موج جدیدی از مبارزات توده‌ها برای نان و آزادی!

با افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی اساسی نظیر نان، گوشت، برنج و غیره و ناتوانی مردم زحمت‌کش در تامین نیازهای خوراکی خانواده خود شاهد موج بزرگی از اعتراضات مردمی در شهرهای ایران هستیم.

در خیلی از شهرها مردمی که به دلیل شرایط تحمیلی جمهوری اسلامی کارد به استخوان‌شان رسیده به خیابان‌ها آمده‌اند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

بر اساس گزارشات منتشر شده و فیلم‌های درج شده در شبکه‌های اجتماعی، از چند روز گذشته تا کنون در شهر‌های اهواز، شیراز، کرمانشاه، اردبیل، خرم آباد، شهرکرد، اصفهان، چاه بهار، دورود، دزفول، اندیمشک، نیشابور، بروجرد و … تجمع‌های مردمی و تظاهرات علیه گرانی برگزار شده است. در ویدیوهای پخش شده این شعارها به گوش می‌رسند: “مرگ بر خامنه‌ای”، “مرگ بر رئیسی”، “حکومت آخوندی نمی‌خواهیم”، ” مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر اصل ولایت فقیه”، ” توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه”، ” اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا”، “جمهوری اسلامی نمی خوایم” و … سر داده شده و در همه جا نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی طبق معمول در هراس از گسترش مبارزات مردمی، تظاهرکنندگان را تحت عنوان “اراذل و اوباش” که “امنیت” را به هم زده‌اند آماج تهاجم ضد انقلابی خود قرار داده و در برخی جاها با تیراندازی به سوی مردم به دستگیری معترضین پرداخته‌اند.

در این میان خبرگزاری ایرنا بی‌شرمانه مردم جان به لب رسیده ما را تعدادی “اراذل و اوباش” نامیده و از دستگیری آنها خبر داده است. 

در جریان شورش‌های اخیر، مردم به جان آمده در هر کجا که توانسته‌اند نهادهای دولتی و ارگان‌های سرکوب را مورد هجوم خود قرار داده و عکس‌ها و تمثال‌های رهبران جنایتکار جمهوری اسلامی را در میان هلهله‌ها و تشویق عمومی به آتش کشیده‌اند. در جونقان در استان چهار محال بختیاری، توده‌های مبارز، مرکز بسیج را مورد حمله قرار داده و آن‌را به آتش کشیدند. در اصفهان معترضین اداره کل عشایر را به آتش کشیدند و در شیراز یکی از کلانتری‌های شهر توسط مردم در شعله‌های آتش سوخت. در برخی از شهرها مانند اسلام‌شهر، فروشگاه‌های متعلق به سپاه پاسداران مورد حمله مردم قرار گرفت و در چابهار مردم بی‌چیز به یک مرغ.داری حمله کردند و … 

آن‌چه در این چند روز رخ داده تنها نوک کوه یخی از انبوه تلنبار شده خشم و نفرت توده‌هاست که نمایان شده است. واقعیت این است که سردمداران جمهوری اسلامی یعنی دار و دسته  دزد و جنایتکار حاکم آن‌چنان خون مردم را در شیشه کرده‌اند که برخی از مردم تحت فشارهای کشنده حاکمیت، مرگ را به این شیوه زندگی و زندان را به این آزادی ترجیح می‌دهند و آن‌را فریاد می‌زنند.

جمهوری اسلامی، این دست‌پخت امپریالیست‌ها برای مردم ایران با صرف هزینه‌های کلان جهت پیشبرد سیاست‌های امپریالیستی در منطقه و با اجرای سیاست‌های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در داخل ایران به نفع سرمایه‌داران در شرایطی که فساد و دزدی نیز در این رژیم نهادینه شده است آن‌چنان شرایط زندگی مردم ستم‌دیده را به وخامت کشانده و آن‌چنان ابعاد فقر و فلاکت را فزونی بخشیده است که حتی برخی از ایادی خود حاکمیت بار دیگر در مورد شورش گرسنگان هشدار می‌دهند. اما این رژیم در طول حیات ننگین‌اش نشان داده که نه می‌تواند و نه می‌خواهد که کمترین مطالبات طبیعی توده‌ها را پاسخ دهد و در عوض در مقابل خواست “نان و کار و آزادی” آنها جز با زبان زور با زبان دیگری قادر به حرف زدن با کارگران و ستم‌دیدگان نیست. به همین دلیل هدف اصلی مبارزات مردم ما باید نابودی ماشین سرکوب جمهوری اسلامی باشد.

برای رسیدن به این هدف، جوانان آگاه و مبارز  باید راه مقابله جهت نابودی این دستگاه سرکوب را در پیش گیرند. جوانان ما باید بدانند که قهر مادی حکومت را تنها با قهر مادی می توان در هم شکست و تنها از این طریق می‌توان حاکمیت توده‌ها به رهبری طبقه کارگر علیه امپریالیست‌ها و سرمایه‌داران حاکم را برقرار نمود.

مرگ بر رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
پیروز باد مبارزات وقفه ناپذیر کارگران و ستم‌دیدگان! 

چریک‌های فدایی خلق ایران
۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برابر با ۱۴ ماه می ۲۰۲۲


متن کامل با فرمت پی دی اف