کمبود گاز، رسوایی جدید جمهوری اسلامی!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در شرایطی که موج بزرگی از سرما و یخبندان بسیاری از مناطق ایران را فرا گرفته و خود نهادهای حکومتی اذعان می‌کنند که از ۳۱ استان کشور در ۲۷ استان “دمای منهای صفر”  ثبت شده است، جمهوری اسلامی با بی‌شرمی تمام شیر گاز را به روی بخشی از مردم کشور بسته و از مردم می‌خواهد که با پوشیدن لباس گرم و آویختن پرده‌های ضخیم، خود را گرم نگهدارند. دولت رئیسی به مثابه یکی از منفورترین رؤسای جمهور رژیم ضد خلقی حاکم در شرایطی از تامین گاز مورد نیاز مردم درمانده است که ایران به عنوان دومین کشور صاحب منابع گازی در جهان شناخته می‌شود. ولی از آنجا که این رژیم در خط تامین و اجرای سیاست‌های امپریالیستی فعالیت می‌کند، گاز را به کشورهایی نظیر پاکستان (که فیلمش در شبکه‌های مجازی پخش شده است) ارسال می‌کند. در گذشته نیز شاهد بودیم که در شرایطی که مردم به خصوص در خوزستان از کمبود آب در رنج بوده و دولت با تانکر، آب را برای فروش به روستاییان می‌برد، رسما اعلام می‌شد که آب به کویت ارسال می‌شود چرا که قرارداد رساندن آب به کویت در دوره خاتمی بسته شده است.

 مقامات فاسد جمهوری اسلامی امروز از صرفه‌جویی در مصرف گاز داد سخن می‌دهند و در همین رابطه دولت برای مقابله با کمبود گاز حتی به تعطیلی مراکز آموزشی، خوابگاه‌های دانشجویی، ادارات دولتی و  تعطیلی صنایع متوسل شده است. این رژیم که نزدیک به ۴۴ سال است بر ایران حکومت می‌کند، در شرایط وجود منابع غنی گاز در کشور به این دلیل امروز از تامین گاز مورد نیاز مردم ناتوان است که اساسا در تمام مدت حاکمیت‌اش منابع و ثروت‌های کشور را در خط سیاست‌های امپریالیستی صرف ایجاد نا آرامی در منطقه و گسترش بنیادگرایی اسلامی نموده که هدف از آن هموار کردن هر چه بیشتر گسترش سلطه امپریالیست‌ها در منطقه می‌باشد. امروز دیگر نباید بر کسی پوشیده باشد که بنیادگرایی اسلامی به مثابه سیاست خارجی جمهوری اسلامی نه تنها کمترین سودی برای ایران نداشته است بلکه بر عکس صرف ثروت‌های ایران برای اجرای این سیاست موجب گسترش فقر و فلاکت در جامعه گشته و همانطور که امروز شاهدیم باعث شده که این رژیم وابسته به امپریالیسم حتی از تامین گاز مورد نیاز مصرف داخلی خود کشور هم عاجز باشد. واضح است که از قِبَل این سیاست، دست اندرکاران اختلاس‌گر حاکم نیز سهم خود را می‌برند و بخشی از ثروت‌های ایران صرف پر کردن جیب‌های گشاد این دزدان و تامین زندگی لاکچری آقازاده‌ها در اروپا و کانادا و آمریکا می‌شود. بی جهت نیست که تاکنون صدها مورد از دزدی‌های میلیاردی ایادی رژیم افشا و در مقابل چشم همگان قرار گرفته است. در چنین اوضاعی است که مردم شعار می‌دهند “فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی”؛ مطالبه‌ای که یکی از شعارهای خیزش انقلابی اخیر می‌باشد.

بحران کمبود و نبود گاز خشم و نفرت مردم از رژیم حاکم را شدت هرچه بیشتری بخشیده به خصوص که آنها به عینه می‌بینند که جمهوری اسلامی همچون همیشه این بار نیز می‌کوشد بار بحران موجود را به دوش مردم سرشکن کند. این رژیم تبهکار و فاسد امروز حتی بحران کمبود گاز را به ابزاری جهت چاپیدن بیشتر مردم بدل کرده است. برای نمونه در تربت جام در استان خراسان رضوی مردم به عینه دیدند که در حالی‌که فرماندار از کمک دولت به مردم سخن می‌گوید و مدعی است که “تاکنون چند هزار وسیله گرمایشی بین اهالی تربت جام توزیع شده”، اما در واقع دستگاه‌های حکومتی در ازای تحویل کپسول‌های گاز و یا وسایل گرمایشی در تلاشند تا مردم را بچاپند. برای نمونه برای یک گاز پیک‌نیکی ۱۰۰هزار تومان و یک کپسول گاز ۷۵۰ هزار تومان از مردم طلب می‌کنند. یا برای یک بخاری ۶۰۰ هزار تومان از آنها اخاذی می‌کنند. بر این اساس مردم تربت جام که روز دوشنبه دست به تجمعی اعتراضی زده و با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری از فرماندار خواستند که به مشکل آنها رسیدگی کند، به دلیل عدم اجابت این خواست و مشاهده برخوردهای رسوا و در همان حال سرکوبگرانه این به اصطلاح مسئولان، در یک اقدام مبارزاتی به مراکز دولتی حمله کرده و تلاش کردند حق طبیعی خود را از ظالمان حاکم بگیرند.

مردم آزادی‌خواه!

جمهوری اسلامی بارها و بارها به مردم ایران نشان داده است که به تنها چیزی که نمی‌اندیشد رفاه و منزلت توده‌هاست. این رژیم جنایتکار در هر سیل و زلزله‌ای و یا در هر خشکسالی و آلودگی هوا  تمام بار بحران را به دوش مردم انداخته و حاضر نیست کوچکترین قدمی در جهت حل بحران به نفع مردم بر دارد.

کمبود گاز در هوای سرد زمستانی کنونی نتیجه سیاست‌های ضدمردمی این رژیم مدافع سرمایه‌داران می‌باشد. تجربه نیز نشان داده است که رهایی مردم ما از شر اوضاع و احوالی که این رژیم در جامعه به وجود آورده است جز از طریق سرنگونی انقلابی این رژیم به دست توده رزمنده امکان پذیر نیست. باشد که همین بحران گاز به وسیله‌ای برای تشدید مبارزه با اهریمنان حاکم بدل شود.

نابود باد رژیم ضد خلقی جمهوی اسلامی!
هر چه پر توان‌تر باد مبارزات آزادی‌بخش توده‌های به پا خاسته علیه سرمایه‌داران حاکم!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱