حمله جنایتکارانه به مردم در “حرم شاه‌چراغ” را محکوم می‌کنیم!

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی روز چهارشنبه چهارم آبان از “حمله مسلحانه” به داخل “حرم شاه‌چراغ” در شهر شیراز و کشته شدن دست‌کم ۱۵ نفر و مجروح شدن بیش از ۲۱ نفر خبر دادند.

بر اساس این گزارشات، تا کنون حداقل دو کودک در بین کشته شدگان این حمله شناسایی شده‌اند. همین واقعیت به خوبی نشان می‌دهد که حمله به “حرم شاه‌چراغ” یک اقدام جنایتکارانه بوده است که به هیچ‌وجه نمی‌تواند از سوی نیروهای مردمی صورت گرفته باشد.

با توجه به تجربه دسیسه‌های این‌چنینی رژیم در گذشته، بسیاری این عمل تروریستی را کار خود دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی دانستند. در همین حین، رئیسی، رئیس جمهور دیکتاتوری حاکم مطرح کرد که: داعشی‌ها رسما اعلام کردند که این کار را ما کرده‌ایم.
اما، چه این عمل تروریستی کار داعش باشد و چه اقدام داعشیان حاکم بر ایران، در واقعیت امر شکی در ماهیت ضد انقلابی و ضد مردمی این حرکت باقی نمی‌گذارد.

این امر روشنی است که نیروهای انقلابی که به خاطر مردم و برای آزادی آنها از سلطه ظلم و ستم سلاح بر گرفته‌اند هرگز و در هیچ زمانی مردم عادی را آماج حملات خود قرار نمی‌دهند. تنها نیروهایی به چنین جنایاتی اقدام می‌کنند که برای پیشبرد اهداف ضد مردمی‌شان به هر کاری دست می‌زنند. برای آنان “هدف، وسیله را توجیه می‌کند”.

یک تجربه به جا مانده از اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی به سال ۱۳۷۳ به زمان در قدرت بودن سعید امامی در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بر می‌گردد که در حرم امام هشتم شیعیان در مشهد بمب کار گذاشتند ولی این عمل را به سازمان مجاهدین نسبت دادند. بعدها پس از بازداشت سعید امامی و رو شدن دست وزارت اطلاعات در ارتکاب به قتل‌های زنجیره‌ای، مشخص شد بمب گذاشتن در آن حرم نیز کار خود این دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی برای پیشبرد مقاصد ضد مردمی‌اش بوده است.

امروز در مورد اقدام تروریستی اخیر در “حرم شاه‌چراغ”، مسئولین جمهوری اسلامی به گونه‌ای به اظهارات ضد و نقیض پرداخته‌اند که به دست خود، انگشت اتهام را به سوی خودشان نشانه رفته‌اند. مثلا ابراهیم رئیسی در جریان سفرش به زنجان گفت “اغتشاش و بی‌نظمی زمینه حرکت‌های تروریستی را فراهم می‌کند.” و به این نحو کشتار “حرم شاه‌چراغ” را به اعتراضات توده‌ای جاری در ایران نسبت داد. همچنین در شرایطی که بیش از چهل روز است نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی هر روز در خیابان‌های شهر‌های مختلف، پیر و جوان و زن و مرد و کودک را به قتل می‌رسانند، خامنه‌ای، ولی وقیح جمهوری اسلامی هم در پیامش خواستار اتحاد مردم (بخوان تنها پایگاه وی یعنی نیروهای سرکوبگر) علیه کسانی شد که به قول او به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی اعتنایی و بی احترامی روا می‌دارند.

قابل توجه است که در این میان روزنامه کیهان که به بیت رهبر وابسته است نیز از مسئولین خواست که “پس از این حمله، حکومت دیگر با معترضان «مماشات و مدارا» نکند”. با توجه به این که “حکومت” تا جایی که می‌تواند با وحشیگری تمام توده‌های انقلابی یا به قول آنان “معترضان” را مورد حملات خود قرار می‌دهد، نویسنده روزنامه کیهان با این سخن تنها نهایت وقاحت خود را به نمایش گذاشته است.

به طور کلی، مجموعه این اظهارات سو استفاده جمهوری اسلامی از عمل تروریستی اخیر و منافع آن برای حکومت را نشان می‌دهد. آنها با دستاویز قرار دادن عمل تروریستی حمله به “حرم شاه‌چراغ” شیراز در مقابل مردمی که بیش از چهل روز است با چنگ و دندان در شهرهای مختلف با نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در جنگند، به مردمی که تاکنون چند صد کشته و هزاران نفر مجروح و بازداشتی برای رسیدن به آزادی داده‌اند اخطار می‌کنند که با شدت بیشتری به قتل و جنایت خود ادامه خواهند داد.

چريک‌های فدایی خلق ایران ضمن تاکید بر این واقعیت که پاسخ قهر ضد انقلابی جمهوری اسلامی  اعمال قهر انقلابی از سوی جوانان و توده‌های به‌پاخاسته است و با تاکید بر این امر که بدون تشکل و تسلیح، راه انقلاب هموار نمی‌گردد، عمل تروریستی حمله به “حرم شاه‌چراغ” شیراز را محکوم کرده و بر این باورند که برای خلاصی از شر داعش و داعشیان حاکم بر ایران، تنها راه، تداوم انقلاب تا نابودی نظام سرمایه‌داری وابسته حاکم و پایان دادن به تمامیت حاکمیت جمهوری اسلامی به عنوان حافظ این نظم ظالمانه می‌باشد.

جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
پیروز باد مبارزات وفقه‌ناپذیر کارگران و توده‌های ستم‌دیده!
نان ،کار، مسکن ،آزادی و استقلال!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۶ آبان ۱۴۰۱- برابر با ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲

متن کامل در فرمت پی دی اف