گزارشی از یک تجمع اعتراضی در وین!

متن کامل با فرمت پی دی اف

پنجشنبه ۲۳ ماه مارس ۲۰۲۳ در ساعت ۱۷، تجمعی در مقابل سفارت ایتالیا در شهر وین، درخیابان Rennweg 27, 1030 Wien  در حمایت از یک زندانی سیاسی آنارشیست به نام آلفردو کوسپیتو که از ۲۰ اکتبر۲۰۲۲ در اعتراض به ماده 41 BIS  قانون مجازات ایتالیا دست به اعتصاب غذا زده است و در شرایط بسیار بدی به سرمی برد، برگزار شد. 

 این ماده از قانون قبلا در مورد برخی از زندانیان (حتی زندانیان در انتظار محاکمه) که متهم به اتهامات مافیایی و (از سال ۲۰۰۲ ) اتهامات تروریستی هستند، اعمال می‌شود. براساس این ماده، زندانی در انزوای کامل از سایر زندانیان دیگر قرار می‌گیرد، تحت نظارت مستمر ۲۴ ساعته بخش ویژه پلیس زندان قرار دارد، مکالمات زندانی با اعضای خانواده قطع و یا کاملا محدود می‌شود و اگر اجازه مکالمه داشته باشد، مکالمات وی نظارت و ضبط می شود؛ تمام نامه‌های ارسالی و دریافتی وی کنترل می‌شود، همین مقررات در مورد پول، اجناس و اشیایی که می‌توان در اقامتگاه شبانه نگهداری کرد مثل قلم، دفتر، بطری و غیره اعمال می‌شود. آلفردو، یک زندانی متهم به اعمال مافیایی نیست. دلیل اجرای این ماده در مورد آلفردو کاسپیتو ارتباط گیری و مکاتبات وی در ۱۰ سال گذشته از داخل زندان با آنارشیست‌ها و نوشتن و همکاری در مطبوعات آنارشیستی مربوط به آنان بوده است.

آلفردو کوسپیتو به سازمان مخفی “فدراسیون غیر رسمی آنارشیستی” ( FAI) تعلق دارد. او در سال ۲۰۱۲ به دلیل صدمه زدن به رئیس نیروگاه هسته‌ای آنسالدوی ایتالیا به ده سال زندان محکوم شد و در سال گذشته ماده 41 BIS  در مورد وی به اجرا در آمد و به حبس ابد محکوم شد. وی  گفته است که تا لغو این ماده، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. درحال حاضر ۷۵۹ زندانی در ایتالیا وجود دارند که این ماده درمورد آنها اجرا می‌شود.

این تجمع فراخوانی بین المللی در حمایت از آلفردو کوسپیو بود که در کشورهای یونان (آتن)، اتریش(وین)، آلمان(برلین)، انگلستان (لندن)، بلژیک و ایرلند(دوبلین) به طور همزمان با حضور نیروهای چپ، کمونیست، فمنیست و آنارشیست انجام گرفت. در طول تجمع اعلامیه‌هایی افشاگرانه درمورد سیستم قضایی ایتالیا و وضعیت کوسپیتو در زندان در بین رهگذران بخش می‌شد.

در تجمع امروز وین ۲۸ نفر شرکت کرده بودند که با دادن شعارهایی از حقوق انسانی کوسپیتو دفاع کرده و آزادی وی را خواستار شدند. شعارهایی که در این تجمع سر داده شد، عبارت بودند از: نابود باد کاپیتالیسم جهانی، نابود باد فاشیسم، زنده باد همبستگی بین المللی، آلفردو کوسپیتو آزاد باید گردد!

این تجمع در ساعت ۱۸ با پخش سرودهای انقلابی به پایان رسید.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران ـ وین
۲۵ مارس ۲۰۲۳