گزارشی از آکسیون علیه جنایات جمهوری اسلامی در آمستردام!

متن کامل با فرمت پی دی اف

روز شنبه ۸ جون ۲۰۲۴ کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران-هلند که فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند، یک آکسیون مبارزاتی در میدان دام آمستردام در هلند برگزار کردند. همان‌طور که در فراخوان این آکسیون آمده بود، هدف برگزارکنندگان از برگزاری آن، افشاگری و اعتراض علیه تداوم شکنجه و اعدام جوانان در ایران توسط رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی، افشای فریبکاری دولت‌های غربی و قدرت‌های امپریالیستی در حمایت‌ها و تسلیت گفتن‌هایشان برای مرگ رئیسی جلاد و در عوض سکوت در مقابل جنایات روزمره رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران و منطقه بود. همچنین برگزارکنندگان آکسیون اعتراض خود و کارگران تحت ستم ایران علیه سازمان جهانی کار، به خاطر پذیرش نمایندگان انتصابی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در نشست سالانه این سازمان به عنوان به اصطلاح نمایندگان کارگران ایران آن‌هم در غیاب تشکل‌های کارگری و نمایندگان واقعی کارگران ایران را اعلام کردند. فریاد اعتراض علیه صهیونیسم و نسل‌کشی مردم غزه و فلسطین و افشای جریان‌های بنیادگرای اسلامی چون حماس و شرکاء هدف دیگر برگزاری این آکسیون بود. شرکت‌کنندگان در این آکسیون همچنین کوشیدند تا از این تجمع برای دفاع از زندانیان سیاسی و کارگران زندانی در ایران استفاده کنند و افکار عمومی مردم آزادی‌خواه را به جنایات جمهوری اسلامی علیه کارگران و خلق‌های تحت ستم، جوانان و زنان و… در ایران جلب نمایند. 

این آکسیون از ساعت ۲ بعدازظهر آغاز شد. درمحل آکسیون، بنرهای بزرگی حاوی نوشته‌هایی در توضیح چهار دهه جنایات جمهوری اسلامی در ایران، دفاع از کارگران و خلق‌های تحت ستم و همچنین تصاویر جانباختگان خیزش‌های اخیر به ویژه خیزش انقلابی ۱۴۰۱ نصب شد که توجه عابرین را جلب می‌کرد. در طول این آکسیون تمامی اطلاعیه‌های افشاگرانه کمیته به زبان‌های انگلیسی و هلندی در بین بازدیدکنندگان توزیع شد. متن اطلاعیه افشاگرانه کمیته به سه زبان انگلیسی، هلندی و فارسی در طول آکسیون پخش می‌شد. پخش ترانه سرودهای انقلابی نیز در طول این آکسیون ادامه داشت. 

فعالین چریکهای فدایی خلق نیز در این آکسیون به طور فعال شرکت داشته و پرچم و آرم سازمان نیز در میدان به اهتزاز درآمده بود. این آکسیون مبارزاتی سرانجام پس از دو ساعت در ساعت ۴ بعدازظهر به اتمام رسید.

نابود باد رژیم شکنجه و دار جمهوری اسلامی!
هر چه پر خروش‌تر باد جنبش انقلابی کارگران و توده‌های ستمدیده برای “نان، مسکن، کار، آزادی و استقلال”!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران-هلند
۸ ژوئن ۲۰۲۴