در دفاع از خواست بر حق مردم محروم خوزستان!

در دفاع از خواست بر حق مردم محروم خوزستان! با فرمت پی دی اف

از روز پنج شنبه ۲۴ تیر ماه مردم ستمدیده تعدادی از شهرهای خوزستان در گرمای طاقت فرسای این منطقه با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، در اعتراض به عدم دسترسی به آب آشامیدنی به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم جنایت‌کار جمهوری اسلامی به تظاهرات دست زدند. این تظاهرات در روزهای جمعه و امروز شنبه ۲۶ تیر ماه نیز ادامه داشت. در جریان این اعتراضات مردم شهرهای اهواز سوسنگرد شادگان خرمشهر بستان دشت آزادگان در غرب اهواز بندر ماهشهر و … به خیابان‌ها ریخته و تجمعات اعتراضی گسترده ای را علیه بی آبی، تشنگی و مرگ احشام و عدم دسترسی به آب آشامیدنی که حق طبیعی هر انسان و شهروندی‌ست، سازمان دادند. بخشی از شعارهای این تجمعات عبارت بودند از:
“تشنه ام، آب حق من است”
“آب ما کو”
“بروح بالدم نفدیج يا كرخه”
“با جان و دل از رودخانه كرخه دفاع می‌كنیم”
“رودخانه تشنه است، آبش را می‌خواهد”
“جان و خونمان فدای کارون”
همچنین شعار با مسمای “به نام دین، ما را غارت کردند” در این تجمعات طنین انداز بود.

بر اساس گزارشات تاکنون منتشر شده از این اعتراضات مردمی در برخی مناطق، مردم با آتش زدن لاستیک جاده ها را بستند؛ برای نمونه در سوسنگرد مردم جان به لب رسیده جاده اصلی اهواز-سوسنگرد را مسدود کردند و یا مردم معترض جاده ماهشهر-بندر امام را برای ساعاتی بستند. همچنین مردم غیور اهواز با آتش زدن لاستیک و ایجاد مانع در میدانهای شهر اهواز، از جمله بلوار پاسداران، خیابان‌ها را بستند.

رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی جهت سرکوب این اعتراضات و کنترل اوضاع، به روال همیشه از همان ابتدا فورا نیرو های انتظامی و یگان ویژه اش را به جان مردم انداخت. اما خشم مردم آن‌چنان مرز های ترس را در نوردیده بود که در برخی شهرها مردم نیروهای سرکوب رژیم را وادار به عقب نشینی و فرار نمودند. توده‌های ستمدیده خلق عرب در مقابله با نیروهای انتظامی در برخی مناطق ضمن خواندن یزله (نوعی شعر حماسی رایج در خوزستان که همراه با کوبیدن پا به زمین بصورت دسته جمعی اجرا می شود) به مقابله با نیروی سرکوب برخاسته و آنها را به عقب نشینی واداشتند. در جریان این درگیری‌ها تاکنون سه تن از تظاهرکنندگان به نامهای مصطفی نعیماوی، ۳۰ ساله اهل شادگان، قاسم خصیری در کوت عبداله و علی مزرعه در اهواز با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

جالب است که با اینکه در این فاصله دهها فیلم از درگیری مردم خوزستان با نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در فضاهای مجازی پخش شده که به طور زنده زوایای گوناگونی از واقعیت خیزش مردم و تیراندازی نیروهای سرکوب را نشان می دهد، اما استاندار بی‌شرم خوزستان با وقاحت تمام مدعی شد که: برخی به دنبال تحریک مردم هستند و تصاویری جعلی از اعتراضات مردم در فضای مجازی منتشر می‌کنند. با چنین وقاحتی اصلا عجیب نیست که فردا جمهوری اسلامی اعلام کند که جانباختگانی که در جریان این اعتراضات با شلیک مزدوران نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی کشته شدند، به دست “اغتشاش‌گران” کشته شده‌اند؛ یا رسانه‌های ارتجاعی با بستن عنوان “تجزیه طلبی”، مبارزه خلق رزمنده عرب که تحت شدیدترین ستم‌ها قرار دارد را تخطئه نمایند.

تظاهرات توده های رنجدیده ما در بیش از ۱۷ شهر در خوزستان در رابطه با قطع آب آشامیدنی و بی آبی رودخانه‌های منطقه، قطع برق و نبود نان، نبود کار و آزادی بار دیگر به روشنی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در هیچ زمینه‌ای توان پاسخ‌گویی به طبیعی‌ترین نیازهای مردم را نداشته و به عنوان مانعی که بر سر راه حیات و زندگی مردم تحت ستم ایران قرار گرفته، باید با توسل به قهر انقلابی توده‌های به‌پاخاسته کنار زده شده و به زباله دان تاریخ انداخته شود. خیزش مردم خوزستان بار دیگر نشان داد که جامعه در کل ایران آبستن خیزش‌هایی است که هدفی جز نابودی جمهوری اسلامی و نظام سرمایه‌داری وابسته که این رژیم با چنگ و دندان از آن حفاظت می‌کند، ندارند. وقایع خونین خوزستان و برخورد وحشیانه جمهوری اسلامی با مطالبات ابتدایی توده ها مثل آب آشامیدنی، یک‌بار دیگر نشان می‌دهند این هدف والا جز از طریق مبارزه مسلحانه و سازماندهی پتانسیل انقلابی توده‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

پیروز باد مبارزات مردم خوزستان تا رسیدن به نان و کار و آزادی!
جمهوری اسلامی، ماحصل گوادلوپ ننگت باد، مرگت باد!
جمهوری اسلامی، نوکر غارتگران، دشمن زحمتکشان، نابود باید گردد!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۷ جولای ۲۰۲۱