هلند: گزارشی از آکسیون علیه اعدام‌های وحشیانه و احکام جدید اعدام در بیدادگاه‌های رژیم!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در اعتراض به موج اعدام‌ها توسط رژیم جنایت‌پیشه جمهوری اسلامی و از جمله اعدام ۶۰ تن دیگر در هفته‌های اخیر و صدور احکام اعدام وحشیانه علیه فعالین کارگری و به ویژه زنان، روز شنبه ۱۰ آگوست ۲۰۲۴ یک آکسیون اعتراضی در شهر آمستردام برای افشای این جنایات و رساندن صدای زندانیان سیاسی به افکار عمومی برگزار شد.

این آکسیون در ادامه سلسله حرکات مبارزاتی‌ای صورت گرفت که توسط “کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران-هلند” _که فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند_، سازمان یافته و برگزار می‌شود. این آکسیون همچنین در محکومیت نسل‌کشی دولت صهیونیستی اسراییل و حامیان امپریالیستش علیه خلق فلسطین صورت گرفت که ۱۰ ماه است به بهانه جنگ با دارودسته ارتجاعی حماس به قتل عام مردم فلسطین مشغولند.

در طول این آکسیون، ترانه‌سرودهای مترقی مختلفی پخش شد و همچنین فایل‌های صوتی افشاگرانه‌ای به زبان‌های انگلیسی و هلندی در رابطه با جنایات جمهوری اسلامی علیه کارگران و زحمت‌كشان ایران و به ویژه کشتار وحشیانه دهه ۶۰ و سال ۶۷ پخش شد که مورد توجه عابرین قرار می‌گرفت. 

مراجعین بسیاری از محل آکسیون و بنرها و عکس‌ها دیدن کرده و با رفقا در مورد مسایل مختلف به گفت‌وگو پرداختند. دو جوان بلوچ که اخیرا به عنوان پناهجو مجبور به آمدن به هلند شده‌اند از جمله این مراجعین بودند که با رفقای برگزار کننده آکسیون در ارتباط با وضعیت نابسامان پناهجویان در هلند و برخوردهای غیر مردمی دولت هلند با پناهجویان و از جمله اسکان ۱۴۰۰ پناهجو در یک کشتی بر روی آب و اوضاع بلوچستان و وضعیت مردم و مبارزات بر حق خلق بلوچ به صحبت با رفقا پرداختند. در این گفت‌وگوها بر روی ضرورت وجود یک رهبری انقلابی و مردمی برای پیشرفت مبارزات مردم منطقه تاکید شد. 

همچنین یک خانواده دیگر ایرانی که به آمستردام سفر کرده بودند از محل آکسیون و پرچم‌ها و بنرهای کمیته و چریک‌های فدایی خلق دیدن کرده و با آگاهی از اهداف برگزار کنندگان آکسیون بسیار ابراز خوشحالی و قدردانی کردند. آنها با علاقه و صمیمیت در رابطه با وضعیت جوانان و به ویژه مساله حجاب و مبارزات زنان در ایران با رفقا به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

این حرکت از ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر روز شنبه در میدان دام آمستردام شروع و در ساعت ۴ بعدازظهر با موفقیت خاتمه یافت.

نابود باد رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی!
زندانی سیاسی، به همت توده‌ها آزاد باید گردد!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران- هلند
۱۳ آگوست ۲۰۲۴