هلند: گزارشی از آکسیون 31 تیر در دفاع از زندانیان سیاسی!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۳ برابر با ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، به دعوت کمیته دفاع از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران در هلند که فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند، یک آکسیون افشاگرانه و مبارزاتی در دفاع از زندانیان سیاسی در ایران برگزار شد. 

در این آکسیون که در میدان بورس آمستردام برگزار شد، بنرهای بزرگی حاوی تصاویر تعداد زیادی از جانباختگان جنبش انقلابی مردم ما در طول ۴۴ سال حاکمیت سیاه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی و از جمله جانباختگان برخی از خیزش‌های انقلابی اخیر که به دست دژخیمان این حکومت کشته شده اند، در محل نصب شده بود که توجه عابرین را به خود جلب می‌کرد. 

در این حرکت بیانیه کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان که به زبان‌های فارسی، هلندی و انگلیسی تهیه شده بود در میان بازدیدکنندگان از محل آکسیون توزیع شد. 

در این آکسیون شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و در دفاع از مبارزات مردم ایران به زبان‌های مختلف سر داده شد از جمله “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد”، “زندانی سیاسی به همت توده‌ها آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “زنان و دانشجویان زندانی آزاد باید گردند” و … شرکت کنندگان در این حرکت همچنین خواهان آزادی تمامی دستگیرشدگان خیزش اخیر شدند. 

در همان ساعت اولیه تمامی اطلاعیه‌های تهیه شده توسط رفقا در میان عابرین و بازدیدکنندگان از محل آکسیون پخش شد. رفقا در همین حال با مراجعین به محل آکسیون در مورد شرایط جاری صحبت می‌کردند و به سوالات آنها پاسخ داده و در ضرورت پشتیبانی از جنبش آزادیخوانه مردم ایران با آنها بحث و تبادل نظر می‌کردند. دوجوان مارکسیست-لنینیست هلندی نیز ضمن صحبت با رفقا جویای افکار و مواضع چریک‌های فدایی خلق ایران شدند که توضیحات لازم به آنان داده شد. یک جوان مبارز و آگاه قزاقستانی نیز ضمن اعلام همدلی با سازمان‌دهندگان این آکسیون راجع به گسترش بنیادگرایی اسلامی و نقش ضد انقلابی آن در سرکوب مبارزات ضد امپریالیستی دمکراتیک مردم منطقه با رفقا به گفتگو پرداخت.  

برخی از فعالین چریک‌های فدایی خلق از کشورهای دیگر به آمستردام سفر کرده و در این آکسیون شرکت کردند. در جریان این حرکت بنر حاوی تصاویر بنیانگذاران چریک‌های فدایی خلق و برخی بنرهای دیگر از جمله “چریک‌های فدایی خلق چه می‌گویند” در محل آکسیون به نمایش گذاشته شده بود که مورد بازدید عابران قرار گرفت. این آکسیون موفق مبارزاتی از ساعت ۲ بعداز ظهر آغاز و تا ساعت ۴ به طول انجامید.

جمهوری اسلامی، ماحصل گوادلوپ ننگت باد، مرگت باد!
زندانی سیاسی به همت توده‌ها آزاد باید گردد!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند
۲۲ جولای ۲۰۲۳ برابر با ۳۱ تیر ۱۴۰۲