علیه نسل کشی اسرائیل در غزه

متن کامل با فرمت پی دی اف

به نقل از: پیام فدایی، ارگان چریکهای فدایی خلق ایران شماره 296، فروردین 1403

این یک واقعیت انکارناپذیر است که جنایات وحشیانه ارتش صهیونیستی اسرائیل علیه مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه که به واقع یک نسل کشی آشکار می‌باشد، هرگز بدون کمک‌های حامیان امپریالیست‌اش به خصوص کشورهای سرمایه‌داری غربی نمی‌توانست رخ بدهد و و نمی‌تواند تداوم یابد. اسرائیل از بدو موجودیت‌اش روابط غیرقابل انکاری با امپریالیست‌ها و به ویژه ایالات متحده آمریکا داشته و دارد و همین وابستگی و سرسپردگی است که در طول سالیان آن را قادر به اعمال شدیدترین ظلم و ستم به خلق فلسطین نموده و در حال حاضر نیز حد غیرقابل توصیفی از وحشی‌گری و درنده خویی را علیه این خلق در غزه امکان پذیر ساخته است.

امروز اکثر مردم مبارز جهان، نیروهای مترقی و آزادیخواه، نیروهای ضد جنگ و پشتیبانان و حامیان خلق فلسطین، سیاست‌های تجاوزکارانه و جنگ طلبانه اسرائیل را به درستی همان سیاست‌های کشورهای سرمایه‌داری تلقی می‌کنند. حمایت‌های آشکار این قدرت‌ها در عرصه‌های نظامی، تدارکاتی و مالی که امکان کشتارهای وحشیانه کنونی در غزه را فراهم ساخته از یک طرف و پشتیبانی آشکار این قدرت‌ها از اسرائیل در سازمان ملل و رسانه‌ها از طرف دیگر و در همین راستا جلوگیری از اعتراضات مردمی علیه نسل کشی خلق فلسطین به روشنی این قدرت‌ها را به عنوان شریک جرم دولت صهیونیستی و ضد بشری اسرائیل در مقابل چشم همگان قرار داده است.

حملات نظامی و بمباران‌های وحشیانه ارتش صهیونیستی اسرائیل در نوار غزه که با قساوت و بی رحمی غیرقابل تصوری صورت می‌گیرد، تاکنون باعث قتل عام بیش از سی هزار نفر از مردم فلسطین از زنان، مردان، کودکان و انسان‌های بی گناه غیرنظامی گردیده است. این فاجعه یک نسل کشی تاریخی دیگری از سوی آدمکشان حرفه‌ای می‌باشد. بر همگان آشکار است که بهانه این حد از قساوت توسط ارتش مزدور اسرائیل را دار و دسته اسلامی حماس با حمله به شهروندان اسرائیلی در هفتم اکتبر 2023 فراهم آورد. حماس همان نیروی مرتجع بنیادگرای اسلامی است که دست ساز خود دولت صهیونیستی اسرائیل می‌باشد، واقعیتی که بارها مقامات امریکا و اسرائیل به آن اعتراف کرده اند.

مسلم است که نسل کشی و کشتار مردم بی گناه فلسطین در منطقه نوار غزه توسط ارتش صهیونیستی اسرائیل و اربابانشان، نمی‌توانست موج بسیار وسیعی از مخالفت‌ها، اعتراضات و تظاهرات علیه جنایات آدمکشان حرفه‌ای را در سراسر جهان برنیانگیزد. به همین دلیل مردمان آگاه و مبارز چهره ضد بشری و کریه سرمایه داران جهانی که مرگ را کسب و کار خودشان قرار داده‌اند را به اشکال مختلف افشاء نمودند. در لندن براساس برخی تخمین‌ها نزدیک به یک میلیون نفر و در شهرهای مختلف آلمان از جمله برلین تظاهرات چند صد هزار نفری برگزار گردید و در پاریس تظاهرات میلیونی مردم آگاه و شجاع فرانسه به وسیله پلیس به خشونت کشیده شد؛ همچنین در شهرهای مختلف آمریکا مانند نیویورک، واشنگتن، شیکاگو و دیگر شهرهای این کشور اعتراضات و تظاهرات بسیار گسترده دیگری بر پا گردید. همچنین باید از بر پایی تجمعات و اعتراضات مردم آزادیخواه یهود علیه دولت صهیونیستی اسرائیل یاد کرد که در سخنرانی‌ها و اعتراضات شان اعلام کردند که جنایات و نسل کشی خود را به نام ما یهودی‌ها انجام ندهید و دولت صهیونیستی اسرائیل را مسبب اشغال و تجاوز ۷۵ ساله فلسطین معرفی کرده و جنایات این دولت را محکوم کردند.

مبارزات، افشاء‌گری‌ها و اعتراضات مردمی در نقاط مختلف جهان به خصوص در امریکا و اروپا که بیانگر خشم و نفرت بیکران مردمان این کشورها به نسل کشی و ادامه جنگ و خونریزی در فلسطین می‌باشد؛ همچنین بیانگر فشارها، تهدیدها و هشدارهای آگاهانه علیه سیاست‌های به غایت ارتجاعی و مذبوحانه سیاستمداران و مقامات خود فروخته خود این کشورها نیز می‌باشد که سناریوی این نسل کشی و جنگ طلبی جنون آمیز را پیش می‌برند.

بدون شک ادامه جنگ خانمانسوز در غزه، انسان‌های معترض و آزادیخواه بیشتری را در نقاط مختلف جهان به میدان مبارزه خواهد کشاند تا با اعمال مبارزاتی خود و با شدت بخشیدن به فشار افکار عمومی خواب و آرامش دشمنان مردم را بر آشفته سازند. چنانچه وزیر امور خرجه آلمان “آنالنا بربوگ” می‌گوید: حمله ارتش اسرائیل به “رفع” وضعیت انسانی را به خطر می‌اندازد و یا مسئول سیاست‌های خارجی و امنیتی اروپا می‌گوید: نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی‌کند و می‌خواهد مردم را از غزه بیرون ببرد، اما کجا؟ به کره ماه؟ همچنین مکرون رئیس جمهور منفور فرانسه نیز از توقف عملیات نظامی در غزه می‌گوید و خواهان آن می‌شود که اسرائیل حمله به “رفع” این آخرین شهر نوار غزه را پیش نبرد چرا که این حمله را سبب یک فاجعه انسانی می‌خواند.

امروز ما از یک طرف شاهد افزایش مخالفت مردم امریکا با جنگ در غزه و از طرف دیگر حمایت‌های نظامی آمریکا و دیگر دولت‌های امپریالیستی غرب از آن می‌باشیم. برای نمونه یک نظر سنجی منتشر شده توسط موسسه گالوپ نشان می‌دهد که اکثریت مردم امریکا با جنگ و کشتار اسرائیل در غزه مخالف می‌باشند. گفته شده بود که در ماه نوامبر سال گذشته ۵۰ درصد از مردم امریکا از این جنگ حمایت می‌کردند، اما اکنون بر طبق نظر سنجی همان مؤسسه این آمار به ۳۶ درصد رسیده است.

نسل کشی عریان مردم نوار غزه از طرف دولت‌های امپریالیستی چنان آشکار و عیان می‌باشد که در هفته‌های گذشته آنها برای توجیه جنایاتشان و حفظ دروغین صلح و دمکراسی، بار دیگر با نقاب کمک‌های بشردوستانه به صحنه آمدند تا چهره کریه خود را تحت پوشش “کمک‌های بشر دوستانه” به مردم مصیبت دیده غزه پنهان سازند تا شاید از این طریق بتوانند به عوامفریبی خود ادامه دهند.

همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم، رسانه‌های سرمایه‌داری با بوق و کرنا خبر از کمک‌های بشر دوستانه این کشور‌ها در شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، روزنامه‌ها و غیره را در سطح جهانی به نمایش گذاشتند و به اصطلاح به حمایت و پشتیبانی مردم غزه پرداختند. آلنا بربوک وزیر خارجه آلمان در سفرهای خاورمیانه‌اش می‌گوید: غزه اکنون نیازمند کمک‌های بشردوستانه بیشتری است و در ادامه سفرش در تل آویو می‌گوید: باید کمک‌های بشر دوستانه بدون مانع و مشکل وارد این باریکه شود، شرایط انسانی در غزه جهنمی است. کریستف لموین، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم می‌گوید: کشورش در سال جاری ۳۰ میلیون یورو به فعالیت‌های آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطین کمک خواهد کرد. همچنین دولت‌هایی که دست‌شان تا آستین به خون مردم بی گناه غزه آغشته است نیز از ارسال کمک‌های بشردوستانه سخن گفتند.

دولت‌های امپریالیستی که نشان داده‌اند به جز منافع خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، حال برای مردم فلسطین اشک تمساح می‌ریزند و به اصطلاح کمک‌های بشردوستانه خود را به رخ مردم جهان می‌کشند. اما پنهان کردن و وارانه جلوه دادن حقیقت و توجیه مشمئزکننده نسل‌کشی در غزه تنها به خشم و نفرت بیشتر انسان‌های مبارز، آگاه، شریف و آزادیخواه سراسر جهان از سیستم سرمایه‌داری جهانی منجر می‌گردد، چرا که هر وجدان بیدار و آگاه به خوبی می‌داند که بستن توافقات نظامی آشکار و پنهان و ارسال تجهیزات نظامی و طرح نقشه‌های شوم جنگ طلبانه در تضاد آشکار با به اصطلاح انسان دوستی و دمکراسی این یاوه گویان می‌باشد.

سردمداران دولت‌های امپریالیستی در شرایطی امروز به طور دروغین به یاد کمک‌های بشردوستانه افتاده‌اند که مردم جهان فراموش نکرده‌اند که در همان روزهای نخستین جنگ اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه، پلیس و نیروهای نظامی به دستور اربابانشان، در شهرهای مختلف جهان از جمله در آلمان و فرانسه اعتراضات و تظاهرات مردم در دفاع از خلق فلسطین را سرکوب و به خشونت کشاندند. کشورهای سرمایه‌داری جهان، در حالیکه ادعای حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین و ساکنین نوار غزه را دارند از سوی دیگر از هر وسیله‌ای از افشای جنایت‌ها و نسل کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل جلوگیری می‌کنند. در همین رابطه یک جوان فلسطینی که از عملیات ترور در بیمارستان الشفاء نجات یافته است، می‌گوید: اسرائیلی‌ها ابتدا به ما گفتند که آسیبی به شما نمی‌رسانیم و می‌توانید خارج شوید و به سمت جنوب بروید، به محض اینکه بلند شدیم شروع به تیراندازی کردند، ما ناچار شدیم سر خود را خم کنیم، یک نفر به محض اینکه سرش را بلند کرد، گلوله به سر او اصابت کرد و خون او به صورت من پاشید. او افزود، ما ۹ نفر بودیم، پدر و برادرم یوسف شهید شدند، پدرم قبل از شهادت به من گفت: پسرم اگر می‌توانی فرار کن.

حقیقت این است که از بدو پیدایش دولت صهیونیستی اسرائیل ما همواره شاهد جنگ و خونریزی و بحران در خاورمیانه بوده‌ایم. از این طریق امپریالیسم امریکا و حامیانش با فروش تسلیحات نظامی در این منطقه به ثروت‌های بیکران خود افزوده و دست به میلیتاریزه کردن این منطقه زده‌اند و برای گسترش آن همواره از جریانات بنیادگرای اسلامی و ارتجاعی مانند دارودسته‌هائی چون حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و غیره که برای به انحراف کشاندن جنبش‌های حق‌طلبانه در منطقه، از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند و اهداف و منافع اربابانشان را با قتل عام مردم بی‌گناه به پیش می‌برند، سود برده‌اند. در اینجا باید به ماهیت وابسته و ارتجاعی دولت‌های منطقه مانند اردن، عربستان و مصر هم اشاره کرد که ادعای دفاع از جهان عرب و مردم فلسطین را جزئی از سیاست‌های خود قلمداد می‌کنند اما در جریان نسل‌کشی اخیر هیچ گام اساسی در دفاع از مردم فلسطین برنداشتند و به این طریق بار دیگر سرسپردگی خودشان را نسبت به سیاست‌های نسل‌کشی امپریالیست‌ها به نمایش گذاشتند. همچنین رژیم جمهوری اسلامی را نمی‌توان جدا از سیاست‌های نسل‌کشی امپریالیسم امریکا و حامیانش دانست، رژیم منفور چمهوری اسلامی از ابتدای به قدرت رسیدنش، ادعای دفاع از مردم فلسطین را فریاد زد، اما در عمل به جای مردم فلسطین به تقویت جریانات بنیادگرای اسلامی پرداخت، جریاناتی که در همه جا علیه مردم ستمدیده بوده‌اند. حقیقت این است که امپریالیست‌ها به هر وسیله‌ای برای عوام فریبی مردم به پند و اندرزهایی مانند صلح و دمکراسی، پرهیز از خشونت، تقویت سازمان‌های ظاهراً مدافع حقوق بشر و غیره متوسل می‌شوند تا جنبش‌های انقلابی و حق‌طلبانه مردم را به انحراف بکشانند. امروز مردم مبارز و آگاه جهان به خوبی واقف هستند که دل سپردن به سازمان ملل و ارگان‌های عریض و طویل آن و شعارهای رنگارنگ حقوق بشری، لغو اعدام بدون مبارزه برای از بین بردن سیستم سرمایه‌داری و صدها وعده دیگر هیچ دردی از دردهای انسان‌ها را برآورده نخواهد کرد.

واقعیات عینی به ما نشان می‌دهد که وقتی که دولت اشغالگر اسرائیل با زیر پا گذاشتن تمام توافقات و معاهدات صلح که خود به پای امضاء آنان رفته بود، اکنون به تداوم سیاست‌های تجاوزکارانه در مناطق شمالی به شهرک سازی یهود‌ی‌ها و اشغال هر چه بیشتر زمین‌های فلسطینیان ادامه می‌دهد و با نسل‌کشی غیرقابل باور فلسطینی‌ها که آنها را “حیوان‌های انسان نما” می‌نامند، هدف نابودی کامل موجودیت خلق فلسطین را دارد. بنابراین برقراری یک صلح دمکراتیک در سرزمین اشغالی فلسطین از سوی نژاد پرستان اسرائیل و پشتیبانان امپریالیستی‌اش که در راس آن امپریالیسم امریکا قرار دارد، ناممکن می‌باشد. واقعیت این است که رهائی خلق فلسطین وابسته است به نابودی سلطه امپریالیسم و صهیونیسم. در خاتمه باید تأکید کرد که امروز با نسل‌کشی ددمنشانه در غزه، باردیگر چهره این آدمکشان حرفه‌ای پشت ژست‌های صلح و دمکراسی، انسان دوستی و غیره هر چه بیشتر برای مردم جهان به نمایش گذاشته شده است. در واکنش به این نسل‌کشی و جنایت هولناک، ما شاهد اعتراضات، مخالفت‌ها و تظاهرات گسترده و پر شور در سراسر جهان علیه این جنایتکاران هستیم. باشد که سلطه ننگین امپریالیسم و صهیونیسم این دشمنان قسم خورده مردم حق طلب نابود گشته و به تاریخ ننگین و سراسر جنگ و کشتار صهیونیست‌ها پایان داده شود.

زنده باد همبستگی بین الملی با توده‌های تحت ستم فلسطین!

نابود باد سلطه امپریالیسم و صهیونیسم!

اکبر نوروزی

فروردین 1403