تورنتو: گزارشی از تظاهرات در اعتراض به قتل ژینا امینی!

 به دنبال فراخوان فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در تورنتو، روز یکشنبه ۱۸ سپتامبر( ۲۰۲۲)، در اعتراض به قتل “ژینا امینی” آکسیون موفقی با حضور چشمگیر بسیاری از ایرانیان آگاه برگزار شد. ژینا دختر جوان کرد بی‌گناهی بود که با خانواده اش از سقز به تهران سفر کرده بود و مانند هزاران نفر از زنان ایرانی که هر روز به بهانه بدحجابی توسط عمال جنایتکار رژیم مورد آزار قرار می‌گیرند، توسط مزدوران تبهکار رژیم دستگیر شد و مورد ضرب و جرح قرار گرفت و این رفتار وحشیانه سرانجام منجر به ضربه مغزی و مرگ او شد.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران و دیگر شرکت کنندگان در آکسیون با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای افشاگرانه و سر دادن شعارهای متعدد به افشای جنایات رژیم جمهوری اسلامی پرداختند. در جریان این آکسیون چند سخنرانی نیز در محکومیت جمهوری اسلامی و تمام دار و دسته‌های آن انجام شد. در فواصل مختلف با پخش موسیقی انقلابی توجه عابرین هر چه بیشتر به این حرکت جلب می‌شد. این آکسیون با حمایت بسیاری از عابرین ایرانی و غیر ایرانی روبرو شد. به عنوان مثال خانمی به نفر همراه خود گفت “چه جالب! سرودهای انقلابی سال ۵۷ است! دمشون گرم چه تظاهرات خوبی”.

وقتی که یکی از رفقا شروع به خواندن سرودی انقلابی کرد، تعداد زیادی از عابرین کنار خیابان ایستادند و تا آخر گوش دادند. تعدادی از عابرین بعد از اتمام آکسیون با دست دادن با رفقا و اظهار قدردانی، حمایت و همراهی خودشان را با آنها اعلام کردند.

شعارهای متعددی از جمله “خونین تمام ایران از کردستان تا تهران”، “فقر و فساد و بیداد مرگ بر این استبداد”، “مرگ بر دیکتاتور” “مرگ بر جمهوری اسلامی و حامیانش”، “مرگ بر خامنه ای جلاد” و “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” در آکسیون سر داده شدند که در روزهای اخیر در تظاهرات قهرآمیز مردم آگاه در سراسر ایران نیز شنیده می‌شوند. این حرکت مبارزاتی که از ساعت سه بعدازظهر در پلازای ایرانیان در تورنتو برگزار شد با استقبال ایرانیان و عابرین در فضایی مبارزاتی با موفقیت پایان یافت.

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در کانادا – تورنتو
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ برابر با ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف