گزارشی از یک تجمع اعتراضی در شهر کاسل!

روز شنبه ۸ اکتبر برابر با ۱۶ مهر ۱۴۰۱ یک تجمع اعتراضی در حمایت و پشتیبانی از مبارزات به حق مردم ایران در شهر کاسل آلمان برگزار گردید. در این تجمع که بیش از صد نفر حضور داشتند جدا از اهالی آلمانی ساکن کاسل، افرادی از ملیت‌های دیگر ساکن آلمان مانند فعالین سیاسی افغانستان و ترکیه هم شرکت داشتند. همچنین تعدادی از هواداران و فعالین طیف‌های گوناگون سیاسی هم در این حرکت حضور داشتند.

مراسم در ابتدا با پخش سرود و خوش آمدگویی آغاز گردید؛ سپس شرکت کنندگان شعارهایی در جهت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی سر دادند که در این میان شعار “زن، زندگی، آزادی” از طرف برگزارکنندگان این مراسم برجستگی داشت. پلاکاردها و همچنین عکس‌های جان باختگان اعتراضات اخیر مردم در دست شرکت کنندگان پخش گردید. بعد از خوش آمدگویی و خواندن سرود، افرادی که مایل به سخنرانی بودند یکی پس از دیگری به افشای جنایات رژیم جمهوری اسلامی و یا سرکوبگری‌های گوناگون این حکومت در تمام عرصه‌ها به ویژه در طول مبارزات و اعتراضات اخیر مردم پرداختند و با استقبال شرکت کنندگان روبرو گردیدند.

یکی از نکات قابل توجه این مراسم سخنرانی یکی از فعالین چریک‌های فدایی خلق بود که در جهت حمایت و پشتیبانی مبارزات مردم و به خصوص مبارزات قهرمانانه زنان به سخنرانی پرداخت. وی در ادامه با اشاره به کنفرانس گوادلوپ یادآوری کرد که چگونه اربابان امپریالیست رژیم وابسته شاه ضمن توافق با دار و دسته خمینی این جماعت را برای سرکوب و از بین بردن انقلاب توده‌ها به قدرت رساندند. این سخنان با اعتراض  و پرخاشگری یکی از سلطنت‌طلبان مواجه شد که دفاع از انقلاب سال‌های ۵۷-۵۶ مردم و محکوم کردن نقش قدرت‌های امپریالیستی در جابجایی قدرت در ایران برایش ناخوشایند بود. برخوردهای خشمگینانه این فرد باعث نا تمام ماندن صحبت‌های سخنران گردید. در انتهای مراسم شرکت کنندگان به شعار دادن و خواندن سرود پرداختند.

نابود باد دسیسه‌های امپریالیست‌ها علیه مردم مبارز!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در آلمان – کاسل
۱۸ مهر ۱۴۰۱ – ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف