آمستردام هلند: گزارشی از برگزاری یادمان رستاخیز سیاهکل و قیام بهمن!

متن کامل با فرمت پی دی اف

با فرا رسیدن سالگرد دو روز بزرگ تاریخی یعنی ۱۹ بهمن (۱۳۴۹) حماسه سیاهکل  و قیام پرشکوه توده‌ها (۲۱ و ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷) “کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران” در هلند که فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند بخشی از آن هستند، روز شنبه ۴ فوریه ۲۰۲۳ مراسمی در میدان “دام” آمستردام برگزار نمود که با استقبال خوب ایرانیان و رهگذران پر شمار این منطقه شلوغ آمستردام مواجه گشت.

برگزار کنندگان این آکسیون با گذاشتن پودیوم و نصب بنرهای بزرگ و شعارهای مبارزاتی، محل آکسیون را تزیین کرده بودند و تصاویر زیبای جانباختگان سیاهکل و همچنین شهدای خیزش‌های انقلابی سال‌های ۹۶ و ۹۸ و جانباختگان جنبش انقلابی جاری به همراه شعارهای “مرگ بر امپریالیسم”، “پیروز باد انقلاب، زنده بادسوسیالیسم” در محل نصب شده بود. 

در جریان این حرکت، اطلاعیه کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران که به سه زبان هلندی و فارسی و انگلیسی تهیه شده بود قرائت و در طول مراسم در میان بازدید کنندگان از آکسیون پخش شد. 

بخش دیگری از این مراسم به اجرای موسیقی وخواندن ترانه سرودهای انقلابی اختصاص داشت که طی آن تعدادی از رفقا با هنرمندی رفیق جوان آناهیتا که کی‌بورد و سنتور می‌نواخت چندین ترانه سرود انقلابی را اجرا کردند که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت. 

در طول مراسم شعارهای زیادی در حمایت از مبارزات کارگران و توده‌های به پا خاسته سر داده شد که از آن جمله “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “جمهوری اسلامی، دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران، نابود باید گردد”، “مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر”، ” نه سلطنت، نه رهبری، آزادی و برابری” و … بود.  

در این حرکت مبارزاتی تعداد قابل توجهی از فعالین سیاسی از جمله “زنان ۸ مارس” نیز شرکت داشتند. فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند نیز ضمن شرکت فعالانه در این حرکت با برپایی میز کتاب به پخش و فروش نشریات و کتب و آثار سازمانی پرداختند و سوالات بازدیدکنندگان را پاسخگو شدند. در جریان این حرکت، یک جوان هلندی با آوردن یک گلدان کوچک گل سرخ آن را به پاس بزرگداشت رزمندگان سیاهکل در کنار میز کتاب رفقا گذاشت. این آکسیون از ساعت ۲ آغاز و در ساعت ۴ بعد از ظهر با موفقیت با خواندن دسته جمعی سرود اینترناسیونال به پایان رسید.   

جاودان باد یاد و راه سرخ و ره‌گشای رزمندگان سیاهکل!
گرامی باد یاد تمامی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم!
نابود باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران
۵ فوریه ۲۰۲۳