همدردی با قربانیان سیل فاجعه‌بار اخیر!

در روزهای اخیر، سیل مصیبت‌بار در ۲۲ استان و ۱۱۱ شهر کشور بار دیگر حیات هستی مردم و به ویژه محروم‌ترین و فقیرترین اقشار را در هم نوردیده است.

طبق گزارشات منتشره تا کنون ۶۹ تن کشته و ۲۰ هزار واحد مسکونی دچار خسارت شده و یا ویران گشته‌اند. علاوه بر این‌ها خسارات بسیار زیادی به احشام و زمین‌های کشاورزی مردم وارد شده و در شرایط فقر و گرانی و تورم و بیکاری موجود، این فاجعه زندگی هزاران هزار تن از توده‌های تحت ستم را با رنج و مشقات توصیف ناپذیر مواجه ساخته است.

سیل یک بلای طبیعی‌ست و وقوع آن غیر قابل اجتناب می‌باشد. اما در چارچوب سیستم سرمایه‌داری فاسد و غارتگر حاکم بر کشور ما، در فقدان وجود مکانیزم‌های پیشگیری کننده و عدم تخصیص کمترین امکانات لازم از سوی جمهوری اسلامی برای جبران خسارات مادی و معنوی چنین فجایعی، تمامی بار کمرشکن آن بر دوش مردم ستم‌دیده سرشکن می‌شود.

در چنین شرایطی بلایای طبیعی با شدتی دو چندان حیات و هستی محروم‌ترین توده‌ها را به کام خود می‌کشند. سیل اخیر نه اولین و نه آخرین مصداق چنین حقیقتی است.

چریک‌های فدایی خلق ایران ضمن تسلیت و اعلام همدردی با قربانیان این فاجعه، نابودی جمهوری اسلامی را پیش شرط هر گونه امکان مقابله با بلایای طبیعی و درمان دردهای بی‌شمار و نیازهای حیاتی توده‌های محروم می‌دانند.

جمهوری اسلامی، دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران، نابود باید گردد!

چریک های فدایی خلق ایران
یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ برابر با ۳۱ جولای ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف