گزارشی از مراسم اول ماه مه در دورتموند آلمان!

در اول ماه مه امسال (۲۰۲۲) شهر دورتموند شاهد برگزاری با شکوه روز جهانی کارگر بود. در مراسم امسال بر خلاف سال‌های گذشته تعداد بسیار زیادی از گروه‌های سیاسی چپ و اتحادیه‌های کارگری شرکت کرده بودند.

در میان نیروهای شرکت کننده گروه‌های مختلف ترکیه‌ای با نواختن موزیک و سردادن شعارهای انقلابی نقش برجسته‌ای داشتند.

برخی گزارش‌ها از شرکت بیش از ۴ هزار نفر در مراسم امسال در شهر دورتموند خبر دادند که نسبت به سال‌های قبل بی‌سابقه بود.

شرکت کنندگان در این مراسم پس از تجمع در میدان تئاتر شهر (stadt Theater) به سمت یکی از پارک‌های بزرگ شهر یعنی پارک  vestfalya حرکت کردند. یکی از ویژگی‌های مهم تظاهرات امروز حضور چشم‌گیر جوانان از ملیت‌های گوناگون بود.

در این تظاهرات سخنرانی‌هایی ایراد شد که در چارچوب آنها سخنرانان به خواسته‌ها و مطالبات کارگران اشاره و بر ضرورت اجرای آنها تاکید کردند. گرانی و ناهنجاری در ارائه خدمات درمانی از موضوعاتی بود که بیشتر به آنها پرداخته شد. 

یکی از سخنرانان زن این مراسم ضمن اشاره به شرایط کار و زندگی کارگران و تعرض سرمایه‌داران به حقوق کارگران گفت که در ادامه چنین روندی ما باید به جستجو در سطل‌های زباله پناه ببریم. برخی از سخنرانان  در ارتباط با مسئله جنگ اوکراین و روسیه به نقش دو بلوک امپریالیستی در این بحران و نتایج فاجعه‌بار جنگ اشاره کردند و این جنگ امپریالیستی را محکوم کردند. 

یکی دیگر از موضوعات مورد اشاره سخنرانان، وضعیت بازنشستگی در آلمان بود که در سال‌های اخیر در محافل گوناگون این کشور به آن زیاد پرداخته می‌شود. سخنرانان با تاکید بر ضرورت بهبود شرایط بازنشستگی تاکید کردند که ادامه روند فعلی، آینده بسیار نگران کننده‌ای دارد. 

فعالین چريک‌های فدایی خلق ایران در این تظاهرات فعالانه شرکت کرده تعدادی از اعلامیه‌های سازمان را به زبان‌های آلمانی و انگلیسی در میان جمعیت پخش کردند. آنها ضمن حمل آرم سازمان و بحث و گفت‌وگو با مردم سعی در تبلیغ مواضع انقلابی تشکیلات نمودند. 

فعالین چريک‌های فدایی خلق ایران در آلمان 
دوم ماه مه ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف