آمستردام: گزارشی از آکسیون اعتراضی علیه اعدام‌های اخیر جمهوری اسلامی!

متن کامل با فرمت پی دی اف

در روز شنبه ۲۷ ماه می در میدان دام آمستردام، آکسیون پر شکوهی در اعتراض به اعدام‌های وحشیانه اخیر توسط  جمهوری اسلامی و همچنین دفاع از مبارزات برحق مردم و کارگران و زحمتکشان ایران برگزار شد. این آکسیون توسط “کمیته دفاع از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران در هلند” که فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند، سازمان یافت. 

رفقا از ساعت یک و نیم بعدازظهر در میدان “دام”حضور یافته و در محل آکسیون تصاویر زیادی از جانباختگان جنبش‌های اعتراضی و به ویژه خیزش انقلابی اخیر علیه جمهوری اسلامی را نصب کردند که توجه عابرین را به خود جلب می‌کرد و برخی از آنان با آگاهی از اهداف این آکسیون از این تصاویر و از بنرها و شعارهای نصب شده در محل عکس می‌گرفتند. در طول این حرکت تعداد زیادی از اطلاعیه‌های کمیته دفاع، در محکومیت اعدام‌ها و توضیح شرایط جاری مبارزاتی در ایران به زبان‌های فارسی و انگلیسی و هلندی در بین بازدیدکنندگان از محل آکسیون پخش شد.
در جریان این آکسیون سخنرانی‌هایی نیز صورت گرفت. در یکی از این سخنرانی‌ها، رفیق سخنران ضمن محکوم کردن اعدام‌های اخیر، سیاست مکارانه امپریالیست‌ها در دفاع و حمایت از رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی -که از جمله در جریان آزاد کردن اسدالله اسدی دیپلمات – تروریست حکومت توسط دولت بلژیک بار دیگر نشان داده شد- را نیز افشا و محکوم کردند. 

در طول حرکت برنامه‌های هنری نیز اجرا شد. از جمله چندین ترانه سرود انقلابی پخش شد که توجه جمعیت را به خود جلب می‌کرد. هنرمند جوان آناهیتا نیز با نواختن کیبورد و ترانه سرودهای زیبای انقلابی به گرمی مراسم افزود. 

تعدادی از عابرین و بازدید کنندگان با مشاهده بنرها و عکس‌ها به رفقای برگزار کننده مراسم مراجعه کرده و با آنان در مورد شرایط ایران و مبارزات مردمی به بحث و گفتگو پرداخته و سوالات خود را مطرح می‌کردند که از سوی رفقا پاسخ‌های مناسب به آنها داده می‌شد. از جمله یک خانم ژورنالیست اندونزیایی، سوالات زیادی را در رابطه با وضعیت جامعه و مبارزات جاری در ایران و همچنین اهداف آکسیون با رفقا در میان گذاشت و با آگاهی از مواضع برگزارکنندگان این آکسیون در مورد نقش مذهب در جامعه ایران و چگونگی برخورد صحیح با آن، از رفقا تشکر و برای آنان در پیشبرد اهداف مبارزاتی علیه رژیم جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت کرد. 

در جریان این آکسیون شعارهای زیادی به زبان‌های هلندی و انگلیسی و فارسی علیه اعدام‌های اخیر و علیه امپریالیست‌ها و تمامیت رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و برای آزادی زندانیان سیاسی و زنان زندانی و کارگران زندانی سرداده شد. 

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران همچون همیشه فعالانه در این آکسیون شرکت کرده و با برافراشتن آرم سازمان و برپایی میز کتاب و صحبت با مراجعین به سوالات مختلف آنها پاسخ می‌دادند. در این حرکت همچنین رفقا دو اعلامیه اخیر چریک‌های فدایی خلق در مورد “اعدام وحشیانه سه زندانی سیاسی در اصفهان” و “موج اعدام‌های اخیر انعکاسی از وحشت سران جمهوری اسلامی‌ست” به زبان انگلیسی و هلندی در بین جمعیت پخش کردند. 

این آکسیون افشاگرانه در ساعت ۴ بعدازظهر با موفقیت به پایان رسید. 

جمهوری اسلامی، ماحصل گوادلوپ، ننگت باد، مرگت باد!
نابود باد رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی!
پیروز باد انقلاب، زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند

۷ خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ می ۲۰۲۳