گزارش آکسیون مبارزاتی 15 سپتامبر در استکهلم!


متن کامل با فرمت پی دی اف

روز یکشنبه پانزده سپتامبر به مناسبت دومین سالگرد جنبش انقلابی ۱۴۰۱ تظاهراتی در “مینت توریت” استکهلم برگزار شد. این آکسیون که در ساعت دو بعدازظهر شروع و تا ساعت چهار بعدازظهر ادامه داشت با فراخوان شورای استکهلم و با شرکت نیروهای کمونیست و چپ شروع شد و ادامه یافت. 

برنامه بزرگداشت دومین سالگرد خیزش انقلابی ۱۴۰۱ با سرودها و شعارهای انقلابی آغاز گشت. سپس تعدادی از شرکت‌کنندگان مبادرت به سخنرانی کردند. سخنرانان با قدردانی از شرکت وسیع مردم در این خیزش انقلابی یاد جانباختگان جنبش ۱۴۰۱ را گرامی داشته و همدردی خود را با خانواده‌های آنها اعلام نمودند. سخنرانان ضمن گرامیداشت یاد ژینا (مهسا) امینی که قتل فاجعه‌بارش توسط مزدوران گشت ارشاد جمهوری اسلامی  جرقه آغاز این خیزش بود، بر این واقعیت انگشت می‌گذاشتند که جنبشی که با سوزاندن حجاب اسلامی و فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی شروع شد در فاصله کوتاهی سرتاسر ایران را فرا گرفت و فریادش به جهان رسید. برخی از سخنرانان بر نقش برجسته زنان در این خیزش تاکید نموده و می‌گفتند که با اینکه رژیم تمام نیروهای سرکوبگرش را به میدان آورده بود اما این خیزش مدت‌ها ادامه یافت و پایه‌های جمهوری اسلامی وابسته به امپریالیسم را به لرزه در آورد. سخنرانان همچنین تاکید داشتند که در این دو سال مبارزه بین انقلاب و ضد انقلاب به شکل‌های مختلف ادامه داشته و جوانان تجربه مبارزاتی زیادی آموختند. همچنین برخی از سخنران‌ها بر نقطه ضعف جنبش یعنی فقدان رهبری انقلابی و عدم سازماندهی سراسری تاکید داشتند و یا می‌گفتند طبقه کارگر بایستی با تشکل مستقل خودش و با برنامه مشخص برای به‌دست گرفتن قدرت سیاسی به میدان آید و این تنها راه پیروزی است که البته راهی طولانی است .

فعالین چریکهای فدائی با بنرها و عکس‌های گوناگون از جانباختگان این خیزش و با آرم سازمان و تصاویری از بنیانگذاران سازمان در این برنامه شرکت داشتند. آنها مطالبی در باره آرم چریکهای فدائی خلق و ضرورت مبارزه مسلحانه و همچنین پیوند مبارزات مردم ایران با خلق فلسطین را در محل تجمع خود ارائه می‌کردند.

در طول تظاهرات چند خانواده سوئدی بادیدن بنرها گفتند ما از وضعیت سخت اقتصادی ایران اطلاع داریم ولی از این حد از کشتار و وحشی‌گری کمتر می‌دانستیم. چند نفر از اهالی عراق و سوریه هم ضمن دیدن بنرها و تصاویر جانباختگان خیزش گفتند که این وضعیت تنها مختص ایران نیست و همه منطقه زیر ضرب امپریالیست‌ها با هدف غارت و کشتار قرار گرفته است و به همین دلیل هم  باید متحد شویم.
این آکسیون در ساعت چهار بعداز ظهر با شرکت بیش از صد نفر با موفقیت به پایان رسید.  

گرامی باد یاد همه جانباختگان خیزش انقلابی ۱۴۰۱!
سرنگون باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
زنده باد انقلاب!

سازمان هواداران چریکهای فدائی خلق ایران در سوئد
۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴