جلوه‌ای از تداوم انقلاب در رزم دلیرانه خلق بلوچ!

امروز (۱۳ آبان) بار دیگر بلوچستان شاهد وحشیگری جلادان حاکم بود. فیلم‌هایی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای سرکوبگر سرمایه‌داران چگونه مردمان فقرزده ومحروم بلوچ را که برای تغییر شرایط زندگی بسیار وخامت‌بار خود به پا خاسته‌اند، مورد حملات بی‌رحمانه و وحشیانه خود قرار می‌دهند. در این فیلم‌ها که اسنادی غیر قابل انکارند جنایتکارانی را می‌بینیم که مردم بی‌سلاح را با قساوت تمام به گلوله می‌بندند. منابع محلی اطلاع داده‌اند تا کنون بیش از ۱۰ نفر در خاش در اثر حملات سرکوب‌گران به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان به حدی‌ست که بیمارستان‌ها برای نجات جان مجروحین به اعطای خون نیازمندند.

در روزهای اخیر علاوه بر زاهدان، شهرهای خاش، سراوان، و راسک صحنه یکی از پر شور‌ترین اعتراضات مردمی بود. در خاش مردمان کارد به استخوان رسیده بلوچ با وجود گلوله‌باران نیروهای سرکوبگر موفق شدند یکی از مراکز سرکوب جمهوری اسلامی یعنی فرمانداری را به آتش بکشند. این مردمان شجاع با فراری دادن نیروهای سرکوب حتی برای مدتی مناطقی از شهر را از حضور مزدوران جمهوری اسلامی پاک ساختند.

حرکت انقلابی امروز توده های رزمنده بلوچ که در تداوم جنگ توده‌ها در کرج و تبریز و فولادشهر و قزوین و…با نیروهای دشمن صورت گرفت جلوه بارز دیگری از شدت گیری جنبش انقلابی گرسنگان و محرومان ایران بود و نشان داد که این جنبش سر باز ایستادن ندارد و توده های به پا خاسته برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، این حکومتِ حافظِ منافع سرمایه داران داخلی و خارجی از پای نمی نشیند.

اما اگر توده‌های تحت ستم ایران با شجاعت و از خود گذشتگی قابل تحسین برای دست‌یابی به نان کار مسکن و آزادی (که تنها با قطع هرگونه نفوذ امپریالیستها از ایران امکان پذیر است) با نیروهای دشمن می‌جنگند، نیروها و افرادی با ارائه طرح‌های غیر واقعی سعی در انحراف مسیر انقلابی این توده‌ها را دارند. از جمله مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در نماز جمعه ١٣ آبان خواستار برگزاری “رفراندوم فوری” با حضور “ناظران بین‌المللی” شد تا سیاستها بر اساس خواستهای مردم تعیین شود. چنین درخواستی که سرنوشت این خلق محروم و مبارز را به دست “ناظران بین المللی” می‌سپارد، مغایر با مطالبات دیرینه خلق بلوچ برای آزادی از شر جمهوری اسلامی و اربابان امپریالیستش می‌باشد. این ناظران وابستگان به قدرتهای امپریالیستی هستند و توصیه امید بستن به آنها که گویا می‌توانند خواست‌های مردم را تعیین و به مورد اجرا بگذارند، جز توهم پراکنی در میان مردم بلوچ معنای دیگری ندارد.  

 مردم بلوچ به همراه دیگر خلق‌های ایران در صحنه مبارزات جاری با نثار خون خود رای بر نابودی رژیم جمهوری اسلامی می‌دهند. این مردم در ۵۰ روز اخیر در ابعاد توده‌ای در کف خیابانها در سراسر ایران مدام و آزادانه فریاد می‌زنند که جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند. اما گویا این فریادها به گوش امام جمعه زاهدان نرسیده است که طرح عقب مانده‌ رفراندوم (جمهوری اسلامی آری یا نه) را پیش پای مردم مبارز بلوچستان می‌گذارد.

در شرایط کنونی که در سراسر ایران یک جنگ داخلی بین توده‌های تحت ستم و نیروهای سرکوب استثمارگران در جریان است، در شرایطی که دشمن بی محابا و با قساوت تمام به کشتار مردم از پیر و جوان گرفته تا کودک مشغول است، مهمترین مساله نه “همه پرسی” بلکه تمرکز قوا برای تشکل و تسلیح و نبرد تا نابودی دشمنی است که زبانش زبان زور است و جز با این زبان هم نمی‌توان به مقابله با آن برخاست. ما با دیکتاتوری‌ای طرف هستیم و در شرایطی به سر می‌بریم که خود زندگی فریاد می‌زند که تنها راه و تنها انتخاب ممکن برای رسیدن به رفاه و آزادی، مبارزه مسلحانه می‌باشد.

چریک‌های فدایی خلق ایران از صمیم قلب با خانواده‌ها و بازماندگان جانباختگان کشتار رژیم در بلوچستان همدردی می‌کنند و از مبارزات دلیرانه خلق تحت ستم و محروم بلوچ که برای دستیابی به یک زندگی انسانی می‌جنگند پشتیبانی نموده و معتقدند که رهایی چه خلق بلوچ و چه دیگر مردمان تحت ظلم و ستم ایران تنها با قطع هر گونه نفوذ امپریالیستها در ایران، سرنگونی حکومت سرمایه‌داران و دستیابی به استقلال امکان پذیر است؛ و اطمینان دارند که رزم‌های قهرمانانه کنونی، امپریالیستها و سرمایه‌داران داخلی را در مخصمه و سردرگمی قرار داده و ناقوس مرگ حتمی آنان را به صدا درآورده است.

جمهوری اسلامی نوکر غارتگران، دشمن زحمتکشان نابود باید گردد!
برقرار باد اتحاد همه خلق‌های ایران علیه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
نان، کار، مسکن، آزادی و استقلال!
پیروز باد مبارزات وقفه ناپذیر خلق‌های تحت ستم ایران!

چریک‌های فدایی خلق ایران
۱۳ آبان ۱۴۰۱ برابر با ۴ نوامبر ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف