

مطالعه این اثر ارزشمند روزنه جدیدی برای دسترسی به حقیقت از منظر نسلی از فرزندان پاک و صدیق مردم که مسافر آن “زمانه سخت” بوده‌اند، ایجاد کرده است. این اثر ارزشمند از طریق آدرس زیر برای علاقه مندان قابل دسترسی می باشد:   

      https://www.19bahman.com/IPFG-Books.html

ع. شفق

e.shafagh@yahoo.com

دی ماه ۱۴۰۲