هلند: گزارشی از یک آکسیون مبارزاتی!

متن کامل با فرمت پی دی اف

روز شنبه ۹ دسامبر به دعوت کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران – هلند که فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن می‌باشند، آکسیونی در میدان دام شهر آمستردام برگزار شد. 

در فراخوان این حرکت تاکید شده بود که این آکسیون جهت گرامی‌داشت ۱۶ آذر روز دانشجو و برای آزادی زندانیان سیاسی و کارگران زندانی و همچنین در دفاع از خلق تحت ستم فلسطین و علیه صهیونیسم اشغالگر و بنیادگرایی اسلامی و هر گونه جنگ امپریالیستی سازمان داده می‌شود.

به روال آکسیون‌های همیشگی ما در میدان دام، محل تظاهرات با بنرها و عکس‌هایی از جنایات اسرائیل در غزه و نوشته‌هایی که در محل نصب شده بود، جلوه‌ی خاصی یافته و اهداف و آرمان‌های برگزار کنندگان این حرکت را روشنی می‌بخشید.

در جریان این حرکت یکی از طرفداران اسرائیل که می‌دید رفقا پرچم فلسطین و آرم سازمان را برافراشته‌اند، با دیدن شعار “بایکوت اسرائیل” با توجیه اینکه این شعار نوعی “یهودی ستیزی” است، به اعتراض برخاست و به رغم توضیحات برگزارکنندگان که محکوم کردن دولت فاشیستی اسرائیل و سیاست‌های سرکوب‌گرانه‌اش در غزه ربطی به “یهودی ستیزی” ندارد به این شعار ایراد گرفت و تلاش می‌کرد که فضا را متشنج سازد که رفقا با برخوردهای خود از تشدید تشنج جلوگیری کردند. از سوی دیگر هم‌زمان با آکسیون ما تعدادی از طرفداران سلطنت در گوشه دیگری از میدان دام دست به تجمع زده و  به نفع سلطنت شعار می‌دادند که یکی از شعارهای ارتجاعی آنها “مرگ بر سه مفسد، ملا چپی مجاهد” بود که البته با شعارهای انقلابی همچون “مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر” و” نه سلطنت نه رهبری، آزادی و برابری” رفقا مواجه‌شد. سلطنت‌طلبان رسوا شده هم در جریان این حرکت تلاش کردند که تشنج بیافرینند که با برخورد قاطع رفقا مواجه شده و بار دیگر چهره ضد مردمی‌شان هر چه بیشتر افشا گشت. این جماعت ضد انقلابی تا می‌توانستند از رفقای شرکت‌کننده در این حرکت برای اهداف ضد انقلابی خود عکس گرفتند. در جریان این حرکت خبرنگار صدای آمریکا نیز حضور یافته و از بنرها و پوسترهای رفقا عکس می‌گرفت. با اینکه هوا شدیدا بارانی بود اما آکسیون با استقبال عابرین مواجه شد و از ساعت دو تا چهار بعدازظهر ادامه داشت.

مرگ بر امپریالیسم و صهیونیسم!
نابود باد رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی!
پیروز باد جنبش دانشجویی!
زندانی سیاسی، کارگر زندانی آزاد باید گردد!

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در هلند
۲۰ آذر ۱۴۰۲ برابر با ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳