گزارشی از برگزاری گردهمایی به مناسبت دو روز بزرگ تاریخی در هلند

بعدازظهر روز شنبه ۱۲ فوریه ۲۰۲۲ به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد حماسه سیاهکل و چهل و سومین سالگرد قیام پر شکوه توده‌ها دربهمن سال ۱۳۵۷ مراسم بزرگداشتی در میدان دام آمستردام برگزار شد. این مراسم توسط کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران در هلند که فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند برگزار شد.

در این گردهمایی تعدادی از ایرانیان مبارز و فعالین سیاسی مقیم آمستردام شرکت کردند و دو روز بزرگ تاریخی را پاس داشتند. در جریان مراسم، پیام کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران – هلند به زبان‌های فارسی، انگلیسی و هلندی، در بزرگداشت جان‌باختگان این دو روز بزرگ تاریخی، افشای ماهیت وابسته و ضد خلقی رژیم جمهوری اسلامی و همچنین بزرگداشت شهدای قیام دی ۹۶ و آبان ۹۸ و تمامی جان‌باختگان راه آزادی و سوسیالیسم خوانده شد و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

در طول مراسم موزیک‌های انقلابی مربوط به روزهای قیام و همچنین سرودهای  سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران که بدون کلام و با اجرای تازه ضبط شده بودند نیز پخش شد. در جریان برگزاری این گردهمایی، شعارهای زیادی علیه تمامیت رژیم جمهوری اسلامی سر داده شد و همچنین خواست حق طلبانه کارگران و زحمت‌کشان ایران یعنی نابودی رژیم جمهوری اسلامی و آزادی زندانیان سیاسی در شعارها و سخنرانی‌ها پژواک یافت. یکی از رفقای جوان نیز شعری که خودش در توصیف سیاهکل سروده بود را برای حضار قرائت کرد.

در محل آکسیون بنرهای زیبای زیادی حاوی شعارهای مبارزاتی علیه امپریالیسم و رژیم جمهوری اسلامی و همچنین تصاویر جان‌باختگان دو روز بزرگ تاریخی و شهدای قیام گرسنگان در سال‌های اخیر نیز به نمایش درآمده بود که توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کرد. تعدادی از بازدیدکنندگان در همبستگی با برگزار کنندگان این مراسم به کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران کمک مالی کردند.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران ضمن شرکت فعال در سازمان‌دهی و برگزاری این حرکت مبارزاتی با گذاشتن میز کتاب و بر افراشتن آرم سازمان، انتشارات سازمان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

مراسم یادمان دو روز بزرگ تاریخی از ساعت یک بعدازظهر آغاز و پس از ۲ ساعت با موفقیت به پایان رسید.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند
۱۲ فوریه ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف