استکهلم: تجمع اعتراضی نسبت به برگزاری جلسه نایاک در این شهر

روز سه‌شنبه ۶ دسامبر روزبه پارسی (برادر ترتیا پارسی که هر دو از مهره‌های رسوای “نایاک” این سازمان رژیم ساخته و مزدور  هستند) برای عادی‌سازی چهره خون‌بار جمهوری اسلامی مبادرت به سازماندهی کنفرانسی در مقابل وزارت امور خارجه سوئد در موزه مدیترانه نموده بود. با مطلع شدن نیروهای آزادی‌خواه از چنین برنامه‌ای تعدادی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در ساعت ۵ بعدازظهر این روز در مقابل محل کنفرانس برای افشای چهره ضد خلقی جمهوری اسلامی و نایاک و همچنین فریبکاری دولت سوئد به عنوان میزبان این جلسه رسوا، دست به تجمع زدند.

تعدادی از معترضین با رفتن به داخل موزه سعی در گرفتن وقت برای شرکت در مباحثات کنفرانس نمودند که با ترتیباتی که برگزارکنندگان داده بودند عملا میسر نشد. اما رفیقی موفق شد درب اطاق روزبه را باز کرده و فریاد بزند “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “مرگ بر تو نایاکی”! جدا از این همچنین شعارهایی هم در آن‌جا علیه جمهوری اسلامی و نایاک سر داده شد.

همچنین با آمدن شورا اسماعیلیون، جمعیت با اشاره به ۶ بار رفتنش به ایران و همکاری با جمهوری اسلامی و همدست بودن با روزبه پارسی با او برخورد کرده و فریاد سر دادند که همه شما “بی شرف” هستید.

با نزدیک شدن زمان کنفرانس هم تعداد جمعیت در ساختمان و اطرافش و هم بر شدت تلاش برای ورود جوانان معترض به ساختمان بیشتر شد و شعارها هم کوبنده‌تر گردید. معترضین فریاد می‌زدند: “روزبه بیشرف نایاکی”، ” مرگ بر جمهوری اسلامی”. آنها همچنین با کوبیدن پا بر زمین، ساختمان محل سالن کنفرانس را به لرزه در آورند.

چند نگهبان و پلیس مانع ورود جمعیت به سالن شدند اما با فشار و فریاد “نهاد آمریکایی نایاک صدای مردم ایران نیست” جمعیت به پشت درب کنفرانس رسید. ولی تلاش برای ورود به سالن عملا امکان پذیر نبود. در این زمان به رغم این‌که دو نفر آسانسور را متوقف کرده بودند تا پلیس‌ها نتوانند بیایند اما تعداد افراد پلیس بیشتر شده و آنها با تهاجم و خشونت شدید به جمعیت معترض یورش بردند. آنها با هُل دادن و پرتاب کردن معترضین به دیوارها نشان دادند که برای سرکوب، خوب آمادگی دارند. عکس العمل جمعیت فریاد “بی‌شرف”، “بی‌شرف” بود. اما به رغم این پلیس نهایت خشونت را از خودش نشان داد. به طوری که دست یک پسر جوان آسیب دید و پلیس‌ها مانع نزدیک شدن جمعیت به وی می‌شدند. در این جریان دو نفر دستگیر شدند و بالاخره پلیس‌ها جمعیت را به بیرون از ساختمان فرستادند. در بیرون از ساختمان هم پلیس به شدت جمعیت را متفرق می‌کرد اما جمعیت فریاد می‌زد: این‌همه لشکر آمده به جنگ نایاک آمده.

بعد از خروج جمعیت از ساختمان و جمع شدن در میدان، ما بنر آرم چریک‌ها را بالا گرفتیم که جوان‌ها می‌گفتن چه خوب چریک‌های فدایی خلق هم در این حرکت شرکت دارند. در موقع بالا بردن بنر عکس سه رفیق بنیانگذار سازمان، یک سلطنت‌طلب جلو آمد و با خشم گفت که این پرچم را پایین بیاور!. رفیقی به او گفت: تو پرچم‌ات را پایین بیاور!، چون آن پرچم نمایانگر قتل تمامی این جوان‌ها در سیاه‌چال‌های شاه می‌باشد. وقتی سلطنت‌طلب وقیح این جواب را شنید گفت ما اجازه این تظاهرات را گرفته‌ایم. رفیقی به او پاسخ داد اگر شما امروز اجازه گرفته‌اید، ما چهل سال است که با جمهوری اسلامی می‌جنگیم! و اجازه هم داریم! سرانجام سلطنت‌طلب رسوا مجبور به دور شدن از رفقای ما شد.

یکی از نکات برجسته این تظاهرات انعکاس نادرست آن در مطبوعات سوئد بود. رئیس موزه در مصاحبه با روزنامه داگنز نیهتر گفت که در محل، پلیس امنیتی حضور داشت. رئیس ستاد موزه‌های فرهنگ جهانی در این رابطه گفت: این بسیار غیر عادی است که شرایط در هنگام برگزاری یک جلسه این‌قدر مضطرب باشد! سخنگوی مطبوعاتی پلیس استکهلم هم اعلام کرد که: میتوانم بگوییم مجبور شدیم از زور استفاده کنیم.  ماله‌کش رژیم روزبه پارسی نیز گفته است که من ندیدم بیرون چه اتفاقی افتاد اما گفت‌وگوی مهم و خوبی درباره نایاک داشتیم. بعد هم در حالی‌که جمهوری اسلامی هر صدای مخالفی را خفه می‌کند مدعی شد که “متاسفانه عده‌ای حاضر به گفت‌وگو نیستند و می‌خواهند مسئله را به شیوه دیگر حل کنند.” این مزدور اصلا به رویش نمی‌آورد که نایاک وظیفه‌اش تلاش برای ایجاد رابطه بین جمهوری اسلامی و دولت ایالات متحده آمریکاست و در جبهه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایستاده و عمل می‌کند. نایاک جریان طرفدار رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی‌ست که با لابی‌گری می‌کوشد جنایات دیکتاتوری حاکم را در خارج از ایران شسته و کرکس را کبوتر جلوه دهد.
البته به رغم تبلیغات روزبه پارسی و ادعای وی مبنی بر این‌که گفت‌وگوی خوبی داشته و کنفرانسش موفق بوده است؛ کلیپی که از سالن در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌دهد که نیمی از سالن تقریبا خالی بود و بیشتر شرکت کنندگان هم سوئدی‌های مُسِن بودند.

این حرکت اعتراضی افشاگرانه سرانجام در ساعت هشت و نیم پایان یافت. 

جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد – استکهلم
۱۱ دسامبر ۲۰۲۲

متن کامل با فرمت پی دی اف