به بهانه روز پزشک!

به‌ یاد جاودانه پزشک انقلابی ارنستو چه گوارا!

برادر کوچکتر چه، مارتین گوارا نقل می‌کند که تجربیات او در گواتمالا عزمش را جزم‌تر و به تصمیم قاطع‌تر در او انجامید تا به این نتیجه برسد که: “برای درمان درد انسان‌ها، پزشکی کافی نیست”.

با فرا رسیدن روز پزشک اخبار تکان‌دهنده مرگ و میر مردم کشورمان به جایی رسیده که دیگر نه گورستان‌ها (آرامستان‌ها) جایی برای دفن دارند و نه سردخانه‌ها جایی برای حفظ و جلوگیری از پوسیدگی جنازه‌ها.

اخبار دردناک ناشی از مرگ‌های ناشی از کرونا در کنار مرگ و میر هایی که در پی فقر و فلاکت اکثریت مردم به وجود می‌آید فضای این روزهای کشورمان  را با شباهت بسیار به یک کشور درگیر جنگ نشان می‌دهد. 

شکی نیست که این مصیبت وارده به توده‌های تحت ستم ایران که دچار انواع محرومیت‌ها شده و هر روز مجبورند یک ماده اساسی از قوت لایموت خود  را از سفره‌هایشان حذف کنند حاصل سیاست‌های ضد خلقی جمهوری اسلامی است که در حالی‌که ثروت‌های جامعه را صرف تامین منافع امپریالیست‌ها و سرمایه‌داران داخلی می‌نماید در فساد لاعلاجی نیز غوطه ور است و قادر نیست در جهت کاستن از شدت مرگ و میرهای کنونی به کمترین اقدام موثری دست بزند. بنابراین مسئولیت مستقیم مصیبت وارده کنونی به مردم ایران به عهده رژیم جنایت‌کار جمهوری اسلامی‌ست.

فتوای تحریم واکسن کرونا از طرف خامنه ای جنایتکار و اختلاس‌های ایادیش در مافیای دارو که مستقیما سلامت مردم ما را نشانه گرفته و سیلی از مرگ و کشتار در اثر کرونا و جنایات دیگر را به بار آورده است، شباهت بسیار نزدیکی با فتوای خمینی سفاک در تابستان ۶۷ و قتل عام زندانیان سیاسی دارد. آمار منتشر شده از کشتارهای کرونا از مرگ بیش از صد هزار نفر در این رابطه خبر می دهد. در حالی که بنا به اعتراف روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران آمار کشتار کرونایی این روزها را باید ۷ برابر کرد. بر این اساس نادرست نیست اگر گفته شود که جمهوری اسلامی با سیاست کرونایی خود قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را تکرار می‌کند و به عمد کمر به کشتار مردم ایران به خصوص از میان کارگران و زحمت‌کشان که از حداقل امکانات دارویی و پزشکی برخوردار نیستند زده است.

سردمداران این رژیم نوکر امپریالیست‌های غارتگر و دشمن زحمتکشان ما اگر می خواستند امکان و فرصت لازم را برای تدارک و جلوگیری از کشتارهای کنونی کرونا و قربانی شدن مردم گرفتار فقر و ادبار در ایران را داشتند؛ اما آنها درعمل عامدانه سلامت جامعه را به حال خود رها کرده اند. شکی نیست که دست اندرکاران رژیم با همان واکسن‌هایی که آن را برای استفاده عموم تحریم کردند خود را واکسینه کرده اند ولی برای عموم مردم واکسن تولید داخلی را توصیه می‌کنند که البته از آن هم خبری نیست. در چنین شرایطی شاهدیم که   دولت‌مردان جمهوری  اسلامی به مثابه یک رژیم مرتجع مذهبی با دعوت از مردم به برگزاری مراسم عزاداری محرم و تشویق به شرکت عموم در این مراسم‌ها  پخش ویروس و مرگ و میر بیشتر در مردم را باعث می‌شوند.

تحریم واکسن‌های ساخت کشورهای غرب و عدم مدیریت در زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا این فکر را به وجود می‌آورد که آیا این برخورد در ضمن تاکتیکی برای جلوگیری از اعتراضات و شورش‌های مردمی نیست؟ چرا که زحمت‌کشان و همه مردم تحت ستم ایران در جریان دو قیام سهمگین خود در دی ۹۶ و آبان ۹۸ و پس از آن در جریان مبارزات خود در سراسر کشور علیه جمهوری اسلامی نشان داده و می‌دهند که عزم به نابودی این رژیم دارند. در نتیجه نه تنها عوام‌فریبی‌های رژیم در آن‌ها کارساز نیست بلکه ترسشان از سرکوب‌های وحشیانه حکومت نیز ریخته و با شجاعت به صحنه مبارزه می‌آیند.

به دنبال فتوای تحریم واکسن‌های غربی که در پی خود کشتار عامدانه عمومی مردم توسط حاکمان خدمت‌گزار سرمایه داران را به وجود آورده امروز کرونا در ایران به وسیله‌ای برای رونق تجارت سرمایه داران زالو صفت ایران تبدیل شده است. آن‌ها کار را به جایی رسانده‌اند که مردم محروم از دارو و درمان وادار به خرید داروهای تقلبی به چند برابر قیمت در بازار سیاه شده‌اند.

در چنین اوضاع درد آور و وحشت‌زا این روزها شاهد یک فریب‌کاری نخ نمای دیگر از طرف دشمنان طبقه کارگر و مردم زحمت‌کش خود هستیم. در شرایطی که مردم در خیابان‌ها فریاد زده و با شعار “اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا”‌ نفرت خود از رژیم جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته‌اش را به نمایش می‌گذارند و دست رد به سینه فریب‌کاران زده و خواهان سرنگونی رژیم ضد خلقی حاکم هستند در “کلاب هاوس” عده‌ای تحت نام نیروی چهارم گردهم آمده و با شگردی رسوا و فریبکارانه این بار تحت عنوان “اصلاح مخالفان با اصلاحات” می‌خواهند جنبش طبقه کارگر و  مردم زحمت‌کش به ستوه آمده را به مسیری انحرافی در جهت دلخواه خود و اربابان غارت‌گرشان هدایت کنند.

مرگ و میرهای کووید ۱۹، در کنار مرگ‌های دیگر در اثر سوانح و تصادفات جاده‌ای، مرگ در اثر اعتیاد، مرگ کولبران و سوختبران، مرگ‌های ناشی از ناتوانی پرداخت هزینه دوا و درمان بیماری‌های دیگر، اتفاقات منجر به مرگ در محیط‌های نا امن کار و…. همه و همه به مردم ما به طور روشن و آشکار نشان می‌دهند که رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی نه می‌خواهد و نه می‌تواند به درد و رنج  مردم پایان دهد؛ چرا که خود عامل اصلی درد و رنج مردم می‌باشد. لذا این بر عهده نیروهای انقلابی و آزادی‌خواه است که برای رهایی از این رژیم وابسته به امپریالیسم ضد کارگر و ضد مردمان تحت ستم ایران، رژیمی که تا بن دندان مسلح می‌باشد در جهت متشکل  کردن و تسلیحتوده‌های تحت ستم حرکت کنند و در مقابل قهر ضدانقلابی و سرکوب‌های بی رحمانه رژیم حاکم راه مبارزه قهر آمیز و انقلابی را در پیش بگیرند. از این طریق می توان راه پیشروی جنبش انقلابی را گشود و این تنها راه رهایی طبقه کارگر و دیگر توده‌های محروم جامعه گرفتار و تحت ستم ما می‌باشد.  

فیروزه
۲۹ آگوست ۲۰۲۱

به بهانه روز پزشک با فرمت پی دی اف