“مهاباد، کردستان، الگوی کل ایران!”

(در همبستگی با توده‌های رزمنده کردستان)

توده‌های انقلابی و جوانان جان بر کف ایران!

امروز با حمله بسیار وحشیانه نیروهای مسلح به مردم دلیر و شدیدا تحت ظلم و ستم کردستان، وضعیتی به وجود آمده‌ است که حضور رزمنده شما در خیابان‌های سراسر کشور و مقابله قهر آمیز با نیروهای مزدور جمهوری اسلامی نه تنها یک وظیفه انقلابی جهت همبستگی با مردم کردستان می‌باشد بلکه امری ضروری است که نقشی تعیین کننده در سرنگونی این رژیم جنایتکار و فاسد و تداوم انقلاب دارد.

رژیم جمهوری اسلامی در تداوم کشتارهای وحشیانه‌اش در سراسر ایران، نیروهای مسلح خود که مجهز به سلاح‌های سنگین هستند را برای قتل‌عام توده‌های رزمنده کردستان، این سنگر آزادگان، گسیل کرده است. این نیروها نه فقط در کوچه و خیابان بی محابا به قصد کشت به سوی توده‌های بی‌سلاح شلیک می‌کنند بلکه به خانه‌های مردم نیز یورش می‌برند. جنگی که آنها ابتدا علیه مردم دلیر و آگاه مهاباد به راه انداختند اکنون به دیگر شهرهای کردستان، از جوانرود و پیرانشهر گرفته تا مریوان و سردشت و دیواندره و بوکان و کامیاران و سنندج و حتی روستاهای این منطقه کشیده شده است. نیروهای دشمن در این منطقه با بی‌رحمی و قساوت تمام به کشتار مردم مشغولند و از خون جوان و پیر و کودک، جویبارهای خون جاری ساخته اند. در چنین اوضاعی هیچ انسان آزادیخواهی که قلبش حقیقتا با قلب مردمان رنجدیده ایران می‌تپد، نمی‌تواند ساکت نشسته و وظیفه سنگین یاری به توده‌هایی که در زیر آتش و خون قرار گرفته‌اند را بر دوش خود احساس نکند. اما بزرگترین یاری به خلق قهرمان کرد در جنگی که جمهوری اسلامی علیه توده‌های ستمدیده کردستان به راه انداخته از طریق گسترش نبرد به دیگر شهرهای ایران میسر است. حضور رزمنده توده‌های انقلابی و جوانان جان برکف در خیابان‌های سراسر کشور باعث پراکندگی نیروهای دشمن شده و از تمرکز بیشتر نیروهای مسلح در کردستان می‌کاهد. در همان حال گسترش و تداوم نبردهای خیابانی و مقابله با مزدوران جمهوری اسلامی در نقاط مختلف ایران، رژیم را هرچه بیشتر دچار ضعف و استیصال نموده و بذر یاس و ناامیدی در میان نیروهایش می‌پاشد و تضادهای درونی آن را تشدید می‌کند. در این پروسه است که جمهوری اسلامی بیش از پیش به سوی سرنوشت محتوم خود یعنی مرگ و نیستی کشیده شده و راه  انقلاب تا رسیدن به پیروزی هموار می گردد.

با احساس امیدواری، باید گفت که خبرها امروز حاکی از آن است که مردم در نقاط دیگر ایران چنین ضرورتی را در یافته و اکنون در بسیاری از شهرها از تهران گرفته تا همدان تا تبریز، تا مشهد، تا قزوین تا بوشهر، تا بندر عباس و… در حال جنگ با نیروهای دشمن هستند. دانشجویان نیز با تجمعات اعتراضی، حمایت و پشتیبانی خود را از مردم دلیر و رزمنده کردستان اعلام می‌دارند. شعارهایی نظیر “مهاباد، کردستان، الگوی کل ایران” در تهران و شهرهای دیگر فریاد زده می‌شود و برخی از مردم مناطق مختلف برای اهدای خون به بیمارستان‌های شهرهایی که صحنه درگیری هستند، روان شده‌اند. 

امروز آشکار است که خون شهدای کردستان با خون دیگر شهیدان در سراسر ایران در آمیخته است. تردیدی نباید داشت که بذر این خون‌ها تضمینی بر سرنگونی رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی و تداوم امر انقلاب می‌باشد و در همان حال نابودی سیستم سرمایه‌‌داری حاکم بر ایران که عامل اصلی فقر و گرسنگی و بی‌خانمانی و هزاران رنج و مشقت کارگران و زحمت‌کشان و دیگر توده‌های تحت ستم ماست را نوید می‌دهد.

انقلاب در ایران برای دست یابی به پیروزی قطعی، نیازمند یک تشکیلات انقلابی است. در حال حاضر تشکیل گروه‌های سیاسی – نظامی توسط جوانان آگاه و رزمنده با تعدادی اندک و با رعایت شدید اصول مخفی کاری در نقاط مختلف ایران، گامی در پاسخ‌گویی به این نیاز اساسی است.

درود بر خلق رزمنده کرد که برای دست یابی به نان مسکن و آزادی می‌جنگد!

پیروز باد قهر انقلابی توده ها در مقابل قهر ضد انقلابی نیروهای مسلح دشمن!

اشرف دهقانی

۳۰ آبان ۱۴۰۱

متن کامل با فرمت پی دی اف