جشنواره “صدای مردم” در وین – اتریش

در روزهای شنبه و یکشنبه سوم و چهارم سپتامبر(۲۰۲۲) به روال هر سال، جشنواره “صدای مردم” در شهر وین برگزار شد. این جشنواره در Jesuitenwiese im Wiener Prater برگزار و با استقبال تعداد بسیاری از مردم وین و نیروهای مترقی و پیشرو مواجه شد. جشنواره “صدای مردم” یکی از سنتی‌ترین مراسم‌های محلی در شهر وین می‌باشد که هر ساله با حضور گروه‌های سیاسی چپ و کمونیست و شرکت اهالی وین برگزار می‌شود. در این جشن، نیروهای سیاسی با بر پا کردن چادرهای تبلیغاتی و پخش نشریات، مواضع خود را برای مردم توضیح می‌دهند. در کنار این فعالیت‌ها برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و موزیک نیز اجرا می‌شود.

این جشن فرصت مناسبی برای همه احزاب چپ وکمونیست می‌باشد که با گذاشتن میز کتاب و پخش اعلامیه و نشریه، به تبلیغ مواضع خود در میان مردم بپردازند و به فضای بحث و گفتگو در مورد موضوعاتی که لازم می‌دانند دامن بزنند. در جشن امسال با توجه به جنگ امپریالیستی اوکراین بحث‌های زیادی در این رابطه صورت گرفت.

در این جشنواره هر ساله جدا از گروههای چپ و کمونیست اتریشی، فعالین سیاسی سازمان‌های ملیت‌های دیگر ساکن اتریش هم حضور فعالی دارند. امسال همچون سال‌های گذشته فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران با گذاشتن ميز کتاب و برافراشتن آرم سازمان و بنرهایی که جنايات رژيم وابسته به امپرياليسم جمهوری اسلامی را به نمايش می‌گذاشت، در اين جشن شرکت کرده و به افشای چهره ددمنش دیکتاتوری حاکم بر ایران پرداختند.

فعالین سازمان در اتریش ضمن تبلیغ اهداف و آرمان‌های چریک‌های فدایی خلق ایران، مواضع سازمان را در رابطه با مسائل مختلف برای علاقمندان تشریح کردند. این برنامه میز کتاب که از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب بر قرار بود با استقبال خیلی زیادی مواجه شد و  مراجعه کنندگان ضمن رجوع به میز کتاب و صحبت و بحث با رفقا به خرید تعداد زیادی از کتاب‌های سازمان اقدام کردند. همچنین بیش از ۱۰۰ اعلامیه در رابطه با جنگ امپریالیستی اوکراین و همچنین اعلامیه‌های دیگری در مورد شرایط افغانستان به زبان آلمانی در میان جمعیت توزیع گردید. توزیع اعلامیه در رابطه با جنگ اوکراین به شکل گیری بحث‌های سازنده‌ای در این مورد انجامید و بیش از ۵۰ نفر در این بحث‌ها شرکت نمودند.

 در روز دوم این جشنواره با وجود هوای نامناسب و بارندگی، هواداران چریک‌های فدایی خلق در سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۶۰، به ویژه تابستان ۶۷، اعلامیه‌هایی که در همین رابطه تهیه شده بود را در بین مردم پخش کردند و در مورد جنایات رژیم در طول ۴۳ سال حاکمیت ولایت فقیه اسلامی، به طور مفصل با علاقمندان به بحث و گفتگو پرداختند.

جشنواره “صدای مردم” که جلوه آشکاری از همبستگی و مقاومت و فرهنگ مردمی می‌باشد از ساعات اولیه روز آغاز و تا پاسی از شب به مدت دو روز ادامه داشت.

فعالين چریک‌های فدایی خلق ایران – وین، اتریش
پنجم سپتامبر ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف