هلند: آکسیون در حمایت از زندانیان سیاسی

متن کامل با فرمت پی دی اف

روز شنبه ۲۵ فوریه کمیته دفاع از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران-هلند که فعالین چریک‌های فدایی خلق در هلند بخشی از آن هستند در دفاع از زندانیان سیاسی و اعتراض به شکنجه و صدور احکام ضد خلقی اعدام علیه معترضان خیزش انقلابی اخیر آکسیونی را در میدان دام آمستردام برگزار کردند و با افشای گوشه‌ای از جنایات رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی خواست آزادی زندانیان سیاسی از چنگال این رژیم را بار دیگر در افکار عمومی محل کار و فعالیت خود مطرح کردند.

رفقا یک ساعت زودتر از موعد اعلام شده در میدان حاضر شده و با نصب بنرها و شعارهای مبارزاتی نظیر:

نابود باد جمهوری اسلامی!
مرگ بر امپریالیسم!
زنده باد سوسیالیسم! و … محل را تزیین کردند.

همچنین تصاویر تعدادی از جان‌باختگان جنبش انقلابی اخیر و همچنین جان‌باختگان مبارزات و جنبش‌های سال‌های اخیر در محل آکسیون نصب شد که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

در طول آکسیون شعارهایی به زبان‌های فارسی، هلندی و انگلیسی در دفاع از جنبش جاری، طبقه کارگر و زحمت‌کشان و علیه جمهوری اسلامی نظیر:

جمهوری اسلامی، دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر رییسی!
نان،مسکن، کار، آزادی و استقلالو … سر داده شد.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در این حرکت فعالانه شرکت داشتند و با برپایی میز کتاب به توزیع نشریات سازمان و توضیح مواضع آن پرداختند.

در طول حرکت بحث‌هایی نیز از سوی مراجعه کنندگان در رابطه با شرایط ایران صورت گرفت و توضیحاتی از سوی برگزار کنندگان برنامه در این بحث‌ها به مراجعین داده شد.

این برنامه از ساعت ۱۴ آغاز و ساعت ۱۶ به پایان رسید و شرکت‌کنندگان پس از پایان این حرکت به آکسیون دیگری پیوستند که در هلند در یادمان خاطره اعتصابیون کمونیست در سال ۱۹۴۱ توسط مبارزان هلندی برگزار می‌شود و هدف از آن بزرگ‌داشت مبارزات تاریخی کمونیست‌ها در هلند می‌باشد. این مراسم به طور سالانه در آمستردام برگزار می‌شود.

نابود باد رژیم ضد خلقی جمهوری اسلامی!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چريک‌های فدایی خلق ایران در هلند
۲۶ فوریه ۲۰۲۳